Loeb o své nehodě: Spadli jsme do příkopu

První polovinu soutěže zvládl Loeb ze všech nejlépe
První polovinu soutěže zvládl Loeb ze všech nejlépe, foto: Red Bull
iM2 14. ledna 2016 22:58
Sdílej:

Až do osmé etapy byl překvapivým lídrem soutěže, pak ale chyboval, havaroval a z vedení soutěže se musel poroučet. Řeč je Sébastienu Loebovi, kterého i na Dakaru věrně naviguje Daniel Elena.

V první části osmé etapy bojoval Loeb ještě s Nasserem Al-Attiyahem o první příčku, pak ale ztratil asi šest minut, když se svým Peugeotem 2008 DKR 16 uvízl v písku. 20 kilometrů před cílem ale šla francouzsko-monacká posádka přes střechu. Po výměně kol a zavěšení na svém speciálu se jim podařilo dojet do cíle. Peugeot byl ale pořádně očesaný a na mechaniky tak čekala náročná oprava.

"Jsem nutně zklamaný po takové etapě, když jsme přišli o naše naděje na vítězství. Na začátku jsme jeli v dobrém rytmu, pak jsme přišli o pár minut, když jsme uvázli v písku a pak jsme šli najednou přes střechu. V takovém kaňonu jsem neviděl velký schod a spadli jsme do příkopu... Obvykle se snažíme sledovat několik stop, ale ty jdou někdy všemi směry," řekl po nehodě Sébastien Loeb.

"Auto bylo docela dost poškozené, museli jsme jej po mechanické stránce opravit, měnili jsme dvě kola a jedno zavěšení... To nás stálo hodně času. Nebyli jsme si jistí, jestli zvládneme dojet do cíle. Věděli jsme, že se při naší premiéře musíme učit a to se také stalo. Že se to stalo tak blízko konci etapy, je frustující, ale je to tak. Stále tu máme spoustu věcí na práci, musíme sbírat zkušenosti."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.