Najrýchlejší americký športiak Dodge Viper SRT10® (od novembra drží so svojou verziou ACR rýchlostný rekord sériovo vyrábaných vozidiel v jazde na okruhu Laguna Seca, USA) bude vo vyhotovení pre rok 2010 počtom 7,6-tisíca možných kombinácií vzhľadu (čo je najviac od jeho zrodu v roku 1992) a limitovanou dodávkou okolo 500 kusov (vrátane špeciálnych modelov) tiež nanajvýš variabilný i výnimočný.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 s, či maximálnych 325 km/h poskytuje pre dvojmiestny Dodge Viper SRT10 2010 motor V10 s objemom 8,4 litra, výkonom 450 kW (600 konských síl) a krútiacim momentom 760 Nm. Prenos sily zabezpečuje dvojkotúčová spojka ZF Sachs (znižuje krútivú zotrvačnosť až o 18 percent a uľahčuje používanie spojkového pedála) a odolná šesťrýchlostná manuálna prevodovka.
Exkluzivitu vozidla Dodge Viper SRT10 2010 so srdcom pretekára (avšak homologizovaného i na Slovensku pre bežné cesty) zvyšujú dve nové farby karosérie (Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat), ktorých je tak spolu 12, päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri rôzne ponuky kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov. K ďalším zmenám patrí nový širší dvojitý závodný pás, zmenený prevodový pomer piateho prevodového stupňa (zvyšuje zrýchlenie až o 14 s) a nová bočná doska krídla. Pri modeli American Club Racer (ACR) i upravený profil krídla a radiaca páka s krátkym posunom. Ďalšiu individualizáciu výberu umožňujú v rámci ponuky limitovanej edície pre rok 2010 rozmanité špeciálne modely.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?