Japonský luxus na nizozemských základech. To je GLM G4 EV

Japonský supersedan GLM G4 je poháněn pomocí elektromotorů o výkonu 400 kW
Japonský supersedan GLM G4 je poháněn pomocí elektromotorů o výkonu 400 kW, foto: Vimeo.com
ar3 30. září 2016 17:22
Sdílej:

Jak se zdá, stalo se již pravidlem, že na každém mezinárodním autosalonu je nám představen koncept elektřinou poháněného supersportu. Nejinak tomu je i na probíhajícím autosalonu v Paříži, kde mladá japonská automobilka GLM představuje jedineční koncept G4.

Pokud je vám tento tmavě modrý skvost povědomý, vězte, že to není náhoda. G4 totiž začal svůj život jako nizozemský Savage Rival Roadyacht GTS. Ten byl světu představen již v roce 2009. Tento supersport zaujal svou nebývalou koncepcí, využívající čtveřici výklopných dveří. Díky kterým působil luxusní superbakriolet jako skutečná jachta na kolech. V roce 2011 bohužel celý projekt zkrachoval.

Naštěstí jej převzala japonská společnost GLM (Green Lord Motors). Ty vyjmuli masivní motor V8 z pod kapoty a nahradili jej elektromotorem o výkonu 536 koňských sil. Hodnota točivého momentu je ještě působivější. Vůz totiž na kola posílá celých 1000 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže G4 sprintovat za 3,7 vteřiny a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je díky dvojici baterií 400 km.

Dalším velkým rozdílem mezi modelem Roadyach a G4 je střešní část vozu. Japonská novinka totiž zavrhla myšlenku kabrioletu a vůz uvedla jako sedan s pevnou střechou.

Prozatím není jisté, zdali vstoupí tento jedinečný stroj do produkční výroby, rozhodně by se ale ejdnalo o velice významného konkurenta vozů jako je Tesla Model S.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.