BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Video: Zcela nový koncept BMW VDX představuje ukázku úžasného elektrického BMW M3 o výkonu 1300 koní! | YouTube
BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience (VDX), který posouvá hranice elektromobility. Přestože přesná data nejsou oficiálně potvrzená, spekuluje se o výkonu přes 1 000 koní a ohromujícím točivém momentu 18 000 Nm na volantu. Se čtyřmi elektromotory nabízí VDX pohled do budoucnosti sportovní jízdy.
Je to náhled na sériový model, testovací platforma nebo jednoduše technologická demonstrace? BMW kombinuje všechny tyto prvky.
První snímky odhalují maskovaný sportovní sedan s designem inspirovaným nadcházející „Novou třídou“ (Neue Klasse - pozn. redakce).
Interiér se soustředí na minimalismus – dominuje mu centrální dotykový displej a head-up displej, což naznačuje budoucí směr BMW v oblasti kokpitu. Vývoj směřuje k maximální jednoduchosti ovládání a efektivnímu propojení řidiče s vozidlem.
Klíčovým prvkem VDX je inovativní řídicí systém jízdní dynamiky nazvaný „Heart of Joy“. Tento systém nahrazuje čtyři samostatné řídicí jednotky a optimalizuje chování vozu v reálném čase. Cílem BMW je otestovat extrémní jízdní podmínky a demonstrovat, jak lze obrovský výkon zkrotit pro precizní řízení.
VDX tak není jen ukázkou síly elektromobilů, ale také potvrzením, že BMW směřuje k ještě dokonalejší kombinaci výkonu a kontroly.
Oficiální premiéra proběhne na Auto Shanghai, kde se dozvíme více o tom, jak blízko má tento koncept k sériové výrobě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?