Najrýchlejší americký športiak Dodge Viper SRT10® (od novembra drží so svojou verziou ACR rýchlostný rekord sériovo vyrábaných vozidiel v jazde na okruhu Laguna Seca, USA) bude vo vyhotovení pre rok 2010 počtom 7,6-tisíca možných kombinácií vzhľadu (čo je najviac od jeho zrodu v roku 1992) a limitovanou dodávkou okolo 500 kusov (vrátane špeciálnych modelov) tiež nanajvýš variabilný i výnimočný.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 s, či maximálnych 325 km/h poskytuje pre dvojmiestny Dodge Viper SRT10 2010 motor V10 s objemom 8,4 litra, výkonom 450 kW (600 konských síl) a krútiacim momentom 760 Nm. Prenos sily zabezpečuje dvojkotúčová spojka ZF Sachs (znižuje krútivú zotrvačnosť až o 18 percent a uľahčuje používanie spojkového pedála) a odolná šesťrýchlostná manuálna prevodovka.
Exkluzivitu vozidla Dodge Viper SRT10 2010 so srdcom pretekára (avšak homologizovaného i na Slovensku pre bežné cesty) zvyšujú dve nové farby karosérie (Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat), ktorých je tak spolu 12, päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri rôzne ponuky kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov. K ďalším zmenám patrí nový širší dvojitý závodný pás, zmenený prevodový pomer piateho prevodového stupňa (zvyšuje zrýchlenie až o 14 s) a nová bočná doska krídla. Pri modeli American Club Racer (ACR) i upravený profil krídla a radiaca páka s krátkym posunom. Ďalšiu individualizáciu výberu umožňujú v rámci ponuky limitovanej edície pre rok 2010 rozmanité špeciálne modely.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?