Automobilka Tesla je skutečným expertem na shánění peněz, což v minulosti dokázala takřka pokaždé, kdy se dostala do finančních potíží. Agentura Bloomberg ovšem upozornila na jeden fikaný způsob, kterým automobilka za posledních pár let vydělala na svých konkurentech přes miliardu amerických dolarů. A nejednalo se o soudní spory.
Konkurenční automobilky totiž platí Tesle ochotně a dobrovolně, protože si od ní kupují jakési "nulové emisní povolenky". Kalifornie, ve které Tesla podniká, je totiž jediný stát v USA, který po všech automobilkách vyžaduje, aby se součástí jejich prodejů a portfolia staly i ekologické automobily.
Pokud ale některá z automobilek žádný elektromobil, hybrid, plug-in hybrid nebo jinak ekologický vůz nevyrábí, případně prodeje těchto vozů nesplňují určitá kritéria, pak je přinucena kupovat si od své ekologicky-úspěšnější konkurence jakési ekologické povolenky. A právě na tom založila Tesla svůj business, který ji jen za rok 2016 vynesl 302.3 milionu dolarů.
Ostatní automobilky z toho příliš nadšené nejsou, vlastně by se dalo říci, že k otevřené nenávisti vůči Tesle nemají příliš daleko. Díky jejich financím se totiž Tesle daří dlouhodobě přežívat nepříznivou finanční situaci a ještě financovat výzkum nových technologií, které ji mohou ostatní automobilky jen tiše závidět. K další nelibosti světových automobilek se ale zdá, že podobný povolenkový program možná zavede i Čína nebo EU.
A na závěr ještě trocha ironie: Pokud si myslíte, že CEO Tesly Elon Musk je z tohoto "povolenkového" programu nadšený, pak vás musíme vyvést z omylu. Podle Muska je totiž tato ochrana vzduchu a životního prostředí nedostatečná a americké úřady ji podceňují. Z jeho slov pak vyplývá, že pravidla by měla být mnohem přísnější a povolenky dražší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?