Až do osmé etapy byl překvapivým lídrem soutěže, pak ale chyboval, havaroval a z vedení soutěže se musel poroučet. Řeč je Sébastienu Loebovi, kterého i na Dakaru věrně naviguje Daniel Elena.
V první části osmé etapy bojoval Loeb ještě s Nasserem Al-Attiyahem o první příčku, pak ale ztratil asi šest minut, když se svým Peugeotem 2008 DKR 16 uvízl v písku. 20 kilometrů před cílem ale šla francouzsko-monacká posádka přes střechu. Po výměně kol a zavěšení na svém speciálu se jim podařilo dojet do cíle. Peugeot byl ale pořádně očesaný a na mechaniky tak čekala náročná oprava.
"Jsem nutně zklamaný po takové etapě, když jsme přišli o naše naděje na vítězství. Na začátku jsme jeli v dobrém rytmu, pak jsme přišli o pár minut, když jsme uvázli v písku a pak jsme šli najednou přes střechu. V takovém kaňonu jsem neviděl velký schod a spadli jsme do příkopu... Obvykle se snažíme sledovat několik stop, ale ty jdou někdy všemi směry," řekl po nehodě Sébastien Loeb.
"Auto bylo docela dost poškozené, museli jsme jej po mechanické stránce opravit, měnili jsme dvě kola a jedno zavěšení... To nás stálo hodně času. Nebyli jsme si jistí, jestli zvládneme dojet do cíle. Věděli jsme, že se při naší premiéře musíme učit a to se také stalo. Že se to stalo tak blízko konci etapy, je frustující, ale je to tak. Stále tu máme spoustu věcí na práci, musíme sbírat zkušenosti."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?