Renault Espace – to sú už 4 rôzne generácie tohto modelu, revolučný MPV koncept vozidla, priekopnícky dizajn, množstvo moderných technológií, široká ponuka motorov, vysoká bezpečnosť a celkový počet viac ako 1,2 milióna predaných vozidiel na celom svete.
Renault Espace vo Francúzsku vedie vo svojom segmente s trhovým podielom viac ako 30%. Spokojnosť biznis a fleetových zákazníkov dosahuje úroveň 75%. Silný imidž vozidla podčiarkujú jazdné vlastnosti, vynikajúca výbava, ako aj 3-ročná alebo 150 000 km záruka.
Espace bol vyvinutý v spolupráci s Matra Automobile a oslavovaný ako revolučný model svojej éry. Predstavený bol v júli 1984 a v Európe znamenal prevrat v podobe nového konceptu MPV. Na začiatku bol Espace odetý do kompozitnej karosérie, a v ponuke bol len s jediným benzínovým motorom, no počet motorizácií sa postupne rozrastal a dnes dosahuje pekné portfólio ako benzínových, tak aj dieselových motorov. Espace (pozn.: z francúzskeho jazyka priestor) odvezie až 7 pasažierov, ktorí si počas jazdy môžu vychutnávať značný komfort a interiér si prispôsobiť vlastným predstavám a potrebám – môžu sedadlá sklápať, skladať, ale aj vyberať a tak vytvoriť ešte viac priestoru.
Z prevej generácie Renaultu Espace sa predalo takmer 192 000 kusov. Druhá generácia prišla na trh vo februári 1991 s oblejšími tvarmi a ešte modulárnejším interiérom, k čomu prispeli delené, posuvné zadné sedadlá. V roku 1994, na oslavu 10. výročia spolupráce s Matrou a úspechu značky Renault v F1 ako dodávateľa motorov, Renault predstavil výnimočné demonštračné vozidlo – Espace F1 – ktoré bolo poháňané RS5 V10 F1 motorom. Tak ako všetky špičkové modely, aj Espace II mal vo svojej ponuke šesťvalec spriahnutý s automatickou prevodovkou. Do roku 1997 bolo predaných takmer 320 000 kusov Espace II a automobil s číslom 500 000 (od začiatku výroby v roku 1984) zišiel z výrobnej linky v roku 1996. V rovnakom čase segment zaznamenal zvyšujúci sa počet priamych rivalov.
Tretia generácia Renaultu Espace prišla na svet koncom roka 1996. Nielenže nová generácia bola väčšia ako jej predchodca, ale o dva roky neskôr jej dlhšia verzia – Grand Espace - narástla o 27 cm. Moderný styling, kvalita prevedenia a použitých materiálov, rozširujúca sa ponuka motorov a zrelý koncept auta vrátane palubnej dosky s centrálnym digitálnym displejom, upevnili jeho špičkový status. Celkovo bolo predaných viac ako 365 000 automobilov tretej generácie Espace.
Od septembra 2002 má zatiaľ posledná, štvrtá generácia Espace karosériu z ocele, a benzínové aj dieselové V6 motory. Všetky zadné sedadlá profitujú z trojbodových samonavíjacích bezpečnostných pásov a všetky sú posúvateľné. Espace IV bol prvým vozidlom vo svojej triede, ktoré získalo 5 bezpečnostných hviezdičiek EuroNCAP. Tak ako predchádzajúca generácia modelu, aj „štvorka“ sa stala nesmiernym hitom na všetkých trhoch, kde sa predáva, ďalelo pred svojou konkurenciou, ktorá je dnes extrémne diverzifikovaná.
Od 1. januára 2008 platí pri modeli Renault Espace záruka 3 roky alebo 150 000 km (rovnako ako pri všetkých automobiloch značky Renault vyššej triedy).
Od jeho uvedenia na trh do dnes bolo vo viac ako 60 krajinách po celom svete predaných viac ako 1,2 milióna vozidiel Renault Espace.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.