Včera pozdě v noci podal tým X-Raid Mini protest proti Peugeotu, konkrétně jejich jezdci Stéphanu Peterhanselovi.
Důvodem protestu je skutečnost, že měl Francouz tankovat během neutralizované části včerejší 8. etapy. Ta měřila 180 kilometrů. "Toto tankování by bylo dle pravidel, protože proběhlo na cestě etapy. Nerozumím této stížnosti. Čekáme, až se dozvíme přesný důvod," hájil svého pilota Bruno Famin, šéf týmu Peugeot.
Komisaři již zahájili vyšetřování. V případě, že se prokáže, že Peterhansel porušil předpisy, tak mu hrozí penalizace 6 hodin nebo až vyloučení ze soutěže. V tomto případě by Peugeot v rámci dvou dnů přišel se dvěma svými jezdci o možnost na vítězství, protože včera havaroval Loeb.
V neutralizované části specilky byla tankovací zastávka pro motorkáře, na které posádka Peterhansel/Cottret natankovala. Tankování během dlouhých speciálek je běžné. Otázkou je, jestli zde ale mohla tankovat i auta. Peugeot trvá na tom, že ano.
Ale šéf X-Raidu, Sven Quandt, je opačného názoru - podle něj bylo na jezdeckém briefingu jasně řečeno, tankování v místech určených pro motorky je zakázano.
Podle pravidel musí mít na startu každé speciálky auta tolik paliva, aby s ním ujela 880 kilometrů. Aby však týmy snížily hmotnost svých speciálů, tak zřídkakdy natankují auta opravdu na požadovaných 880 kilometrů. Vždyť pondělní etapa měřila 776 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.