V loňském roce založila korejská automobilka Hyundai svou luxusní odnož Genesis. Nedlouho po tom představila i své první modely. Jak se ale zdá, dočká se jich pouze úzký kruh vybraných trhů.
„Zahájit prodej prémiové značky v Evropě je výzva, a pokud na trhu nemáte žádné produkty, je to ještě větší výzva. Evropa se jich proto nedočká dříve než v roce 2019. Hlavním důvodem pro toto rozhodnutí, je potřeba různých pohonných jednotek.“ Takto se vyjádřil Thomas Schmid, výkonný ředitel evropské pobočky Hyundai, v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Nové pohonné jednotky nejsou jedinou novinkou, kterou Genesis chystá. Rovněž bychom se měli dočkat novinky s názvem G70, která se bude snažit konkurovat BMW řady 3. Stejně tak Genesis usilovně pracuje na vývoji crossoveru, který se k proražení na evropském trhu zdá, jako nezbytný.
Prozatím se společnost Genesis hodlá zaměřit na trhy v Severní Americe, Blízkém Východě, Číně a v domovské Korei. Do Evropy se mají vozy Genesis dostat mezi lety 2019 a 2020.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?