Registrace nových vozů s alternativním pohonem dosáhly od ledna do července letošního roku podílu 7,4 %
Registrace nových osobních automobilů v období leden-červenec 2020- 1 374 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +226 %- 859 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +458 %- 812 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -21 %- 339 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +2 %
V období leden-červenec 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 114 799 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 35 515 registrací méně, tj. -24 %. Podíl registrací vozidel s alternativním pohonem v uplynulých 4 letech každoročně rostl, v letošním roce dosáhl již 7,4 %, tzn. že téměř každé 14 nově registrované osobní vozidlo lze považovat za alternativní. Za 7 měsíců se hybridní vozidla na všech uvedených registracích podílela 4,45 %, BEV 1,20 %, PHEV 0,75 %, CNG 0,71 % a LPG 0,30 %.
„V uplynulých sedmi měsících bylo registrováno 2 233 osobních elektrických vozidel (EV, s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 575 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 374 bateriových elektrických (BEV; 62 %) a 859 plug-in hybridů (PHEV; 38 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Zajímavé jsou registrace plug-in hybridních vozidel, kdy po Škodě (478 registrací) následuje Volvo (101) a BMW (89). Ze tří uvedených značek pak nejvyšší podíl na všech svých registracích drží Volvo, kde každé 11 vozidlo již bylo s externím nabíjením (9,02 % podíl plug-in hybridů na všech vozidlech). Celkem 22 automobilek v letošním roce registrovalo nová osobní vozidla s externím dobíjením, 18 z nich BEV vozidla, 17 pak PHEV vozidla.“
Pěti značkám patří 81 % trhu s BEV a PHEV vozidlyCelkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 7 měsících registrovala celkem 1 084 osobních vozidel s externím dobíjením (606 BEV + 478 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 49 %. Celkem 264 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (12 %), 227 registrací (224 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (127), Volvo (101), Volkswagen (59), Renault (52), Ford (45) a další.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?