Čínský automobilový průmysl chrlí až neuvěřitelné množství novinek. Prim na tamním trhu hraje zejména společnost LeEco, spolupracující se společnosti Faraday Future. Nyní tato automobilka prozradila své plány o vybudování nové továrny, kterou ji mohou všichni jen závidět.
Faraday Future je strat-up společnost z americké Kalifornie, založeno v roce 2014. Za krátkou dobu společnost ušla pořádný kus cesty. V současnosti se začínají Američané pomalu a jistě angažovat v seriálu elektrických formulí Formule E a již v příštím roce má být představen jejich první produkční elektromobil. Společnost prozatím plánuje výrobu ve své hlavní továrně v Kalifornii. Uvědomuje si ale, že pro úspěšné globální prodeje elektromobilů je zapotřebí prorazit zejména na čínském trhu. Proto také spojila své síly s čínskou společností LeeEco.
LeEco v nedávné době představila rovněž svou prvotinu na poli elektromobilů, s názvem LeSee. Obě společnosti, LeEco i Faraday Future, nyní plánují vybudování společné továrny nedaleko města Huzhou. Tato továrna bude stavět výhradně elektromobily. Ročně by měla dokázat vyrobit více než 400 000 vozů. V první fázi bude postavena výrobní hala za cenu 1,8 miliardy dolarů (cca 43 miliard korun). V dalších fázích výstavby bude tato moderní továrna rozšířena. Celková hodnota nového výrobního komplexu s názvem „Eco Experience Park“ má přesáhnout 3 miliardy dolarů (zhruba 73 miliard korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.