Úspornosť, nižšia hmotnosť, lepšia aerodynamika a modernejšia technika – to sú devízy, s ktorými majú akcelerovať v rámci zvyšovania odbytu amerických značiek z 1,3 na 2,8 milióna áut ročne vozidlá skupiny Chrysler. Tieto a ďalšie plány prezentovali predstavitelia spoločnosti Chrysler Group LLC vo svojom sídle Auburn Hills 4. novembra 2009.
Svoje plody pritom má doniesť produktová participácia s automobilkou Fiat, najmä koncept spoločných platforiem, jednotlivých dielov, elektroniky, či vývoja. K racionalizácii spoločnej výroby má dôjsť tiež splynutím pohonných jednotiek oboch automobiliek. Vozidlá Chrysleru tak dostanú malé štvorvalce a ventilový rozvod MultiAir, turbodiesel MultiJet, motor 1,8 DI Turbo a pripravovanú dvojspojkovú prevodovku od FPT. Fiat zasa získa väčšie štvorvalce, hybridný pohon a nový šesťvalec Pentastar (3,6 V6) doplnený MultiAirom.
Americké značky Chrysler, Dodge a Jeep pritom pre svoje modely zúžia počas nasledujúcich piatich rokov počet platforiem z 11 na 7. Keďže podvozková platforma tvorí približne 30 percent nákladov na výrobu automobilu, znamená to ďalšiu výraznú racionalizáciu, a tým aj úspory. V segmente malých áut, v ktorom Dodge ani Chrysler zatiaľ nepôsobil, príde do piatich rokov na americké odbytištia Fiat 500 a ďalšie dve vozidlá na platforme z Fiatu Group. Americké kompakty s talianskou technikou a produkciou sa začnú dodávať v roku 2013.
V strednej a vyššej strednej triede po radikálnych zmenách terajších 12 modelov prežije v horizonte piatich rokov po budúcoročných drobných zmenách iba Jeep Wrangler. Chrysler PT Cruiser skončí úplne v roku 2010, ďalšie modelové rady budú mať až sedem nástupcov na podvozkovej platforme z Fiat Group.
Už budúci rok sa výraznejších zmien dočká Jeep Compass, Patriot a Chrysler Sebring. Ich noví nástupcovia na podvozkoch Fiatu sa potom objavia v roku 2013, pričom modely Jeep Compass a Patriot sa zlúčia do jedného radu. V roku 2013 sa očakáva tiež nové, menšie SUV pod značkou Jeep. Jeep Cherokee (Liberty) zatiaľ dostane iba facelift. Pri Chrysleri sa súbežne s tým pripravuje na rok 2012 úplne nový kompaktný modelový rad s karosériou sedanu (opäť na platforme Fiatu).
Malý crossover Dodge Caliber nahradí od roku 2012 kompaktnejší sedan. Rekonštrukciou prejde v roku 2010 aj sedan strednej triedy Avenger a jeho príbuzný crossover Journey. SUV Nitro to čaká v roku 2011. Jeho ďalšia budúcnosť je otázna, rovnako ako aj legendárneho Viperu, ktorý prejde výraznejšou obmenou v roku 2012.
Pri veľkých modeloch dostane trojica Chrysler 300C, Dodge Charger a Dodge Challenger nasledovníkov na novej podvozkovej platforme vyvinutej Chryslerom. Chrysler 300C a Dodge Charger majú mať svojho nástupcu už v roku 2010. Facelift získa aj nepriehľadnuteľný Dodge Challenger, stane sa tak v priebehu roku 2010.
Podstatné úpravy sa dotknú aj modelov Chrysler Grand Voyager a Dodge Grand Caravan počas budúceho roku. Úplne nová generácia týchto amerických MPV príde až v roku 2014.
Na trhu sa ako prvý objaví nástupca Jeep Grand Cherokee. Nový Grand Cherokee sa však po aprílovej premiére na tohtoročnom autosalóne v New Yorku začne dodávať až v novom roku. Premiéru v ňom oslávi i nový šesťvalec Pentastar V6 s objemom 3,6 litra.
Veľké pickupy Dodge Ram dostanú po postupnom vylepšovaní samostatnú značku Ram Trucks. Ponuku úžitkových vozidiel doplnia v roku 2012 dva úplne nové modely na platformách z Fiat Group.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.