Automobilka Tesla je skutečným expertem na shánění peněz, což v minulosti dokázala takřka pokaždé, kdy se dostala do finančních potíží. Agentura Bloomberg ovšem upozornila na jeden fikaný způsob, kterým automobilka za posledních pár let vydělala na svých konkurentech přes miliardu amerických dolarů. A nejednalo se o soudní spory.
Konkurenční automobilky totiž platí Tesle ochotně a dobrovolně, protože si od ní kupují jakési "nulové emisní povolenky". Kalifornie, ve které Tesla podniká, je totiž jediný stát v USA, který po všech automobilkách vyžaduje, aby se součástí jejich prodejů a portfolia staly i ekologické automobily.
Pokud ale některá z automobilek žádný elektromobil, hybrid, plug-in hybrid nebo jinak ekologický vůz nevyrábí, případně prodeje těchto vozů nesplňují určitá kritéria, pak je přinucena kupovat si od své ekologicky-úspěšnější konkurence jakési ekologické povolenky. A právě na tom založila Tesla svůj business, který ji jen za rok 2016 vynesl 302.3 milionu dolarů.
Ostatní automobilky z toho příliš nadšené nejsou, vlastně by se dalo říci, že k otevřené nenávisti vůči Tesle nemají příliš daleko. Díky jejich financím se totiž Tesle daří dlouhodobě přežívat nepříznivou finanční situaci a ještě financovat výzkum nových technologií, které ji mohou ostatní automobilky jen tiše závidět. K další nelibosti světových automobilek se ale zdá, že podobný povolenkový program možná zavede i Čína nebo EU.
A na závěr ještě trocha ironie: Pokud si myslíte, že CEO Tesly Elon Musk je z tohoto "povolenkového" programu nadšený, pak vás musíme vyvést z omylu. Podle Muska je totiž tato ochrana vzduchu a životního prostředí nedostatečná a americké úřady ji podceňují. Z jeho slov pak vyplývá, že pravidla by měla být mnohem přísnější a povolenky dražší.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.