Tři státy doplnily startovní listinu pro první inaugurační závod šampionátu A1GP, který startuje již tuto neděli v Brands Hatch.
Včerejší testy v Silverstone znamenaly rychlou přípravu nových týmů z Rakouska, Japonska a Itálie, které se připojily k šampionátu na poslední chvíli. V pátek odpoledne začíná první trénink. V Silverstone byla poseldní příležitost, jak najít správné nastavení vozu.
Rakouský tým by měly řídit dvě velké legendy, kterými bude Niki Lauda a Keke Rosberg. Do závodního vozu usedne syn trojnásobného mistra světa F1 Nikiho Laudy Mathias.
Italský tým povede zase italská legenda, kterou je známý účastník MS F1 z let 1970 až 1990 Piercarlo Ghinzani. Na post závodního jezdce jsou nominování: Matteo Bobbi, Gianmaria Bruni, Daniel La Rosa a Enrico Toccacelo. Jméno jezdce bude ale oznámeno až ve čtvrtek, tedy před prvním pátečním tréninkem.
Japonský tým představil Hideky Noda, v Brands Hatch by ale měl závodit Ryo Fukuda. Tým povede Carlin Motorsport.
Tyto tři týmy doplnily startovní pole, které čítá 25 závodních vozů různých národů, jenž se představí o víkendu v britském Brands Hatch.
Stejně jako ostatní týmy, i Rakousko, Itálie a Japonsko podepsalo tříletou smlouvu o jejich účinkování v seriálu.
Foto: A1 Grand Prix
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?