Automobilce Tesla už se podařilo získat takřka 600.000 objednávek na její nový vůz Model 3, který by měl být nejdostupnějším elektromobilem v její nabídce. Tesla má navíc v plánu nadále zvyšovat počty vyrobených aut za rok.
Takové počty objednaných vozů ale sebou přináší i vyšší nároky na nabíjení. Automobilka ale nehodlá situaci podcenit a pustila se do masivní výstavby nových dobíjecích stanic, které by měly být schopny vůz nabít za pouhých 30 minut.
V současné době zahrnuje celosvětová síť nabíjecích stanic značky Tesla cca 5000 "Super" nabíječek. Toto číslo by se ale mělo do konce roku zdvojnásobit na počet 10.000. Co se týče nabíjecích stanic umístěných u restaurací, v hotelech apod., u nich se očekává nárůst z 9.000 na 15.000.
Tesla Model 3 je první masově vyráběný vůz této automobilky, který už si objednalo takřka 600.000 zákazníků z celého světa. Automobilka zatím mnoho údajů o tomto automobilu neuvolnila, známý je jen dojezd 345 kilometrů na jedno nabití a akcelerace z 0 na 100 km/h za cca 6 vteřin. Cena činí 35.000 dolarů (cca 863.000 korun) a první zákazníci se svých vozů dočkají ještě před koncem tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?