Nové ďábelské Audi RS7

ar2, 3. června 2014, 19:00 Google+

Audi RS 7 Sportback je dokonalým ztělesněním dynamiky, které má nyní ještě ostřejší podobu. Velké pětidveřové kupé přichází na scénu s novými světlomety LED a ještě výkonnějším informačním a zábavním systémem. Jeho motor 4.0 TFSI zaručuje s výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 700 N.m pozoruhodné jízdní výkony při spotřebě paliva pouhých 9,5 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 221 g/km).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
audi a7

audi a7 | foto: Audi

Sdílejte článek

„Audi RS 7 Sportback potvrzuje pověst modelů RS jako suverénních vrcholových sportovců naší značky,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Kombinace výkonného čtyřlitrového motoru V8 s technikou vypínání válců, pohonem všech kol quattro a inteligentní lehkou konstrukcí činí z modelu RS 7 Sportback výjimečný sportovní stroj pro každého příznivce dynamické a zároveň úsporné jízdy.“

Audi RS 7 Sportback dává již na první pohled najevo svůj dynamický charakter celkovým vzhledem, který je definován dlouhou kapotou motoru, sportovně ladným průběhem střešních sloupků C a strmě klesající zádí. Pozornost k sobě přitahují také nové stylistické prvky. Mezi ně patří maska chladiče Singleframe s černou voštinovou mřížkou v typickém stylu modelů RS, jejíž rohy jsou nyní ostřejší a výraznější. Ještě individuálnější vzhled může Audi RS 7 Sportback získat díky třem na přání dodávaným stylistickým paketům s ozdobnými prvky s povrchovou úpravou matný hliník, uhlíkový kompozit nebo leskle černý lak. Centrální otvor pro přívod vzduchu na přídi nese nápis quattro. Drobných změn se dočkal také nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu.

Světlomety, které jsou rovněž přizpůsobeny novým tvarům masky chladiče Singleframe, jsou sériově vybaveny diodami LED. Audi nabízí pro přední světlomety na přání inovativní technologii Audi Matrix LED, a to v exkluzivním provedení pro model RS 7 Sportback s tmavými ozdobnými prvky. Součástí těchto světlometů jsou dynamické ukazatele směru také vpředu. Vzadu je tato přínosná funkce vždy součástí sériové výbavy. Zadní světlomety mají nový vnitřní design. Novinkami v nabídce barev jsou metalické laky stříbrná Floret, bílá Glacier a černá Mythos, společně s perleťovým lakem modrá Sepang.

V elegantně černém interiéru, jemuž dominují sportovní sedadla RS, designéři decentně přepracovali panel sdružených přístrojů, ovládací prvky výdechů ventilační soustavy, pádla pro manuální řazení za volantem a emblém quattro na přístrojové desce. Sériově dodávaný navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch používá nyní nejnovější generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy a vyznačuje se výkonným grafickým procesorem společnosti Nvidia, která je partnerem značky Audi.

Motor 4.0 TFSI v přepracovaném modelu Audi RS 7 Sportback dosahuje, stejně jako dosud, nejvyššího výkonu 412 kW (560 k) a mezi 1750 a 5500 min-1 poskytuje maximální točivý moment 700 N.m. Tato jednotka katapultuje pětidveřové kupé z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Na přání dodávané pakety umožňují zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h, resp. 305 km/h. V kombinovaném režimu EU se motor V8 Biturbo s podmanivým zvukovým projevem spokojí s pouhými 9,5 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2: 221 g/km). Klíčovým faktorem pro tak hospodárný provoz je systém COD (cylinder on demand), který vypíná při částečném zatížení čtyři válce.

Sportovně nastavená osmistupňová převodovka tiptronic s dlouhým převodem 8. stupně přenáší výkon osmiválce na trvalý pohon všech kol quattro. Na přání může být hnací řetězec quattro doplněn sportovním diferenciálem zadní nápravy.

Adaptivní vzduchové odpružení RS včetně adaptivního tlumení snižuje karoserii o 20 mm a patří k sériové výbavě modelu RS 7 Sportback. Řízení odpružení má pod kontrolou systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Audi nabízí jako alternativu tužší sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.

Přepracované Audi RS 7 Sportback jezdí na 20“ kovaných kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 21“ kola z lehké slitiny ve třech barevných variantách. Speciální konstrukce čtyř brzdových kotoučů s vnitřním chlazením a zvlněným okrajem snižuje hmotnost. Jejich místo mohou na přání zaujmout kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC disponuje sportovním režimem a řidič jej může v případě potřeby zcela deaktivovat.

Němečtí i čeští zákazníci mohou Audi RS 7 Sportback objednávat od třetího čtvrtletí 2014. Základní cena této nevšední novinky činí 113 300 eur, cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Tisková zpráva: Audi


Vytisknout

Diskuze: Nové ďábelské Audi RS7

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda bez starostí: operativní leasing za 4 499,-

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud