Volkswagen nasbíral v soutěži „WAVE TROPHY 2014“ plný počet bodů.
Elektricky poháněný e-Golf zvítězil v největší rallye pro elektromobily na světě v hlavní kategorii sériově vyráběných modelů „POPULAR WAVE“ a své konkurenty zanechal za sebou i v hodnocení hospodárnosti a dojezdu („Range Award“). Příkladný elektromobil tak prokázal plnou provozuschopnost v náročných vysokohorských podmínkách.
Soutěž „WAVE“ (World Advanced Vehicle Expedition“) se konala již počtvrté, ve dnech 31. května až 7. června 2014. Trasa největší přehlídky elektromobilů na světě, která letos přilákala na start celkem 80 týmů, vedla ze Stuttgartu až k luzernskému horskému masivu Rigi. Volkswagen e-Golf* vybojoval první místo v hlavní kategorii „POPULAR WAVE“ v etapách, jejichž délka činila v některých případech i více než 200 kilometrů. Švýcarský tým značky Volkswagen kromě toho získal ocenění „Range Award“ za nejlepší hospodárnost a dojezd.
Volkswagen e-Golf prokázal v letošní soutěži „WAVE TROPHY“ svou provozuschopnost v náročných vysokohorských podmínkách. Trasa soutěže o celkové délce téměř 1600 kilometrů byla rozdělena do osmi denních etap, v nichž čekalo na účastníky převýšení až 3000 metrů. Elektromobil přitom demonstroval mimořádnou celkovou hospodárnost, k níž významně přispívá enormní schopnost rekuperace kinetické energie.
Elektromobil e-Golf osvědčil své kvality ve zkoušce hospodárnosti ziskem ocenění „Range Award“. Oficiální údaj dojezdu 190 kilometrů v kombinovaném cyklu EU byl v reálném provozu výrazně překonán průměrnou spotřebou 9,4 kWh/100 km a dojezdem 244 kilometrů na jedno nabití sady akumulátorů. Dokonce i po 1566 kilometrech, ujetých během osmi dnů, zůstal e-Golf s průměrnou spotřebou 12,3 kWh/100 km pod hodnotou normované spotřeby elektrické energie. Volkswagen e-Golf vděčí za svou hospodárnost mimořádně inovativní celkové konstrukci, vylepšené aerodynamice (cx = 0,281) a minimalizovanému valivému odporu.
*Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,7 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?