Britská společnost navýšila prodeje. Další růstový potenciál vidí vlastníci v nových modelech F-TYPE a Range Rover Sport
Britská společnost Jaguar Land Rover zaznamenala na počátku letošního roku silný nárůst prodejů. Vyjádřeno čísly – v České republice si nový vůz značky Jaguar zaregistrovalo 20 vlastníků, 254 vozů prodal Land Rover. Jedná se tedy o 11 a dokonce 17% nárůst v období od ledna do března roku 2013, a to přes znatelný pokles automobilového trhu, který činil více než 16%.
Světově si pak automobilky vedly podobně. Jaguar prodal od ledna do března 20 210 svých luxusních vozů, Land Rover 95 294 vozů, což je silný 31% nárůst Jaguaru a 15% nárůst Land Roveru.
Vedení si situaci pochvaluje. Optimistická čísla, ve kterých chtějí značky pokračovat, chce vedení zachovat, především díky novým modelům Jaguaru F-Type a Range Roveru Sport, které zaznamenaly již při svém představení velký ohlas. Oba by měly dorazit k zákazníkům ještě letos, a to v květnu a září.
Mezi typicky silné trhy společnosti Jaguar Land Rover patří Německo a Velká Británie, z těch světových pak Čína a USA. Jsme zvědavi, jak se situace dále vyvine.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?