Výběr barvy u nového vozu bývá většinou tou poslední věcí, kterou zákazníci řeší. Prim hraje motorizace, spotřeba, výbava, komfort, atd. Výběr vhodné barvy ale není radno podceňovat hned ze dvou důvodů. Jednak má barva vozu vliv na bezpečnost a jednak vám může zaručit, že si váš vůz uchová vyšší hodnotu.
Může to znít neuvěřitelně, ale je to tak. Jako důkaz můžeme brát výzkum společnosti iSeeCars, jehož výsledky jsou k vidění i přímo na jejich webových stránkách. Společnost iSeeCars.com analyzovala více než 2.1 milionu použitých vozů všech barev vyrobených v roce 2014 a prodávaných v období mezi zářím 2016 a srpnem 2017. Rozdíl v hodnotě těchto vozidel pak v průměru odpovídal hodnotě cca 10% jen v závislosti na barvě!
A která barva si vedla nejlépe? Možná to bude znít překvapivě, ale byla to žlutá. Automobily s touto barvou ztratily za 3 roky zhruba 27% své hodnoty, zatímco průměrný automobil bez ohledu na barvu ztratil za stejnou dobu 33.1% své hodnoty. Na druhém místě se pak umístily automobily oranžové se ztrátou 30.6%.
A proč žluté automobily ztrácejí na hodnotě pomaleji než ostatní? Je to jednoduché, žlutá barva není na trhu s automobily příliš běžná, proto si žluté vozy lépe udržují svou "auru" výjimečnosti a lépe si drží hodnotu, jak vysvětlil Phong Ly, výkonný ředitel společnosti iSeeCars.
Analýza jeho společnosti jasně ukázala, že automobily žluté barvy mají nejnižší pokles na hodnotě, zvláště v případě exkluzivních typů automobilů jako jsou třeba kabriolety. Překvapivě dobře si ale vedou i běžnější vozy ve žluté barvě, jako třeba SUV a pick-upy, které také ztrácí hodnotu pomaleji.
Ostatně není se čemu divit, v katalogu mnoha automobilek byste žlutou barvu hledali překvapivě marně. Většinou se objevuje jen na speciálních modelech, limitovaných edicích, nebo na kapotách exkluzivních vozů, které ale nejsou příliš běžným artiklem. Mezi další barvy, které podle výzkumu ztrácí na hodnotě pomaleji, patří kromě oranžové ještě zelená, bílá a červená. Na druhé straně rovnice, tedy mezi barvami které ztrácí na hodnotě nejrychleji, nalezneme modrou, černou nebo stříbrnou.
Zajímavou skutečností také je, že v jednom ze starších článků jsem upozorňovali na skutečnost, že právě zářivé a kontrastní barvy patří na silnicích k těm nejbezpečnějším. Viz článek:
Překvapivým faktem však může být pro mnohé skutečnost, že zcela nejhůře si drží hodnotu barva zlatá. Hodnota těchto vozů poklesla během tří let v průměru o 37.1 procenta, na předposledním místě byla barva fialová s poklesem hodnoty 36.7% a trojici uzavírá barva béžová, s poklesem hodnoty 36.6%.
Až tedy budete vybírat váš příští automobil, zkuste věnovat patřičnou pozornost i barvě vozu. Nejen že budete na silnicích lépe vidět, ale také vám to při pozdějším prodeji může vynést o něco málo peněz navíc.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.