Už jste si někdy položili otázku, jak je možné, že vozidla Multicar jsou i v době supermoderních strojů stále tak oblíbená? Že ne? Pak by vás mohlo zajímat, jak k tomu vlastně došlo…
Když německá firma VEB Fahrzeugwerk Waltershausen v roce 1958 vyrobila první vozidlo se označením Multicar (M21), nikdo zřejmě nečekal, že tato značka bude existovat téměř šest desetiletí. Teprve následující model Multicar M22 měl totiž jednomístnou kabinu a volant! Přesto se toto multifunkční vozidlo stalo oblíbené i za hranicemi tehdejšího „východního Německa“. Největšího úspěchu dosáhl takřka kultovní vůz Multicar M25 z roku 1978, svého času oblíbený i u nás.
Doporučujeme: máte co do činění právě s tímto legendárním modelem? V tom případě si prohlédněte náhradní díly Multicar M25 a vraťte mu původní spolehlivost.
Proč Multikáry vlastně „prorazily“? Protože…Vozidla Multicar přežila bez problémů až do dnešních dnů. Jak je to vůbec možné? Multikáry lze totiž díky jejich rozměrům používat i tam, kam se ostatní automobily nedostanou. Navíc mají poměrně výkonný motor, ač se to na první pohled nemusí zdát. Jejich využití je proto možné nejen při údržbářských pracích či v komunální sféře, ale také v zemědělství či v odpadovém hospodářství.
Přečtěte si: motor z modelu M22 nedávno použil český kutil pro stavbu unikátní motorky!
Vozidla Multicar na počátku 3. tisíciletíI v novém tisíciletí mají tato vozidla stále co nabídnout. Jasným důkazem je skutečnost, že do rodiny Multicar přibývají stále nové a nové modely. Ač se jejich vzhled časem měnil, základní návrh zůstává i dnes zachován. Posledním modelem, který prozatím rozšířil „sbírku“, je Multicar M31 z roku 2013, který má výkonný motor turbo diesel splňující normy EURO 5. Bude posledním? Zřejmě ne…
Tip na závěr: sháníte součástky pro tyto populární automobily? Potom si pořiďte náhradní díly Multicar na Eshop.svetluska.cz, a to za příznivé ceny!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?