Plug-in hybridní Optima míří do Evropy, úsporností ohromí

Kia Optima Plug-in Hybrid dokáže ujet až 53 kilometrů jen na elektřinu.
Kia Optima Plug-in Hybrid dokáže ujet až 53 kilometrů jen na elektřinu., foto: Kia Motors
ar6 20. února 2016 03:35
Sdílej:

Nálepku „ekologický model“ doposud u Kie nesly pouze hybridy, případně elektromobily. S příchodem nové Optimy, respektive její další verze, však Korejci vstupují také do segmentu hybridů do zásuvky, tedy plug-in hybridů.

Optimu Plug-in Hybrid představila Kia poprvé, podobně jako SUV Niro, minulý týden na autosalonu v Chicagu. Protože se ale blíží ženevský autosalon, evropská specifikace se opozdila jen o několik dnů. A ve své podstatě je úplně stejná jako ta zámořská. Především pod kapotou, kde najdeme zážehový dvoulitr GDI o výkonu 156 koní s točivým momentem 189 Nm. Tomu vydatně pomáhá elektromotor o výkonu 68 koní, který je integrován do šestistupňové automatické převodovky, kde nahrazuje tradiční měnič točivého momentu.

Celkově má sedan střední třídy k dispozici 205 koní při 6000 ot./min a 375 Nm od 2300 ot./min, což stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Emise, vypouštěné v kombinovaném režimu pohonu, jsou na úrovni 37 g CO2/km. Kvůli lithium-polymerovým akumulátorům, umístěným pod zadními sedadly, s kapacitou 9,8 kWh, ale umí Optima ujet 53 kilometrů čistě na elektřinu. Maximální rychlost je ale v tom případě omezena na 120 km/h. Baterie jako takové nicméně zabírají i část kufru, jeho objem tak klesl na 307 litrů. V porovnání se starší Optimou Hybrid došlo také ke zmenšení palivové nádrže na 55 litrů.

Uchovávat energii v akumulátorech umí sedan prostřednictvím regenerativního brzdění a funkce takzvaného „plachtění.“ Upravena byla také soustava ventilace, klimatizace a topení, pokud je řidič v autě sám, v permanenci jsou pouze výdechy na jeho straně vozu. Tím dochází k šetření energie. Speciálně pro plug-in hybrid bylo upraveno nastavení tlumičů a pružin, za koly se schovávají kotouče s větším průměrem. Zvenku poznáte ekologickou Optimu podle masky chladiče s aktivním krytem, přepracovaných nárazníků, chromovaných lišt s modrým nátěrem na exponovaných místech, znáčků EcoPlugin a speciálního designu kol. Koeficient odporu vzduchu spadl na cx = 0,25. Nabíjecí port je v předním blatníku na řidičově straně.

Kabině dominuje osmipalcový displej multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, online navigací TomTom, příjmem digitální rádia a informacemi o elektrickém pohonu vozu. Jedinou změnou oproti standardní Optimě je nicméně použití upraveného přístrojového štítu s informacemi o celém pohonném ústrojí. Závan moderní doby přináší také bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozornění na možnou kolizi při couvání nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Prodej začne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?