Už jste si někdy položili otázku, jak je možné, že vozidla Multicar jsou i v době supermoderních strojů stále tak oblíbená? Že ne? Pak by vás mohlo zajímat, jak k tomu vlastně došlo…
Když německá firma VEB Fahrzeugwerk Waltershausen v roce 1958 vyrobila první vozidlo se označením Multicar (M21), nikdo zřejmě nečekal, že tato značka bude existovat téměř šest desetiletí. Teprve následující model Multicar M22 měl totiž jednomístnou kabinu a volant! Přesto se toto multifunkční vozidlo stalo oblíbené i za hranicemi tehdejšího „východního Německa“. Největšího úspěchu dosáhl takřka kultovní vůz Multicar M25 z roku 1978, svého času oblíbený i u nás.
Doporučujeme: máte co do činění právě s tímto legendárním modelem? V tom případě si prohlédněte náhradní díly Multicar M25 a vraťte mu původní spolehlivost.
Proč Multikáry vlastně „prorazily“? Protože…Vozidla Multicar přežila bez problémů až do dnešních dnů. Jak je to vůbec možné? Multikáry lze totiž díky jejich rozměrům používat i tam, kam se ostatní automobily nedostanou. Navíc mají poměrně výkonný motor, ač se to na první pohled nemusí zdát. Jejich využití je proto možné nejen při údržbářských pracích či v komunální sféře, ale také v zemědělství či v odpadovém hospodářství.
Přečtěte si: motor z modelu M22 nedávno použil český kutil pro stavbu unikátní motorky!
Vozidla Multicar na počátku 3. tisíciletíI v novém tisíciletí mají tato vozidla stále co nabídnout. Jasným důkazem je skutečnost, že do rodiny Multicar přibývají stále nové a nové modely. Ač se jejich vzhled časem měnil, základní návrh zůstává i dnes zachován. Posledním modelem, který prozatím rozšířil „sbírku“, je Multicar M31 z roku 2013, který má výkonný motor turbo diesel splňující normy EURO 5. Bude posledním? Zřejmě ne…
Tip na závěr: sháníte součástky pro tyto populární automobily? Potom si pořiďte náhradní díly Multicar na Eshop.svetluska.cz, a to za příznivé ceny!
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?