Najrýchlejší americký športiak Dodge Viper SRT10® (od novembra drží so svojou verziou ACR rýchlostný rekord sériovo vyrábaných vozidiel v jazde na okruhu Laguna Seca, USA) bude vo vyhotovení pre rok 2010 počtom 7,6-tisíca možných kombinácií vzhľadu (čo je najviac od jeho zrodu v roku 1992) a limitovanou dodávkou okolo 500 kusov (vrátane špeciálnych modelov) tiež nanajvýš variabilný i výnimočný.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 s, či maximálnych 325 km/h poskytuje pre dvojmiestny Dodge Viper SRT10 2010 motor V10 s objemom 8,4 litra, výkonom 450 kW (600 konských síl) a krútiacim momentom 760 Nm. Prenos sily zabezpečuje dvojkotúčová spojka ZF Sachs (znižuje krútivú zotrvačnosť až o 18 percent a uľahčuje používanie spojkového pedála) a odolná šesťrýchlostná manuálna prevodovka.
Exkluzivitu vozidla Dodge Viper SRT10 2010 so srdcom pretekára (avšak homologizovaného i na Slovensku pre bežné cesty) zvyšujú dve nové farby karosérie (Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat), ktorých je tak spolu 12, päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri rôzne ponuky kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov. K ďalším zmenám patrí nový širší dvojitý závodný pás, zmenený prevodový pomer piateho prevodového stupňa (zvyšuje zrýchlenie až o 14 s) a nová bočná doska krídla. Pri modeli American Club Racer (ACR) i upravený profil krídla a radiaca páka s krátkym posunom. Ďalšiu individualizáciu výberu umožňujú v rámci ponuky limitovanej edície pre rok 2010 rozmanité špeciálne modely.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.