Čtyři vozy PEUGEOT 2008 DKR a neohrožené posádky Teamu Peugeot Total jsou připraveny vydat se na 9583 km pískem a na dobrodružství, které na ně čeká při Rallye Dakar 2016, která začíná v sobotu 2. 1. 2016.
Odpočítávání již začalo. Všech 95 členů týmu Peugeot Total, kteří přijeli počátkem týdne do hlavního města Argentiny Buenos Aires, je již v maximální bojové náladě. Ihned po příletu vozů i posádek z Francie proběhl v testovacím centru Arawak severozápadně od Buenos Aires krátký závěrečný zkušební test.
Všechny čtyři posádky otestovaly své vozy už plně vybavené se startovními čísly na dveřích. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 302/žluté sání vzduchu), Carlos Sainz/Lucas Cruz (č.303/modré), Sébastien Loeb/Daniel Elena (č. 314/bílé) a Cyril Despres/David Castera (č.321/červené) měli možnost naposledy vylepšit nastavení svých vozů Peugeot 2008 DKR.
Než bude v neděli zahájena první etapa, mají posádky před sebou stále ještě spoustu práce. V pátek 1. ledna v 10:30 se mají objevit na technické a administrativní kontrole v Tecnopolis v Buenos Aires. Jedná se o nezbytnou formalitu, která jim oficiálně dovolí startovat v soutěži. Od té chvíle si již turbodiesely V6, osazené ve čtyřech vozech 2008 DKR16, nedoznají odpočinku. Po slavnostním startu v sobotu 2. ledna budou posádky závodit v 11 km dlouhé úvodní etapě. Není to pouhé zahřívací kolo, protože tato etapa už se započítává do celkové klasifikace a zásadním způsobem rozhodne o pozici na startu v první řádné etapě v neděli 3. ledna mezi městy Rosario a Villa Carlos Paz. Pak již bude 38. ročník Rallye Dakar v plném proudu.
Stéphane Peterhansel (č. 302)
„Už loni byla v týmu krásná atmosféra, ale letos je dokonce ještě soudržnější. Každý ví, že máme dobrý potenciál a skvělý tým. V tuto chvíli jsme samozřejmě stále ještě trochu nervózní, ale pocit je mnohem lepší než loni touto dobou, kdy jsme museli kvůli počasí zrušit zkušební test. Tentokrát nám poslední zkušební test dodal pocit jistot, pokud jde o náš vůz, takže soutěž zahájíme v trochu větším klidu, třebaže trasa rallye není taková, jak jsme původně očekávali.“
Carlos Sainz (č. 303)
„Dosud se vše daří. Všichni prostě čekáme na první opravdový den soutěže. Vzali jsme si k srdci vše, z čeho jsme se loni poučili, a auto je mnohem lepší. To nic nezaručuje, pokud jde o výsledky, ale je evidentní, že jsme lépe připraveni. Spolehlivost je na Dakaru rozhodující, a tak nyní uvidíme, jak na tom jsme. Testování probíhalo dobře, ale musíme být opatrní, zejména protože počáteční část trasy není ideální pro automobil s pohonem dvou kol, jako je naše 2008 DKR.“
Sébastien Loeb (č. 314)
„Je to můj první Dakar, tak samozřejmě nemohu říci, že se cítím obzvláště sebejistý. Jsem si dobře vědom toho, že spolu s Danielem startujeme v této soutěži s nulovými zkušenostmi. Nebude to lehké, ale jsme tu především proto, abychom se učili. A kvůli tomu se snažím, abych na sebe nevyvíjel tlak. Prostě se chystáme brát vše tak, jak to přijde, aniž budeme na věci tlačit, a uvidíme, jak to s námi dopadne. Pro mě je však opravdu zábavné dělat něco tak úplně nového, jako je toto. Začínáte opět úplně od nuly. Mám z vozu dobrý pocit a nemohu se dočkat, abych zjistil, jaké to bude jezdit etapy dlouhé 500 kilometrů a dny, kde odřídíte 1000 kilometrů v horku a všem, co k tomu patří. Nemohu se už dočkat, až to vše pro sebe objevím.“
Cyril Despres (č. 321)
„Jsem opravdu klidný, vzdálený tomu, co jsem cítil, když jsem měl obhajovat první pozici na motorce! Zkušební testy proběhly skutečně dobře. Bylo to velmi důležité, protože úvodní sobotní etapa pro nás bude zásadní. Určí pořadí na startu: loni při svém debutu na čtyřech kolech jsem skončil na takovém místě, že jsem se napolykal dost prachu, než abych to musel absolvovat celé znovu! Zjišťuji, že nový 2008 DKR se opravdu dobře řídí. Bude to moje první rallye v tomto automobilu a prostě chci, aby nějaké kilometry byly za mnou.“
Průvodce pro média (trasa, jezdci, technická data, sledování Teamu Peugeot Total):
http://peugeot-media.com/index.php?nav=1226&action=view&communique_id=563&langue=fr
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.