Pokud už jste někdy cestovali po německých dálnicích, pravděpodobně jste se střetli se slavnými úseky, na kterých není omezena maximální povolená rychlost. Tato místa. která bývají často vyhledávána milovníky rychlosti, jsou však v ohrožení a brzy možná zcela zmizí. Pokud si zde tedy chcete bezpečně a legálně vyzkoušet maximální rychlost svého vozu, neměli byste příliš otálet.
Jak totiž nedávno informoval server Reuters, německá vláda zvažuje rychlostní omezení na těch úsecích dálnice, kde řidiči doposud mohli jezdit dle vlastního uvážení. A důvod? Ten v dnešní době zřejmě nikoho nepřekvapí: ekologie a omezování emisí.
Návrh pochází od německé komise pro dopravu v budoucnosti, která měla přijít s návrhy, jak snížit emise uhlíku spojené s dopravou. Kromě návrhu na zvýšení poplatků a podporu elektromobility se tak objevil i návrh na zrušení úseku dálnic s neomezenou rychlostí. V místech, kde mohl každý dříve jezdit dle svého uvážení, by se tak v budoucnu mohlo jezdit jen cca 130 km/h, jak uvádí web TheDrive.
Proti návrhu se ale podle očekávání postavili zástupci německého automobilového průmyslu, podle kterých by mohlo omezení rychlostních limitů na německých dálnicích vést k ohrožení národní hrdosti a vliv by to mohlo mít zřejmě i na pověst automobilů, jak uvádí Bloomberg. V magazínu Bild Zeitung se pak objevilo „Naše dálnice jsou symbolem svobody. Testováno na německých dálnicích je asi jako znaménko kvality.
Návrh dále upozorňuje, že by mohl vyvolat řadu dalších kontroverzí. Není tedy potřeba pospíchat do garáže a hned zamířit do Německa - zda návrh projde není jisté, stejně jako třeba kdy. Jak uvádí autoři, „Ne každý nástroj a opatření budou přijaty. Bude to vyžadovat politickou obratnost, diplomatické schopnosti a samozřejmě i ochot k dosažení klimatických změn.
Snaze německé vlády na snižování emisí se však nelze divit. Problém totiž můžeme hledat v dohodách s EU, kde se Německo zavázalo počet emisí snižovat. A to jak v segmentu dopravy, tak i v průmyslových, topných, a dalších závodech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.