Nálepku „ekologický model“ doposud u Kie nesly pouze hybridy, případně elektromobily. S příchodem nové Optimy, respektive její další verze, však Korejci vstupují také do segmentu hybridů do zásuvky, tedy plug-in hybridů.
Optimu Plug-in Hybrid představila Kia poprvé, podobně jako SUV Niro, minulý týden na autosalonu v Chicagu. Protože se ale blíží ženevský autosalon, evropská specifikace se opozdila jen o několik dnů. A ve své podstatě je úplně stejná jako ta zámořská. Především pod kapotou, kde najdeme zážehový dvoulitr GDI o výkonu 156 koní s točivým momentem 189 Nm. Tomu vydatně pomáhá elektromotor o výkonu 68 koní, který je integrován do šestistupňové automatické převodovky, kde nahrazuje tradiční měnič točivého momentu.
Celkově má sedan střední třídy k dispozici 205 koní při 6000 ot./min a 375 Nm od 2300 ot./min, což stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Emise, vypouštěné v kombinovaném režimu pohonu, jsou na úrovni 37 g CO2/km. Kvůli lithium-polymerovým akumulátorům, umístěným pod zadními sedadly, s kapacitou 9,8 kWh, ale umí Optima ujet 53 kilometrů čistě na elektřinu. Maximální rychlost je ale v tom případě omezena na 120 km/h. Baterie jako takové nicméně zabírají i část kufru, jeho objem tak klesl na 307 litrů. V porovnání se starší Optimou Hybrid došlo také ke zmenšení palivové nádrže na 55 litrů.
Uchovávat energii v akumulátorech umí sedan prostřednictvím regenerativního brzdění a funkce takzvaného „plachtění.“ Upravena byla také soustava ventilace, klimatizace a topení, pokud je řidič v autě sám, v permanenci jsou pouze výdechy na jeho straně vozu. Tím dochází k šetření energie. Speciálně pro plug-in hybrid bylo upraveno nastavení tlumičů a pružin, za koly se schovávají kotouče s větším průměrem. Zvenku poznáte ekologickou Optimu podle masky chladiče s aktivním krytem, přepracovaných nárazníků, chromovaných lišt s modrým nátěrem na exponovaných místech, znáčků EcoPlugin a speciálního designu kol. Koeficient odporu vzduchu spadl na cx = 0,25. Nabíjecí port je v předním blatníku na řidičově straně.
Kabině dominuje osmipalcový displej multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, online navigací TomTom, příjmem digitální rádia a informacemi o elektrickém pohonu vozu. Jedinou změnou oproti standardní Optimě je nicméně použití upraveného přístrojového štítu s informacemi o celém pohonném ústrojí. Závan moderní doby přináší také bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozornění na možnou kolizi při couvání nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Prodej začne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?