Už jste si někdy položili otázku, jak je možné, že vozidla Multicar jsou i v době supermoderních strojů stále tak oblíbená? Že ne? Pak by vás mohlo zajímat, jak k tomu vlastně došlo…
Když německá firma VEB Fahrzeugwerk Waltershausen v roce 1958 vyrobila první vozidlo se označením Multicar (M21), nikdo zřejmě nečekal, že tato značka bude existovat téměř šest desetiletí. Teprve následující model Multicar M22 měl totiž jednomístnou kabinu a volant! Přesto se toto multifunkční vozidlo stalo oblíbené i za hranicemi tehdejšího „východního Německa“. Největšího úspěchu dosáhl takřka kultovní vůz Multicar M25 z roku 1978, svého času oblíbený i u nás.
Doporučujeme: máte co do činění právě s tímto legendárním modelem? V tom případě si prohlédněte náhradní díly Multicar M25 a vraťte mu původní spolehlivost.
Proč Multikáry vlastně „prorazily“? Protože…Vozidla Multicar přežila bez problémů až do dnešních dnů. Jak je to vůbec možné? Multikáry lze totiž díky jejich rozměrům používat i tam, kam se ostatní automobily nedostanou. Navíc mají poměrně výkonný motor, ač se to na první pohled nemusí zdát. Jejich využití je proto možné nejen při údržbářských pracích či v komunální sféře, ale také v zemědělství či v odpadovém hospodářství.
Přečtěte si: motor z modelu M22 nedávno použil český kutil pro stavbu unikátní motorky!
Vozidla Multicar na počátku 3. tisíciletíI v novém tisíciletí mají tato vozidla stále co nabídnout. Jasným důkazem je skutečnost, že do rodiny Multicar přibývají stále nové a nové modely. Ač se jejich vzhled časem měnil, základní návrh zůstává i dnes zachován. Posledním modelem, který prozatím rozšířil „sbírku“, je Multicar M31 z roku 2013, který má výkonný motor turbo diesel splňující normy EURO 5. Bude posledním? Zřejmě ne…
Tip na závěr: sháníte součástky pro tyto populární automobily? Potom si pořiďte náhradní díly Multicar na Eshop.svetluska.cz, a to za příznivé ceny!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?