Škoda Auto: Nejlepší duben všech dob

ar2, 12. května 2014, 15:02 Google+

Dodávky vozů ŠKODA zákazníkům vzrostly o 15,5 procenta na 89 600 vozidel (duben 2013: 77 600). Nárůst ve všech velkých odbytových regionech; plus 20,7 procenta v Evropě. Nová ŠKODA Octavia nadále nejlepší: nárůst téměř 60 procent v západní Evropě. Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje s modely Octavia G-TEC a Octavia Scout.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

ŠKODA zvýšila celosvětové dodávky o 15,5 procenta na 89 600 vozů (duben 2013: 77 600). Byl to nejlepší duben v historii firmy. V Evropě zaznamenala ŠKODA nárůst o 20,7 procenta, v Číně o 7,6 procenta a v Rusku o více než tři procenta. Jako trefa do černého se i nadále ukazuje nová ŠKODA Octavia s nárůstem v Evropě o celou třetinu. V západní Evropě dosáhla ŠKODA Octavia nárůst dokonce o téměř 60 procent.  

„Těší nás, že pokračujeme v pozitivním trendu posledních měsíců,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Naše atraktivní a omlazená paleta modelů vyvolává nadšení u stále více zákazníků. Nejlepším dubnovým výsledkem všech dob jsme plynule navázali na náš prodejní rekord v prvním čtvrtletí,“ uvádí Eichhorn. Za první tři měsíce tohoto roku prodala značka tolik aut, jako v žádném jiném prvním čtvrtletí předtím. 

V následujících měsících bude výrobce pokračovat v největší modelové ofenzívě v dějinách firmy uvedením nových modelů. Ještě v tomto měsíci oslaví premiéru nová ŠKODA Octavia G-TEC, první Octavia s pohonem na zemní plyn. V létě začne prodej nové verze vozu ŠKODA Octavia Scout. Nově míří na start navíc tři další nové, sportovně laděné modely Monte Carlo: ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Mimo to uvede firma ještě v prvním pololetí v Číně, na svém největším samostatném trhu, novou generaci modelu ŠKODA Octavia a model ŠKODA Rapid Spaceback. V Rusku obohatil v dubnu nabídku značky model ŠKODA Rapid.  

Velkých přírůstků dosáhla česká značka v dubnu v západní Evropě. Dodávky zákazníkům se zvýšily o 22,1 procenta na 36 600 vozidel (duben 2013: 29 900). ŠKODA přitom zaznamenala výrazné přírůstky na všech jednotlivých trzích bez výjimky. V Německu, na svém největším evropském trhu, zaznamenala ŠKODA narůst o 16,2 procenta na 12 900 dodaných vozů a dále tak posílila první pozici mezi dováženými značkami. S nárůstem o 26,2 procenta na 6 200 dodaných vozů se značka prezentuje v nejlepší formě také ve Velké Británii.  

V Nizozemsku ŠKODA více než zdvojnásobila své dodávky (1 600 vozů; plus 103,2 procenta). Dvouciferné přírůstky dosáhla ŠKODA v Belgii (1 900 vozů; plus 28,9 procenta), ve Francii (1 900; plus 17,3 procenta), ve Španělsku (1 700 vozů; plus 28,7 procenta), ve Švýcarsku (1 500 vozů; plus 34,2 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 11,4 procenta), v Rakousku (2 000 vozů; plus 19,6 procenta), ve Finsku (800 vozů; plus 20,9 procenta), v Irsku (500 vozů; plus 26,4 procenta), v Řecku (300 vozů; plus 33,3 procenta) a v Portugalsku (300 vozů; plus 48,0 procenta).  

Ve východní Evropě rostla ŠKODA v dubnu o 1,6 procenta na 10 700 dodaných vozů (duben 2013: 10 500). Na svém celosvětově třetím největším trhu, v Rusku, dodala značka zákazníkům 7 700 vozů, což představuje meziroční růst ve výši 3,2 procenta (duben 2013: 7 500). Dvouciferné přírůstky dosáhla ŠKODA v Rumunsku (600 vozů; plus 38,7 procenta), v Srbsku (500 vozů; plus 60,7 procenta), v pobaltských státech (500 vozů; plus 51,7 procenta) a v Kazachstánu (400 vozů; plus 43,1 procenta). 

 O více než třetinu rostla ŠKODA v dubnu ve střední Evropě. Dodávky vozů ŠKODA se zvýšily o 35,8 procenta na 14 600 vozidel (duben 2013: 10 800). Výborným prodejním výsledkem se značka blýskla na svém domácím trhu v České republice s přírůstkem 38,9 procenta na 7 100 dodaných vozů (duben 2013: 5 100). V Chorvatsku se pro některý z vozů ŠKODA rozhodlo 700 zákazníků, téměř čtyřikrát více než v dubnu 2013. Skvěle se značce ŠKODA daří v Polsku (4 200 vozů; plus 28,1 procenta), na Slovensku (1 400 vozů; plus 11,2 procenta), v Maďarsku (800 vozů; plus 25,5 procenta) a ve Slovinsku (400 vozů; plus 34,0 procent). 

 Nejsilnějším samostatným trhem byla pro značku ŠKODA v dubnu Čína. Dodávky vozů ŠKODA se zvýšily o 7,6 procenta na 21 900 vozidel (duben 2013: 20 400). V Indii prodala ŠKODA v dubnu 1 200 vozů (duben 2013: 2 000).  

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v dubnu 2014 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti předchozímu měsíci):  

ŠKODA Octavia (33 000; +5,5 %) 

ŠKODA Rapid (16 900; +157,7 %) 

ŠKODA Fabia (15 000; -20,1 %) 

ŠKODA Yeti (10 400; +52,8 %) 

ŠKODA Superb (7 500; -4,0 %) 

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900 (+11,0 %) 

ŠKODA Roomster (2 800; +1,4 %)

Tisková zpráva Škoda Auto


Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto: Nejlepší duben všech dob

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ukradené BMW X6 se vešlo do stařičkého Volkswagenu LT, jak je to možné? - anotační foto

Ukradené BMW X6 se vešlo do stařičkého Volkswagenu LT, jak je to možné?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud