Najrýchlejší americký športiak Dodge Viper SRT10® (od novembra drží so svojou verziou ACR rýchlostný rekord sériovo vyrábaných vozidiel v jazde na okruhu Laguna Seca, USA) bude vo vyhotovení pre rok 2010 počtom 7,6-tisíca možných kombinácií vzhľadu (čo je najviac od jeho zrodu v roku 1992) a limitovanou dodávkou okolo 500 kusov (vrátane špeciálnych modelov) tiež nanajvýš variabilný i výnimočný.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 s, či maximálnych 325 km/h poskytuje pre dvojmiestny Dodge Viper SRT10 2010 motor V10 s objemom 8,4 litra, výkonom 450 kW (600 konských síl) a krútiacim momentom 760 Nm. Prenos sily zabezpečuje dvojkotúčová spojka ZF Sachs (znižuje krútivú zotrvačnosť až o 18 percent a uľahčuje používanie spojkového pedála) a odolná šesťrýchlostná manuálna prevodovka.
Exkluzivitu vozidla Dodge Viper SRT10 2010 so srdcom pretekára (avšak homologizovaného i na Slovensku pre bežné cesty) zvyšujú dve nové farby karosérie (Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat), ktorých je tak spolu 12, päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri rôzne ponuky kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov. K ďalším zmenám patrí nový širší dvojitý závodný pás, zmenený prevodový pomer piateho prevodového stupňa (zvyšuje zrýchlenie až o 14 s) a nová bočná doska krídla. Pri modeli American Club Racer (ACR) i upravený profil krídla a radiaca páka s krátkym posunom. Ďalšiu individualizáciu výberu umožňujú v rámci ponuky limitovanej edície pre rok 2010 rozmanité špeciálne modely.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?