Jak totiž nedávno informoval server Reuters, německá vláda zvažuje rychlostní omezení na těch úsecích dálnice, kde řidiči doposud mohli jezdit dle vlastního uvážení. A důvod? Ten v dnešní době zřejmě nikoho nepřekvapí: ekologie a omezování emisí.
Návrh pochází od německé komise pro dopravu v budoucnosti, která měla přijít s návrhy, jak snížit emise uhlíku spojené s dopravou. Kromě návrhu na zvýšení poplatků a podporu elektromobility se tak objevil i návrh na zrušení úseku dálnic s neomezenou rychlostí. V místech, kde mohl každý dříve jezdit dle svého uvážení, by se tak v budoucnu mohlo jezdit jen cca 130 km/h, jak uvádí web TheDrive.
Proti návrhu se ale podle očekávání postavili zástupci německého automobilového průmyslu, podle kterých by mohlo omezení rychlostních limitů na německých dálnicích vést k ohrožení národní hrdosti a vliv by to mohlo mít zřejmě i na pověst automobilů, jak uvádí Bloomberg. V magazínu Bild Zeitung se pak objevilo „Naše dálnice jsou symbolem svobody. Testováno na německých dálnicích je asi jako znaménko kvality.
Návrh dále upozorňuje, že by mohl vyvolat řadu dalších kontroverzí. Není tedy potřeba pospíchat do garáže a hned zamířit do Německa - zda návrh projde není jisté, stejně jako třeba kdy. Jak uvádí autoři, „Ne každý nástroj a opatření budou přijaty. Bude to vyžadovat politickou obratnost, diplomatické schopnosti a samozřejmě i ochot k dosažení klimatických změn.
Snaze německé vlády na snižování emisí se však nelze divit. Problém totiž můžeme hledat v dohodách s EU, kde se Německo zavázalo počet emisí snižovat. A to jak v segmentu dopravy, tak i v průmyslových, topných, a dalších závodech.