Pokud už jste někdy cestovali po německých dálnicích, pravděpodobně jste se střetli se slavnými úseky, na kterých není omezena maximální povolená rychlost. Tato místa. která bývají často vyhledávána milovníky rychlosti, jsou však v ohrožení a brzy možná zcela zmizí. Pokud si zde tedy chcete bezpečně a legálně vyzkoušet maximální rychlost svého vozu, neměli byste příliš otálet.
Jak totiž nedávno informoval server Reuters, německá vláda zvažuje rychlostní omezení na těch úsecích dálnice, kde řidiči doposud mohli jezdit dle vlastního uvážení. A důvod? Ten v dnešní době zřejmě nikoho nepřekvapí: ekologie a omezování emisí.
Návrh pochází od německé komise pro dopravu v budoucnosti, která měla přijít s návrhy, jak snížit emise uhlíku spojené s dopravou. Kromě návrhu na zvýšení poplatků a podporu elektromobility se tak objevil i návrh na zrušení úseku dálnic s neomezenou rychlostí. V místech, kde mohl každý dříve jezdit dle svého uvážení, by se tak v budoucnu mohlo jezdit jen cca 130 km/h, jak uvádí web TheDrive.
Proti návrhu se ale podle očekávání postavili zástupci německého automobilového průmyslu, podle kterých by mohlo omezení rychlostních limitů na německých dálnicích vést k ohrožení národní hrdosti a vliv by to mohlo mít zřejmě i na pověst automobilů, jak uvádí Bloomberg. V magazínu Bild Zeitung se pak objevilo „Naše dálnice jsou symbolem svobody. Testováno na německých dálnicích je asi jako znaménko kvality.
Návrh dále upozorňuje, že by mohl vyvolat řadu dalších kontroverzí. Není tedy potřeba pospíchat do garáže a hned zamířit do Německa - zda návrh projde není jisté, stejně jako třeba kdy. Jak uvádí autoři, „Ne každý nástroj a opatření budou přijaty. Bude to vyžadovat politickou obratnost, diplomatické schopnosti a samozřejmě i ochot k dosažení klimatických změn.
Snaze německé vlády na snižování emisí se však nelze divit. Problém totiž můžeme hledat v dohodách s EU, kde se Německo zavázalo počet emisí snižovat. A to jak v segmentu dopravy, tak i v průmyslových, topných, a dalších závodech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?