Ford prozradil, co podle něj znamená rostoucí obliba automatických převodovek

Ford Mondeo Hybrid | foto: Ford

Stále více evropských řidičů se rozhoduje pro automobily s automatickou převodovkou. Vyplývá to z aktuálních obchodních výsledků značky Ford. Za pouhé tři roky se podíl osobních a užitkových vozů s automatickou převodovkou na celkových prodejích značky Ford v Evropě více než ztrojnásobil, z 10,4 procenta v roce 2017 na 31,3 procent za první měsíc roku 2020.

„K mnoha přednostem automatických převodovek patří i to, že umožňují řidičům využívat nejmodernější asistenční technologie, které usnadňují a zpříjemňují vše od parkování až po jízdu v kolonách,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Očekáváme, že tento trend bude pokračovat i do budoucna, kdy budou lidé ve větší míře přesedat do elektromobilů a z automatických převodovek se tak stane norma.“

Ford nabízí automatické převodovky již déle než 70 let. Dnešní vyspělá technika je však na hony vzdálená průkopnické skříni Ford-O-Matic, která disponovala pouze třemi rychlostními stupni.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Moderní „automaty“ se vyznačují mnoha přednostmi. Mimo jiné přispívají k nižší hlučnosti v kabině nebo pomáhají zmírňovat nevolnost, která některé lidi při cestování automobilem postihuje. Navíc umožňují využívat podpůrné technologie jako adaptivní tempomat se schopností úplného zastavení a opětovného rozjezdu v koloně nebo plně samočinné parkování, při němž řidič pouze drží stisknuté tlačítko.

Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass lze dokonce u vybraných vozů s automatickou převodovkou nastartovat na dálku, což umožňuje před odjezdem vychladit nebo vyhřát prostor pro cestující na příjemnou teplotu.

Ford Focus | foto: Ford

Prosazují se i ve vozech nižších tříd

Za růstem podílu automatických převodovek stojí jejich vzrůstající obliba u zákazníků v segmentech nižší, kompaktní a střední třídy.

Například u modelu Focus dosáhl podíl automatických skříní v lednu letošního roku 30,9 %, zatímco v roce 2017 to bylo pouhých sedm procent.

Rovněž modely Fiesta a Puma lze nyní objednávat s automatickou převodovkou. Ta je ve srovnání s „automatem“ nabízeným ve Fiestě dříve až o 15 procent úspornější.

Ford Transit dostal nové motory EcoBlue. | foto: Ford

Dodávky s automatem na vzestupu

Rychlostní skříně s automatickým řazením úspěšně pronikají rovněž do užitkových vozů. Zatímco v roce 2017 mělo touto převodovku 13,4 % prodaných užitkových vozů Ford, letos v lednu jejich podíl vzrostl až na 31 procent.

Konkrétně v případě řady Transit vzrostl podíl verzí vybavených automatickou převodovkou z 4,7 % v roce 2017 na 19 procent v lednu 2020.

Z pěti největších trhů evropského Fordu mají „automaty“ nejvyšší podíl v Německu. Následuje Francie, Spojené království, Španělsko a Itálie.

Další vývoj

Automatické převodovky ukazují směr k elektrifikované budoucnosti, v níž automobily nebudou vyžadovat řazení převodových stupňů, a v delším horizontu až k autonomním vozům.

Nový elektrický Mustang Mach-E lze ve většině situací ovládat jediným pedálem. Rekuperační brzdění, které se spouští při uvolnění akcelerátoru, lze totiž nastavit na takovou intenzitu, že brzdový pedál není při jízdě prakticky zapotřebí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy