Watkins Glen hostí třetí a letošní poslední závod IRL na klasických okruzích, Tomáš Enge se v něm pokusí vylepšit své maximum v zámořské sérii, který je zatím páté místo ze Sonomy.
Vozy IndyCar letos poprvé vyrazily vedle oválů i na klasické okruhy, po St. Petersburgu na Floridě a kalifornské Sonomě přichází na řadu Watkins Glen. Enge podal v obou závodech na okruzích velmi dobré výkony, když se mu podařilo okusit i pocit vedoucího jezdce závodu. Na rozdíl od Sonomy, kterou znal ze startu v závodu sportovních vozů a testu vozu IndyCar, bude ve Watkins Glen začínat od nuly. Český jezdec je přesto pozitivně naladěn a věří, že mu bude rychlý profil tratě vyhovovat.
Tomáš Enge: „Ve Watkins Glen jsem zatím nikdy nejel, bohužel jsem přišel i o testovací den, protože jsem závodil v Le Mans. Okruh jsem poznal zatím jenom podle TV záběrů z jiných závodů, ostrá příprava ale proběhne až na místě. Při obhlídce trati jsou důležité nejen samotné zatáčky, ale i obrubníky a to, nakolik jde přes ně přejíždět. Věřím, že by nám měla trať vyhovovat, protože je spíše rychlejší. Nastavení vozu se bude odvíjet podle získaných zkušeností z předchozích testů a závodů na klasických okruzích. Náš RockStar Chevy byl hodně konkurenceschopný v St. Petersburgu i Sonomě a proto máme důvod věřit, že to zopakujeme i tento víkend.“
Watkins Glen má za sebou bohatou historii, která zahrnuje i závody šampionátu formule 1. V letech 1961 až 1980 se tam jelo 20 Grand Prix, posledním vítězem byl Alan Jones, rychlostní průměr tehdy překročil 200 km/h, trať však od té doby prošla úpravami. The Glen, jak se okruhu říká, leží poblíž New Yorku a závod Indycar patří mezi hlavní události sezony.
Watkins Glen International Časový program (SLEČ)
Pátek 23. září16:00-18:00 Volný trénink19:50-21:00 Volný trénink
Sobota 24. září16:20-17:30 Volný trénink19:30-21:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 15:30-16:00 Zahřívací trénink21:45 Start závodu na 60 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35.
BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.