Dodávky vozů ŠKODA zákazníkům vzrostly o 15,5 procenta na 89 600 vozidel (duben 2013: 77 600). Nárůst ve všech velkých odbytových regionech; plus 20,7 procenta v Evropě. Nová ŠKODA Octavia nadále nejlepší: nárůst téměř 60 procent v západní Evropě. Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje s modely Octavia G-TEC a Octavia Scout.
ŠKODA zvýšila celosvětové dodávky o 15,5 procenta na 89 600 vozů (duben 2013: 77 600). Byl to nejlepší duben v historii firmy. V Evropě zaznamenala ŠKODA nárůst o 20,7 procenta, v Číně o 7,6 procenta a v Rusku o více než tři procenta. Jako trefa do černého se i nadále ukazuje nová ŠKODA Octavia s nárůstem v Evropě o celou třetinu. V západní Evropě dosáhla ŠKODA Octavia nárůst dokonce o téměř 60 procent.
„Těší nás, že pokračujeme v pozitivním trendu posledních měsíců,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Naše atraktivní a omlazená paleta modelů vyvolává nadšení u stále více zákazníků. Nejlepším dubnovým výsledkem všech dob jsme plynule navázali na náš prodejní rekord v prvním čtvrtletí,“ uvádí Eichhorn. Za první tři měsíce tohoto roku prodala značka tolik aut, jako v žádném jiném prvním čtvrtletí předtím.
V následujících měsících bude výrobce pokračovat v největší modelové ofenzívě v dějinách firmy uvedením nových modelů. Ještě v tomto měsíci oslaví premiéru nová ŠKODA Octavia G-TEC, první Octavia s pohonem na zemní plyn. V létě začne prodej nové verze vozu ŠKODA Octavia Scout. Nově míří na start navíc tři další nové, sportovně laděné modely Monte Carlo: ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Mimo to uvede firma ještě v prvním pololetí v Číně, na svém největším samostatném trhu, novou generaci modelu ŠKODA Octavia a model ŠKODA Rapid Spaceback. V Rusku obohatil v dubnu nabídku značky model ŠKODA Rapid.
Velkých přírůstků dosáhla česká značka v dubnu v západní Evropě. Dodávky zákazníkům se zvýšily o 22,1 procenta na 36 600 vozidel (duben 2013: 29 900). ŠKODA přitom zaznamenala výrazné přírůstky na všech jednotlivých trzích bez výjimky. V Německu, na svém největším evropském trhu, zaznamenala ŠKODA narůst o 16,2 procenta na 12 900 dodaných vozů a dále tak posílila první pozici mezi dováženými značkami. S nárůstem o 26,2 procenta na 6 200 dodaných vozů se značka prezentuje v nejlepší formě také ve Velké Británii.
V Nizozemsku ŠKODA více než zdvojnásobila své dodávky (1 600 vozů; plus 103,2 procenta). Dvouciferné přírůstky dosáhla ŠKODA v Belgii (1 900 vozů; plus 28,9 procenta), ve Francii (1 900; plus 17,3 procenta), ve Španělsku (1 700 vozů; plus 28,7 procenta), ve Švýcarsku (1 500 vozů; plus 34,2 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 11,4 procenta), v Rakousku (2 000 vozů; plus 19,6 procenta), ve Finsku (800 vozů; plus 20,9 procenta), v Irsku (500 vozů; plus 26,4 procenta), v Řecku (300 vozů; plus 33,3 procenta) a v Portugalsku (300 vozů; plus 48,0 procenta).
Ve východní Evropě rostla ŠKODA v dubnu o 1,6 procenta na 10 700 dodaných vozů (duben 2013: 10 500). Na svém celosvětově třetím největším trhu, v Rusku, dodala značka zákazníkům 7 700 vozů, což představuje meziroční růst ve výši 3,2 procenta (duben 2013: 7 500). Dvouciferné přírůstky dosáhla ŠKODA v Rumunsku (600 vozů; plus 38,7 procenta), v Srbsku (500 vozů; plus 60,7 procenta), v pobaltských státech (500 vozů; plus 51,7 procenta) a v Kazachstánu (400 vozů; plus 43,1 procenta).
O více než třetinu rostla ŠKODA v dubnu ve střední Evropě. Dodávky vozů ŠKODA se zvýšily o 35,8 procenta na 14 600 vozidel (duben 2013: 10 800). Výborným prodejním výsledkem se značka blýskla na svém domácím trhu v České republice s přírůstkem 38,9 procenta na 7 100 dodaných vozů (duben 2013: 5 100). V Chorvatsku se pro některý z vozů ŠKODA rozhodlo 700 zákazníků, téměř čtyřikrát více než v dubnu 2013. Skvěle se značce ŠKODA daří v Polsku (4 200 vozů; plus 28,1 procenta), na Slovensku (1 400 vozů; plus 11,2 procenta), v Maďarsku (800 vozů; plus 25,5 procenta) a ve Slovinsku (400 vozů; plus 34,0 procent).
Nejsilnějším samostatným trhem byla pro značku ŠKODA v dubnu Čína. Dodávky vozů ŠKODA se zvýšily o 7,6 procenta na 21 900 vozidel (duben 2013: 20 400). V Indii prodala ŠKODA v dubnu 1 200 vozů (duben 2013: 2 000).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v dubnu 2014 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti předchozímu měsíci):
ŠKODA Octavia (33 000; +5,5 %)
ŠKODA Rapid (16 900; +157,7 %)
ŠKODA Fabia (15 000; -20,1 %)
ŠKODA Yeti (10 400; +52,8 %)
ŠKODA Superb (7 500; -4,0 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900 (+11,0 %)
ŠKODA Roomster (2 800; +1,4 %)
Tisková zpráva Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.