Watkins Glen hostí třetí a letošní poslední závod IRL na klasických okruzích, Tomáš Enge se v něm pokusí vylepšit své maximum v zámořské sérii, který je zatím páté místo ze Sonomy.
Vozy IndyCar letos poprvé vyrazily vedle oválů i na klasické okruhy, po St. Petersburgu na Floridě a kalifornské Sonomě přichází na řadu Watkins Glen. Enge podal v obou závodech na okruzích velmi dobré výkony, když se mu podařilo okusit i pocit vedoucího jezdce závodu. Na rozdíl od Sonomy, kterou znal ze startu v závodu sportovních vozů a testu vozu IndyCar, bude ve Watkins Glen začínat od nuly. Český jezdec je přesto pozitivně naladěn a věří, že mu bude rychlý profil tratě vyhovovat.
Tomáš Enge: „Ve Watkins Glen jsem zatím nikdy nejel, bohužel jsem přišel i o testovací den, protože jsem závodil v Le Mans. Okruh jsem poznal zatím jenom podle TV záběrů z jiných závodů, ostrá příprava ale proběhne až na místě. Při obhlídce trati jsou důležité nejen samotné zatáčky, ale i obrubníky a to, nakolik jde přes ně přejíždět. Věřím, že by nám měla trať vyhovovat, protože je spíše rychlejší. Nastavení vozu se bude odvíjet podle získaných zkušeností z předchozích testů a závodů na klasických okruzích. Náš RockStar Chevy byl hodně konkurenceschopný v St. Petersburgu i Sonomě a proto máme důvod věřit, že to zopakujeme i tento víkend.“
Watkins Glen má za sebou bohatou historii, která zahrnuje i závody šampionátu formule 1. V letech 1961 až 1980 se tam jelo 20 Grand Prix, posledním vítězem byl Alan Jones, rychlostní průměr tehdy překročil 200 km/h, trať však od té doby prošla úpravami. The Glen, jak se okruhu říká, leží poblíž New Yorku a závod Indycar patří mezi hlavní události sezony.
Watkins Glen International Časový program (SLEČ)
Pátek 23. září16:00-18:00 Volný trénink19:50-21:00 Volný trénink
Sobota 24. září16:20-17:30 Volný trénink19:30-21:45 Kvalifikace
Neděle 25. září 15:30-16:00 Zahřívací trénink21:45 Start závodu na 60 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35.
BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.