Výsledky prestižní čtenářské ankety TOP CZECH TRANSPORT 2021 opět přidávají značce Mercedes‑Benz na lesku. A potvrzují, že vozy této značky se těší mezi českými řidiči velké oblibě. Hvězdou letošního ročníku se totiž stal elektrický eSprinter. A to znamená třetí vítězství v řadě pro Mercedes‑Benz Vans.
Anketa zatím nezná jiného vítěze, protože v předešlých ročnících bodoval Sprinter s naftovým motorem. Ocenění v kategorii nejlepší van roku převzali Head of Sales & Marketing Vans Central Eastern Europe Batiste Pascalin a Head of Sales & Marketing Vans Czech Republic František Mühlfeit, který neskrýval radost, kterou mu prvenství udělalo. „Vítězství v této prestižní anketě, v níž hlasovalo téměř osmnáct set lidí z řad odborné veřejnosti, nás samozřejmě velmi těší a nahlížíme na něj nejen jako na ocenění kvalit našeho produktu, ale i ocenění práce našeho týmu v ČR. Naše radost je o to větší, že se jedná o hlasování čtenářů – tudíž potenciálních zákazníků. Výsledky ankety zároveň potvrdily naše prodejní úspěchy v segmentu eLCV.“
Logistika a transport jsou naprosto zásadní odvětví, na jejichž funkčnostie je přímo závislý celý segment průmyslu i obchodu. To se ukazuje zejména v nelehkých časech, jako je aktuální covidové období a globální nedostatek čipů. V takových dobách potřebují přepravci partnery, na které se dá absolutně spolehnout. A jasnou volbou se ukázaly právě vozy Mercedes‑Benz. Důvěru eSprinterovi daly velké zásilkové společnosti jako GLS nebo PPL, ale i řada dalších.
Anketa TOP CZECH TRANSPORT je pořádána každý rok magazínem TRANSPORT a LOGISTIKA a její výsledky jsou pro automobilky důležitou zpětnou vazbou. I proto je dobrou zprávou pro vozy s hvězdou, že vítězství v kategorii vanů nebylo ojedinělé. První místo obsadil Mercedes‑Benz díky tradiční spolehlivosti, bezpečí a komfortu na cestách i v kategorii nejlepších trucků a autobusů. Kompletní vítězná sestava tedy zní: eSprinter, eCitaro a Actros F.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?