V júli 2009 dodal Chrysler na americký trh spolu 88,9-tisíca vozidiel, čo je oproti predošlému mesiacu zvýšenie odbytu o 30 percent (medziročný pokles tak znížil na 9 percent).
Počas posledného júlového týždňa sa pritom záujem o značky Chrysler, Jeep® a Dodge tejto skupiny v Spojených štátoch zhruba zdvojnásobil. Júlový odbyt takmer 16-tísíc vozidiel Chrysleru v Kanade znamená v uvedenom porovnaní dokonca nárast o 73 percent.
Koncom júla tak mohol Chrysler spustiť výrobu v deviatich zo svojich 11 automobiliek. Zároveň obnovuje produkciu vozidiel Dodge Viper a Chrysler PT Cruiser.
Oživeniu Chrysleru napomáhajú: podpora americkej vlády obdobná slovenskému šrotovnému (príspevok na nové vozidlo buď 3 500 alebo 4 500 dolárov pri odovzdaní nehospodárneho vozidla staršieho nie viac ako 25 rokov); a tiež vlastné opatrenia automobilky napríklad zabezpečené bezúročné financovanie vybraných modelov Chrysleru až počas doby šiestich rokov.
Skupina Chrysler LLC, ktorá vznikla spojením s Fiatom začína profitovať tiež vďaka očakávanej podpore zo strany tejto jednej z najstarších automobiliek (s pôvodom v roku 1899) jej technológiami, platformami a hnacími jednotkami pre rozšírenie produktového portfólia Chrysleru so zameraním najmä na vozidlá nízkej a strednej triedy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.