Renault Espace – to sú už 4 rôzne generácie tohto modelu, revolučný MPV koncept vozidla, priekopnícky dizajn, množstvo moderných technológií, široká ponuka motorov, vysoká bezpečnosť a celkový počet viac ako 1,2 milióna predaných vozidiel na celom svete.
Renault Espace vo Francúzsku vedie vo svojom segmente s trhovým podielom viac ako 30%. Spokojnosť biznis a fleetových zákazníkov dosahuje úroveň 75%. Silný imidž vozidla podčiarkujú jazdné vlastnosti, vynikajúca výbava, ako aj 3-ročná alebo 150 000 km záruka.
Espace bol vyvinutý v spolupráci s Matra Automobile a oslavovaný ako revolučný model svojej éry. Predstavený bol v júli 1984 a v Európe znamenal prevrat v podobe nového konceptu MPV. Na začiatku bol Espace odetý do kompozitnej karosérie, a v ponuke bol len s jediným benzínovým motorom, no počet motorizácií sa postupne rozrastal a dnes dosahuje pekné portfólio ako benzínových, tak aj dieselových motorov. Espace (pozn.: z francúzskeho jazyka priestor) odvezie až 7 pasažierov, ktorí si počas jazdy môžu vychutnávať značný komfort a interiér si prispôsobiť vlastným predstavám a potrebám – môžu sedadlá sklápať, skladať, ale aj vyberať a tak vytvoriť ešte viac priestoru.
Z prevej generácie Renaultu Espace sa predalo takmer 192 000 kusov. Druhá generácia prišla na trh vo februári 1991 s oblejšími tvarmi a ešte modulárnejším interiérom, k čomu prispeli delené, posuvné zadné sedadlá. V roku 1994, na oslavu 10. výročia spolupráce s Matrou a úspechu značky Renault v F1 ako dodávateľa motorov, Renault predstavil výnimočné demonštračné vozidlo – Espace F1 – ktoré bolo poháňané RS5 V10 F1 motorom. Tak ako všetky špičkové modely, aj Espace II mal vo svojej ponuke šesťvalec spriahnutý s automatickou prevodovkou. Do roku 1997 bolo predaných takmer 320 000 kusov Espace II a automobil s číslom 500 000 (od začiatku výroby v roku 1984) zišiel z výrobnej linky v roku 1996. V rovnakom čase segment zaznamenal zvyšujúci sa počet priamych rivalov.
Tretia generácia Renaultu Espace prišla na svet koncom roka 1996. Nielenže nová generácia bola väčšia ako jej predchodca, ale o dva roky neskôr jej dlhšia verzia – Grand Espace - narástla o 27 cm. Moderný styling, kvalita prevedenia a použitých materiálov, rozširujúca sa ponuka motorov a zrelý koncept auta vrátane palubnej dosky s centrálnym digitálnym displejom, upevnili jeho špičkový status. Celkovo bolo predaných viac ako 365 000 automobilov tretej generácie Espace.
Od septembra 2002 má zatiaľ posledná, štvrtá generácia Espace karosériu z ocele, a benzínové aj dieselové V6 motory. Všetky zadné sedadlá profitujú z trojbodových samonavíjacích bezpečnostných pásov a všetky sú posúvateľné. Espace IV bol prvým vozidlom vo svojej triede, ktoré získalo 5 bezpečnostných hviezdičiek EuroNCAP. Tak ako predchádzajúca generácia modelu, aj „štvorka“ sa stala nesmiernym hitom na všetkých trhoch, kde sa predáva, ďalelo pred svojou konkurenciou, ktorá je dnes extrémne diverzifikovaná.
Od 1. januára 2008 platí pri modeli Renault Espace záruka 3 roky alebo 150 000 km (rovnako ako pri všetkých automobiloch značky Renault vyššej triedy).
Od jeho uvedenia na trh do dnes bolo vo viac ako 60 krajinách po celom svete predaných viac ako 1,2 milióna vozidiel Renault Espace.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.