Japonský luxus na nizozemských základech. To je GLM G4 EV

Japonský supersedan GLM G4 je poháněn pomocí elektromotorů o výkonu 400 kW
Japonský supersedan GLM G4 je poháněn pomocí elektromotorů o výkonu 400 kW, foto: Vimeo.com
ar3 30. září 2016 17:22
Sdílej:

Jak se zdá, stalo se již pravidlem, že na každém mezinárodním autosalonu je nám představen koncept elektřinou poháněného supersportu. Nejinak tomu je i na probíhajícím autosalonu v Paříži, kde mladá japonská automobilka GLM představuje jedineční koncept G4.

Pokud je vám tento tmavě modrý skvost povědomý, vězte, že to není náhoda. G4 totiž začal svůj život jako nizozemský Savage Rival Roadyacht GTS. Ten byl světu představen již v roce 2009. Tento supersport zaujal svou nebývalou koncepcí, využívající čtveřici výklopných dveří. Díky kterým působil luxusní superbakriolet jako skutečná jachta na kolech. V roce 2011 bohužel celý projekt zkrachoval.

Naštěstí jej převzala japonská společnost GLM (Green Lord Motors). Ty vyjmuli masivní motor V8 z pod kapoty a nahradili jej elektromotorem o výkonu 536 koňských sil. Hodnota točivého momentu je ještě působivější. Vůz totiž na kola posílá celých 1000 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže G4 sprintovat za 3,7 vteřiny a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je díky dvojici baterií 400 km.

Dalším velkým rozdílem mezi modelem Roadyach a G4 je střešní část vozu. Japonská novinka totiž zavrhla myšlenku kabrioletu a vůz uvedla jako sedan s pevnou střechou.

Prozatím není jisté, zdali vstoupí tento jedinečný stroj do produkční výroby, rozhodně by se ale ejdnalo o velice významného konkurenta vozů jako je Tesla Model S.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?