Britská společnost navýšila prodeje. Další růstový potenciál vidí vlastníci v nových modelech F-TYPE a Range Rover Sport
Britská společnost Jaguar Land Rover zaznamenala na počátku letošního roku silný nárůst prodejů. Vyjádřeno čísly – v České republice si nový vůz značky Jaguar zaregistrovalo 20 vlastníků, 254 vozů prodal Land Rover. Jedná se tedy o 11 a dokonce 17% nárůst v období od ledna do března roku 2013, a to přes znatelný pokles automobilového trhu, který činil více než 16%.
Světově si pak automobilky vedly podobně. Jaguar prodal od ledna do března 20 210 svých luxusních vozů, Land Rover 95 294 vozů, což je silný 31% nárůst Jaguaru a 15% nárůst Land Roveru.
Vedení si situaci pochvaluje. Optimistická čísla, ve kterých chtějí značky pokračovat, chce vedení zachovat, především díky novým modelům Jaguaru F-Type a Range Roveru Sport, které zaznamenaly již při svém představení velký ohlas. Oba by měly dorazit k zákazníkům ještě letos, a to v květnu a září.
Mezi typicky silné trhy společnosti Jaguar Land Rover patří Německo a Velká Británie, z těch světových pak Čína a USA. Jsme zvědavi, jak se situace dále vyvine.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.