Čtyři vozy PEUGEOT 2008 DKR a neohrožené posádky Teamu Peugeot Total jsou připraveny vydat se na 9583 km pískem a na dobrodružství, které na ně čeká při Rallye Dakar 2016, která začíná v sobotu 2. 1. 2016.
Odpočítávání již začalo. Všech 95 členů týmu Peugeot Total, kteří přijeli počátkem týdne do hlavního města Argentiny Buenos Aires, je již v maximální bojové náladě. Ihned po příletu vozů i posádek z Francie proběhl v testovacím centru Arawak severozápadně od Buenos Aires krátký závěrečný zkušební test.
Všechny čtyři posádky otestovaly své vozy už plně vybavené se startovními čísly na dveřích. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 302/žluté sání vzduchu), Carlos Sainz/Lucas Cruz (č.303/modré), Sébastien Loeb/Daniel Elena (č. 314/bílé) a Cyril Despres/David Castera (č.321/červené) měli možnost naposledy vylepšit nastavení svých vozů Peugeot 2008 DKR.
Než bude v neděli zahájena první etapa, mají posádky před sebou stále ještě spoustu práce. V pátek 1. ledna v 10:30 se mají objevit na technické a administrativní kontrole v Tecnopolis v Buenos Aires. Jedná se o nezbytnou formalitu, která jim oficiálně dovolí startovat v soutěži. Od té chvíle si již turbodiesely V6, osazené ve čtyřech vozech 2008 DKR16, nedoznají odpočinku. Po slavnostním startu v sobotu 2. ledna budou posádky závodit v 11 km dlouhé úvodní etapě. Není to pouhé zahřívací kolo, protože tato etapa už se započítává do celkové klasifikace a zásadním způsobem rozhodne o pozici na startu v první řádné etapě v neděli 3. ledna mezi městy Rosario a Villa Carlos Paz. Pak již bude 38. ročník Rallye Dakar v plném proudu.
Stéphane Peterhansel (č. 302)
„Už loni byla v týmu krásná atmosféra, ale letos je dokonce ještě soudržnější. Každý ví, že máme dobrý potenciál a skvělý tým. V tuto chvíli jsme samozřejmě stále ještě trochu nervózní, ale pocit je mnohem lepší než loni touto dobou, kdy jsme museli kvůli počasí zrušit zkušební test. Tentokrát nám poslední zkušební test dodal pocit jistot, pokud jde o náš vůz, takže soutěž zahájíme v trochu větším klidu, třebaže trasa rallye není taková, jak jsme původně očekávali.“
Carlos Sainz (č. 303)
„Dosud se vše daří. Všichni prostě čekáme na první opravdový den soutěže. Vzali jsme si k srdci vše, z čeho jsme se loni poučili, a auto je mnohem lepší. To nic nezaručuje, pokud jde o výsledky, ale je evidentní, že jsme lépe připraveni. Spolehlivost je na Dakaru rozhodující, a tak nyní uvidíme, jak na tom jsme. Testování probíhalo dobře, ale musíme být opatrní, zejména protože počáteční část trasy není ideální pro automobil s pohonem dvou kol, jako je naše 2008 DKR.“
Sébastien Loeb (č. 314)
„Je to můj první Dakar, tak samozřejmě nemohu říci, že se cítím obzvláště sebejistý. Jsem si dobře vědom toho, že spolu s Danielem startujeme v této soutěži s nulovými zkušenostmi. Nebude to lehké, ale jsme tu především proto, abychom se učili. A kvůli tomu se snažím, abych na sebe nevyvíjel tlak. Prostě se chystáme brát vše tak, jak to přijde, aniž budeme na věci tlačit, a uvidíme, jak to s námi dopadne. Pro mě je však opravdu zábavné dělat něco tak úplně nového, jako je toto. Začínáte opět úplně od nuly. Mám z vozu dobrý pocit a nemohu se dočkat, abych zjistil, jaké to bude jezdit etapy dlouhé 500 kilometrů a dny, kde odřídíte 1000 kilometrů v horku a všem, co k tomu patří. Nemohu se už dočkat, až to vše pro sebe objevím.“
Cyril Despres (č. 321)
„Jsem opravdu klidný, vzdálený tomu, co jsem cítil, když jsem měl obhajovat první pozici na motorce! Zkušební testy proběhly skutečně dobře. Bylo to velmi důležité, protože úvodní sobotní etapa pro nás bude zásadní. Určí pořadí na startu: loni při svém debutu na čtyřech kolech jsem skončil na takovém místě, že jsem se napolykal dost prachu, než abych to musel absolvovat celé znovu! Zjišťuji, že nový 2008 DKR se opravdu dobře řídí. Bude to moje první rallye v tomto automobilu a prostě chci, aby nějaké kilometry byly za mnou.“
Průvodce pro média (trasa, jezdci, technická data, sledování Teamu Peugeot Total):
http://peugeot-media.com/index.php?nav=1226&action=view&communique_id=563&langue=fr
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.