Pokud už jste někdy cestovali po německých dálnicích, pravděpodobně jste se střetli se slavnými úseky, na kterých není omezena maximální povolená rychlost. Tato místa. která bývají často vyhledávána milovníky rychlosti, jsou však v ohrožení a brzy možná zcela zmizí. Pokud si zde tedy chcete bezpečně a legálně vyzkoušet maximální rychlost svého vozu, neměli byste příliš otálet.
Jak totiž nedávno informoval server Reuters, německá vláda zvažuje rychlostní omezení na těch úsecích dálnice, kde řidiči doposud mohli jezdit dle vlastního uvážení. A důvod? Ten v dnešní době zřejmě nikoho nepřekvapí: ekologie a omezování emisí.
Návrh pochází od německé komise pro dopravu v budoucnosti, která měla přijít s návrhy, jak snížit emise uhlíku spojené s dopravou. Kromě návrhu na zvýšení poplatků a podporu elektromobility se tak objevil i návrh na zrušení úseku dálnic s neomezenou rychlostí. V místech, kde mohl každý dříve jezdit dle svého uvážení, by se tak v budoucnu mohlo jezdit jen cca 130 km/h, jak uvádí web TheDrive.
Proti návrhu se ale podle očekávání postavili zástupci německého automobilového průmyslu, podle kterých by mohlo omezení rychlostních limitů na německých dálnicích vést k ohrožení národní hrdosti a vliv by to mohlo mít zřejmě i na pověst automobilů, jak uvádí Bloomberg. V magazínu Bild Zeitung se pak objevilo „Naše dálnice jsou symbolem svobody. Testováno na německých dálnicích je asi jako znaménko kvality.
Návrh dále upozorňuje, že by mohl vyvolat řadu dalších kontroverzí. Není tedy potřeba pospíchat do garáže a hned zamířit do Německa - zda návrh projde není jisté, stejně jako třeba kdy. Jak uvádí autoři, „Ne každý nástroj a opatření budou přijaty. Bude to vyžadovat politickou obratnost, diplomatické schopnosti a samozřejmě i ochot k dosažení klimatických změn.
Snaze německé vlády na snižování emisí se však nelze divit. Problém totiž můžeme hledat v dohodách s EU, kde se Německo zavázalo počet emisí snižovat. A to jak v segmentu dopravy, tak i v průmyslových, topných, a dalších závodech.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?