Němečtí novináři jsou nadšení ze Škody Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC | foto: Škoda Auto

Nová generace Škody Octavia G-TEC byla podrobena dlouhodobému testu německým portálem MOTOR1. Kombinace nízkých provozních nákladů, obrovského prostoru a komfortu na palubě dokázala přesvědčit i německé novináře.

Modernizovaná Škoda Octavia G-TEC je v nabídce už více než rok. Přinesla modernější a výkonnější motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní), automatickou převodovku DSG v základu a větší objem nádrží. Také však upustila od víceprvkové nápravy a používá jednodušší vlečenou nápravu s torzní příčkou. Díky moderním nádržím na stlačený zemní plyn klesla její hmotnost z 1441 kg na 1389 kg.

Nový motor spolu se snížením hmotnosti mají za následek velmi nízkou spotřebu paliva. Němečtí novináři se s vozem podívali i do centra Říma, kde jezdili se spotřebou pouhých 5,6 kg CNG na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 4,5 kg na 100 km. Taková spotřeba by v českých luzích a hájích znamenala náklady na palivo pouhých 1,2 Kč/km a dojezd na CNG téměř 400 km. Poté se vůz přepne na benzín, který čerpá z nouzové devítilitrové nádrže.

Prostornost vozu na papíře sice utrpěla - objem zavazadlového prostoru klesl na 480 litrů - jedná se však o prostor pod podlahou kufru. Prakticky tedy téměř žádnou změnu nepocítíte. Němci byli také nadšení z pohodlného podvozku. Důvodem je použití rozumných 17-palcových kol a také snížení hmotnosti nádrží umístěných za zadní nápravou. U předchozí generace to mělo za následek obtížnější rozjezdy kvůli velkému nadzvedávání přídě vozu.

Odlehčené kompozitové nádrže za zadní nápravou zlepšily oproti předchůdci jízdní vlastnosti | foto: Škoda Auto

Z hlediska ekologie je velmi zajímavá hodnota emisí CO2 - pouhých 96 g/km. Od roku 2020 vejdou v platnost nové emisní normy požadující tuto hodnotu na čísle 95. U tohoto vozu tedy automobilka Škoda nebude muset vyplácet tak vysokou pokutu jako u ostatních modelů. Brzy bude představena také menší Scala s pohonem na zemní plyn. Ta bude mít pod kapotou třívalcové 1.0 TSI s ještě nižší spotřebou a tedy i emisemi. Většina automobilek se však soustředí spíše na vývoj elektrovozů a CNG zůstává stranou. Je ovšem možné, že CNG v budoucnu nahradí klasická paliva - benzin a naftu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy