Čínský automobilový průmysl chrlí až neuvěřitelné množství novinek. Prim na tamním trhu hraje zejména společnost LeEco, spolupracující se společnosti Faraday Future. Nyní tato automobilka prozradila své plány o vybudování nové továrny, kterou ji mohou všichni jen závidět.
Faraday Future je strat-up společnost z americké Kalifornie, založeno v roce 2014. Za krátkou dobu společnost ušla pořádný kus cesty. V současnosti se začínají Američané pomalu a jistě angažovat v seriálu elektrických formulí Formule E a již v příštím roce má být představen jejich první produkční elektromobil. Společnost prozatím plánuje výrobu ve své hlavní továrně v Kalifornii. Uvědomuje si ale, že pro úspěšné globální prodeje elektromobilů je zapotřebí prorazit zejména na čínském trhu. Proto také spojila své síly s čínskou společností LeeEco.
LeEco v nedávné době představila rovněž svou prvotinu na poli elektromobilů, s názvem LeSee. Obě společnosti, LeEco i Faraday Future, nyní plánují vybudování společné továrny nedaleko města Huzhou. Tato továrna bude stavět výhradně elektromobily. Ročně by měla dokázat vyrobit více než 400 000 vozů. V první fázi bude postavena výrobní hala za cenu 1,8 miliardy dolarů (cca 43 miliard korun). V dalších fázích výstavby bude tato moderní továrna rozšířena. Celková hodnota nového výrobního komplexu s názvem „Eco Experience Park“ má přesáhnout 3 miliardy dolarů (zhruba 73 miliard korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.