Škoda Auto i v červenci potvrdila svůj nastoupený kurs růstu. Počet vozů dodaných zákazníkům od začátku roku konstantně stoupal a k 31.07.2010 dosáhl čísla 437.260, což představuje nárůst 13,4 % oproti předchozímu roku. Jenom v samotném červenci tohoto roku si Škoda Auto s 58.513 prodanými vozy připsala plus 4,8 % oproti červenci 2009.
Velký podíl na tomto pozitivním výsledku má čínský trh, na němž počet prodaných aut v červenci 2010 oproti stejnému měsíci minulého roku vzrostl o 54,3 %. To představuje 15.549 vozů. Škodovka si vedla výborně i na jiných trzích. V zámořských regionech se v prvních sedmi měsících tohoto roku podařilo zvýšit odbyt o 70,4 %, ve východní Evropě dosáhla Škoda navzdory nadále obtížným podmínkám na trhu nárůst o 9,3 %. I na domácím trhu společnost Škoda Auto zaznamenala nárůst prodeje. Čeští zákazníci zakoupili od ledna do července 2010 celkem 34.454 vozů. To je o 11,4 % více, než v minulém roce, což znamená 35,1% podíl značky Škoda na domácím trhu. Druhým největším odbytištěm tradiční české značky po Číně zůstává Německo. Jen v samotném červenci zde bylo zaregistrováno 7.667 vozů Škoda. V porovnání s rokem 2009, který byl díky šrotovnému výjimečný, sice odbyt v období od ledna do července 2010 poklesl o 38 %, proti stejnému období „normálního“ roku 2008 však stoupl počet nově přihlášených Škodovek na celkem 75.223. Značka tak v Německu zůstává importérem číslo jedna. Nejoblíbenější vozy Škoda v červenci 2010 (v porovnání s červencem 2009): Octavia (23.988 vozů/+11,9 %), Fabia (17.669 vozů/-24,7 %), Superb (7.653 vozů/+187,6 %), Yeti (3.966 vozů), Octavia Tour (2.847 vozů/-12,9 %), Roomster (2.390 vozů/-46,7 %).Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu, tento vývoj shrnuje takto: „Tato čísla ukazují důvěru, kterou naši zákazníci po celém světě chovají ke značce Škoda a jejím produktům. Je to pro nás stejnou měrou motivace i závazek.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.