Jak se zdá, stalo se již pravidlem, že na každém mezinárodním autosalonu je nám představen koncept elektřinou poháněného supersportu. Nejinak tomu je i na probíhajícím autosalonu v Paříži, kde mladá japonská automobilka GLM představuje jedineční koncept G4.
Pokud je vám tento tmavě modrý skvost povědomý, vězte, že to není náhoda. G4 totiž začal svůj život jako nizozemský Savage Rival Roadyacht GTS. Ten byl světu představen již v roce 2009. Tento supersport zaujal svou nebývalou koncepcí, využívající čtveřici výklopných dveří. Díky kterým působil luxusní superbakriolet jako skutečná jachta na kolech. V roce 2011 bohužel celý projekt zkrachoval.
Naštěstí jej převzala japonská společnost GLM (Green Lord Motors). Ty vyjmuli masivní motor V8 z pod kapoty a nahradili jej elektromotorem o výkonu 536 koňských sil. Hodnota točivého momentu je ještě působivější. Vůz totiž na kola posílá celých 1000 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže G4 sprintovat za 3,7 vteřiny a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je díky dvojici baterií 400 km.
Dalším velkým rozdílem mezi modelem Roadyach a G4 je střešní část vozu. Japonská novinka totiž zavrhla myšlenku kabrioletu a vůz uvedla jako sedan s pevnou střechou.
Prozatím není jisté, zdali vstoupí tento jedinečný stroj do produkční výroby, rozhodně by se ale ejdnalo o velice významného konkurenta vozů jako je Tesla Model S.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.