Watkins Glen hostí třetí a letošní poslední závod IRL na klasických okruzích, Tomáš Enge se v něm pokusí vylepšit své maximum v zámořské sérii, který je zatím páté místo ze Sonomy.
Vozy IndyCar letos poprvé vyrazily vedle oválů i na klasické okruhy, po St. Petersburgu na Floridě a kalifornské Sonomě přichází na řadu Watkins Glen. Enge podal v obou závodech na okruzích velmi dobré výkony, když se mu podařilo okusit i pocit vedoucího jezdce závodu. Na rozdíl od Sonomy, kterou znal ze startu v závodu sportovních vozů a testu vozu IndyCar, bude ve Watkins Glen začínat od nuly. Český jezdec je přesto pozitivně naladěn a věří, že mu bude rychlý profil tratě vyhovovat.
Tomáš Enge: „Ve Watkins Glen jsem zatím nikdy nejel, bohužel jsem přišel i o testovací den, protože jsem závodil v Le Mans. Okruh jsem poznal zatím jenom podle TV záběrů z jiných závodů, ostrá příprava ale proběhne až na místě. Při obhlídce trati jsou důležité nejen samotné zatáčky, ale i obrubníky a to, nakolik jde přes ně přejíždět. Věřím, že by nám měla trať vyhovovat, protože je spíše rychlejší. Nastavení vozu se bude odvíjet podle získaných zkušeností z předchozích testů a závodů na klasických okruzích. Náš RockStar Chevy byl hodně konkurenceschopný v St. Petersburgu i Sonomě a proto máme důvod věřit, že to zopakujeme i tento víkend.“
Watkins Glen má za sebou bohatou historii, která zahrnuje i závody šampionátu formule 1. V letech 1961 až 1980 se tam jelo 20 Grand Prix, posledním vítězem byl Alan Jones, rychlostní průměr tehdy překročil 200 km/h, trať však od té doby prošla úpravami. The Glen, jak se okruhu říká, leží poblíž New Yorku a závod Indycar patří mezi hlavní události sezony.
Watkins Glen International Časový program (SLEČ)
Pátek 23. září16:00-18:00 Volný trénink19:50-21:00 Volný trénink
Sobota 24. září16:20-17:30 Volný trénink19:30-21:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 15:30-16:00 Zahřívací trénink21:45 Start závodu na 60 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35.
BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?