Pokud už jste někdy cestovali po německých dálnicích, pravděpodobně jste se střetli se slavnými úseky, na kterých není omezena maximální povolená rychlost. Tato místa. která bývají často vyhledávána milovníky rychlosti, jsou však v ohrožení a brzy možná zcela zmizí. Pokud si zde tedy chcete bezpečně a legálně vyzkoušet maximální rychlost svého vozu, neměli byste příliš otálet.
Jak totiž nedávno informoval server Reuters, německá vláda zvažuje rychlostní omezení na těch úsecích dálnice, kde řidiči doposud mohli jezdit dle vlastního uvážení. A důvod? Ten v dnešní době zřejmě nikoho nepřekvapí: ekologie a omezování emisí.
Návrh pochází od německé komise pro dopravu v budoucnosti, která měla přijít s návrhy, jak snížit emise uhlíku spojené s dopravou. Kromě návrhu na zvýšení poplatků a podporu elektromobility se tak objevil i návrh na zrušení úseku dálnic s neomezenou rychlostí. V místech, kde mohl každý dříve jezdit dle svého uvážení, by se tak v budoucnu mohlo jezdit jen cca 130 km/h, jak uvádí web TheDrive.
Proti návrhu se ale podle očekávání postavili zástupci německého automobilového průmyslu, podle kterých by mohlo omezení rychlostních limitů na německých dálnicích vést k ohrožení národní hrdosti a vliv by to mohlo mít zřejmě i na pověst automobilů, jak uvádí Bloomberg. V magazínu Bild Zeitung se pak objevilo „Naše dálnice jsou symbolem svobody. Testováno na německých dálnicích je asi jako znaménko kvality.
Návrh dále upozorňuje, že by mohl vyvolat řadu dalších kontroverzí. Není tedy potřeba pospíchat do garáže a hned zamířit do Německa - zda návrh projde není jisté, stejně jako třeba kdy. Jak uvádí autoři, „Ne každý nástroj a opatření budou přijaty. Bude to vyžadovat politickou obratnost, diplomatické schopnosti a samozřejmě i ochot k dosažení klimatických změn.
Snaze německé vlády na snižování emisí se však nelze divit. Problém totiž můžeme hledat v dohodách s EU, kde se Německo zavázalo počet emisí snižovat. A to jak v segmentu dopravy, tak i v průmyslových, topných, a dalších závodech.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.