Geely končí s benzínovými motory, budoucností je elektřina

ar6, 26. listopadu 2015, 06:05 Google+

Nabízet klasické spalovací motory maximálně v kombinaci s elektromotorem, to je v rámci programu Blue Geely Initiative plán čínské automobilky Geely na příští čtyři roky. Hlavní motivací k tomuto kroku je nařízení čínské vlády o snížení průměrné spotřeby jednotlivých automobilek na 5 l/100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První model programu Blue Geely Initiative, Geely Emgrand EV.

První model programu Blue Geely Initiative, Geely Emgrand EV. | foto: Geely Group

Sdílejte článek

Pokud se ptáte, co tedy hodlá Geely svým zákazníkům nabídnout, tak jsou to hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Ty budou navíc postaveny pouze kolem dvou platforem, PE a FE, a jedné architektury CMA, čímž se povede výrazně zredukovat vývojové náklady. Tato redukce bude dokonce tak dramatická, že Číňané slibují vyrovnání cen dnešních modelů se spalovacím motorem a budoucích plug-in hybridů.

img-responsive

Elektromotor má 129 koní a 250 Nm, Geely Emgrand EV. | foto: Geely Group

Na základě Compact Modular Architecture  (zkráceně CMA), kterou aktuálně vyvíjí čínské technologické centrum v Göteborgu, bude postaven plug-in hybrid s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou, sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a průměrnou spotřebou 2 l/100 km. Tato hodnota se v roce 2019 sníží na 1,8 l/100 km a o rok později dokonce jen na 1,5 l/100 km. Pokud jde o elektromobily, tam první vlaštovky v podobě modelů pro třídu těch nejmenších vozů uvidíme již v příštím roce.

Vedle segmentu ekologických aut chce Geely bodovat rovněž v produkci lehkých materiálů a multimediálních systémů. Nemalé prostředky budou vynaloženy také na vývoj vodíkových a kovových palivových článků.

Současnou vlajkovou lodí Blue Geely Initiative je 4631 mm dlouhý, 1789 mm široký a 1495 mm vysoký sedan Emgrand EV s rozvorem náprav 2650 mm. Pod jeho kapotou najdeme elektromotor o výkonu 129 koní s točivým momentem 250 Nm, který v kombinaci s bateriemi o kapacitě 44,8 kWh stačí na dojezd 330 kilometrů při konstantních 60 km/h, respektive 253 kilometrů při vyšších rychlostech. Z domácí sítě se sedan nabije za 14 hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 48 minut.

Řidič může volit z jízdních režimů Eco, Eco+ a Sports, přičemž v posledním se zrychlí odezva plynového pedálu a přístroje se místo modré podbarví oranžovou. Součástí výbavy je rovněž multimediální systém s rozhraním G-Netlnk, přes nějž je obrazovka mobilního telefonu promítána na displej infotainmentu. Z bezpečnostních prvků nechybí regenerativní brzdění, kontrola dynamiky, elektronická parkovací brzda nebo elektronický posilovač řízení.

Vytisknout

Diskuze: Geely končí s benzínovými motory, budoucností je elektřina

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Takhle bude vypadat nový showroom v Abu Dhabi

Aston Martin otevře další showroom v Abu Dhabi, lákadlem bude Vulcan

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud