Včera pozdě v noci podal tým X-Raid Mini protest proti Peugeotu, konkrétně jejich jezdci Stéphanu Peterhanselovi.
Důvodem protestu je skutečnost, že měl Francouz tankovat během neutralizované části včerejší 8. etapy. Ta měřila 180 kilometrů. "Toto tankování by bylo dle pravidel, protože proběhlo na cestě etapy. Nerozumím této stížnosti. Čekáme, až se dozvíme přesný důvod," hájil svého pilota Bruno Famin, šéf týmu Peugeot.
Komisaři již zahájili vyšetřování. V případě, že se prokáže, že Peterhansel porušil předpisy, tak mu hrozí penalizace 6 hodin nebo až vyloučení ze soutěže. V tomto případě by Peugeot v rámci dvou dnů přišel se dvěma svými jezdci o možnost na vítězství, protože včera havaroval Loeb.
V neutralizované části specilky byla tankovací zastávka pro motorkáře, na které posádka Peterhansel/Cottret natankovala. Tankování během dlouhých speciálek je běžné. Otázkou je, jestli zde ale mohla tankovat i auta. Peugeot trvá na tom, že ano.
Ale šéf X-Raidu, Sven Quandt, je opačného názoru - podle něj bylo na jezdeckém briefingu jasně řečeno, tankování v místech určených pro motorky je zakázano.
Podle pravidel musí mít na startu každé speciálky auta tolik paliva, aby s ním ujela 880 kilometrů. Aby však týmy snížily hmotnost svých speciálů, tak zřídkakdy natankují auta opravdu na požadovaných 880 kilometrů. Vždyť pondělní etapa měřila 776 kilometrů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?