Nováček šampionátu Ryan Briscoe vyhrál Pole position na nedělní závod v Chicagoland Speedway. Z první řady společně s ním odstartuje další nováček Danica Patrick.
Ryan Briscoe si zasloužil své první Pole position v kariéře s časem 25.2011, kterého dosáhl v sobotní kvalifikaci. Z první řady společně s ním odstartuje jediná žena ve stratovním poli Danica Patrick, jenž ukořistila čas 25.3369.
Třetí na startu se postaví její týmový kolega Buddy Rice (oba Rahal Lettermann Racing), vedle Riceho odstartuje Tomas Scheckter (Panther Racing). Tomáš Enge obsadil jedenáctou příčku. V týmu skončil třetí, když jej překonal Buddy Lazier.
Velký favorit od prvního tréninku Dan Wheldon v kvalifikaci až zase tak moc nezazářil, protože jeho čas nestačil na víc než na 6. pozici. Jeho rival v boji o titul Tony Kanaan odstartuje až z 16. pozice. U něj ovšem víme, že startovní pozice až zase tak moc nerozhoduje, protože tento temperamentní Brazilec dokáže i z poslední startovní pozice závod vyhrát.
Zajímavostí je, že Tomáš Enge porazil takové esa, kterými dozajista jsou Scott Sharp (12. pozice), Dario Franchitti (13. pozice) a nebo Helio Castroneves (14. pozice).Kvalifikace - Chicagoland Speedway
Foto: IndyCar Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?