Watkins Glen hostí třetí a letošní poslední závod IRL na klasických okruzích, Tomáš Enge se v něm pokusí vylepšit své maximum v zámořské sérii, který je zatím páté místo ze Sonomy.
Vozy IndyCar letos poprvé vyrazily vedle oválů i na klasické okruhy, po St. Petersburgu na Floridě a kalifornské Sonomě přichází na řadu Watkins Glen. Enge podal v obou závodech na okruzích velmi dobré výkony, když se mu podařilo okusit i pocit vedoucího jezdce závodu. Na rozdíl od Sonomy, kterou znal ze startu v závodu sportovních vozů a testu vozu IndyCar, bude ve Watkins Glen začínat od nuly. Český jezdec je přesto pozitivně naladěn a věří, že mu bude rychlý profil tratě vyhovovat.
Tomáš Enge: „Ve Watkins Glen jsem zatím nikdy nejel, bohužel jsem přišel i o testovací den, protože jsem závodil v Le Mans. Okruh jsem poznal zatím jenom podle TV záběrů z jiných závodů, ostrá příprava ale proběhne až na místě. Při obhlídce trati jsou důležité nejen samotné zatáčky, ale i obrubníky a to, nakolik jde přes ně přejíždět. Věřím, že by nám měla trať vyhovovat, protože je spíše rychlejší. Nastavení vozu se bude odvíjet podle získaných zkušeností z předchozích testů a závodů na klasických okruzích. Náš RockStar Chevy byl hodně konkurenceschopný v St. Petersburgu i Sonomě a proto máme důvod věřit, že to zopakujeme i tento víkend.“
Watkins Glen má za sebou bohatou historii, která zahrnuje i závody šampionátu formule 1. V letech 1961 až 1980 se tam jelo 20 Grand Prix, posledním vítězem byl Alan Jones, rychlostní průměr tehdy překročil 200 km/h, trať však od té doby prošla úpravami. The Glen, jak se okruhu říká, leží poblíž New Yorku a závod Indycar patří mezi hlavní události sezony.
Watkins Glen International Časový program (SLEČ)
Pátek 23. září16:00-18:00 Volný trénink19:50-21:00 Volný trénink
Sobota 24. září16:20-17:30 Volný trénink19:30-21:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 15:30-16:00 Zahřívací trénink21:45 Start závodu na 60 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35.
BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.