Audi RS 7 Sportback je dokonalým ztělesněním dynamiky, které má nyní ještě ostřejší podobu. Velké pětidveřové kupé přichází na scénu s novými světlomety LED a ještě výkonnějším informačním a zábavním systémem. Jeho motor 4.0 TFSI zaručuje s výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 700 N.m pozoruhodné jízdní výkony při spotřebě paliva pouhých 9,5 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 221 g/km).
„Audi RS 7 Sportback potvrzuje pověst modelů RS jako suverénních vrcholových sportovců naší značky,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Kombinace výkonného čtyřlitrového motoru V8 s technikou vypínání válců, pohonem všech kol quattro a inteligentní lehkou konstrukcí činí z modelu RS 7 Sportback výjimečný sportovní stroj pro každého příznivce dynamické a zároveň úsporné jízdy.“
Audi RS 7 Sportback dává již na první pohled najevo svůj dynamický charakter celkovým vzhledem, který je definován dlouhou kapotou motoru, sportovně ladným průběhem střešních sloupků C a strmě klesající zádí. Pozornost k sobě přitahují také nové stylistické prvky. Mezi ně patří maska chladiče Singleframe s černou voštinovou mřížkou v typickém stylu modelů RS, jejíž rohy jsou nyní ostřejší a výraznější. Ještě individuálnější vzhled může Audi RS 7 Sportback získat díky třem na přání dodávaným stylistickým paketům s ozdobnými prvky s povrchovou úpravou matný hliník, uhlíkový kompozit nebo leskle černý lak. Centrální otvor pro přívod vzduchu na přídi nese nápis quattro. Drobných změn se dočkal také nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu.
Světlomety, které jsou rovněž přizpůsobeny novým tvarům masky chladiče Singleframe, jsou sériově vybaveny diodami LED. Audi nabízí pro přední světlomety na přání inovativní technologii Audi Matrix LED, a to v exkluzivním provedení pro model RS 7 Sportback s tmavými ozdobnými prvky. Součástí těchto světlometů jsou dynamické ukazatele směru také vpředu. Vzadu je tato přínosná funkce vždy součástí sériové výbavy. Zadní světlomety mají nový vnitřní design. Novinkami v nabídce barev jsou metalické laky stříbrná Floret, bílá Glacier a černá Mythos, společně s perleťovým lakem modrá Sepang.
V elegantně černém interiéru, jemuž dominují sportovní sedadla RS, designéři decentně přepracovali panel sdružených přístrojů, ovládací prvky výdechů ventilační soustavy, pádla pro manuální řazení za volantem a emblém quattro na přístrojové desce. Sériově dodávaný navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch používá nyní nejnovější generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy a vyznačuje se výkonným grafickým procesorem společnosti Nvidia, která je partnerem značky Audi.
Motor 4.0 TFSI v přepracovaném modelu Audi RS 7 Sportback dosahuje, stejně jako dosud, nejvyššího výkonu 412 kW (560 k) a mezi 1750 a 5500 min-1 poskytuje maximální točivý moment 700 N.m. Tato jednotka katapultuje pětidveřové kupé z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Na přání dodávané pakety umožňují zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h, resp. 305 km/h. V kombinovaném režimu EU se motor V8 Biturbo s podmanivým zvukovým projevem spokojí s pouhými 9,5 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2: 221 g/km). Klíčovým faktorem pro tak hospodárný provoz je systém COD (cylinder on demand), který vypíná při částečném zatížení čtyři válce.
Sportovně nastavená osmistupňová převodovka tiptronic s dlouhým převodem 8. stupně přenáší výkon osmiválce na trvalý pohon všech kol quattro. Na přání může být hnací řetězec quattro doplněn sportovním diferenciálem zadní nápravy.
Adaptivní vzduchové odpružení RS včetně adaptivního tlumení snižuje karoserii o 20 mm a patří k sériové výbavě modelu RS 7 Sportback. Řízení odpružení má pod kontrolou systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Audi nabízí jako alternativu tužší sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.
Přepracované Audi RS 7 Sportback jezdí na 20“ kovaných kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 21“ kola z lehké slitiny ve třech barevných variantách. Speciální konstrukce čtyř brzdových kotoučů s vnitřním chlazením a zvlněným okrajem snižuje hmotnost. Jejich místo mohou na přání zaujmout kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC disponuje sportovním režimem a řidič jej může v případě potřeby zcela deaktivovat.
Němečtí i čeští zákazníci mohou Audi RS 7 Sportback objednávat od třetího čtvrtletí 2014. Základní cena této nevšední novinky činí 113 300 eur, cena pro český trh zatím nebyla stanovena.
Tisková zpráva: Audi
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?