Evropská komise navrhla zakázat od roku 2035 v EU výrobu aut se spalovacími motory. Proti tomuto se nyní postavilo Německo. Tamní ministerstvo dopravy vidí potenciál v obnovitelných palivech.
Své jasné "NE" návrhu Evropské komise k zákazu výroby vozů se spalovacími motory řeklo Německo ústy svého ministra dopravy Volkera Wissinga. Ten namísto nesmyslného a slepého směřování jen jedním směrem, vidí možnou budoucnost v syntetických palivech. Syntetická paliva jsou potenciálně kompatibilní s již běžně využívanými vozidly a umožnila by jim jezdit i v nadcházejících letech při snížení jejich emisí.
Podle pana ministra Volkera Wissinga „nemůžem do budoucnu spoléhat pouze na elektrickou nebo vodíkovou mobilitu“ a „musíme zůstat technologicky neutrální."
Spalovací motory na syntetická paliva jsou ve výsledku dokonce mnohem ekologičtější, než vozy na elektrický pohon. Automobilka Audi nedávno představila nové naftové motory V6 o výkonu 210 kW, které při spalování syntetické nafty mají nižší emise o 70 až 95 %. To znamená, že nové Audi s 286 koňmi bude mít emise mezi 7 až 42 g CO2 na 100 km. Běžný elektromobil nabíjený ze sítě v České republice má emise CO2 okolo 80 g na 100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?