Podle nových zpráv od Automotive News Europe chce koncern Volkswagen jít do budoucna jinou cestou a svým dceřiným automobilkám poskytnout více vlastní identity. Největší změny mají nastat u Seatu a tuzemské Škody auto. Tyto dvě značky momentálně nabízejí velice podobné vozy. U příštích generací by ale mělo být všechno jinak.
Michael Jost z produktové strategie koncernu VW se svěřil Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News Europe, že by se Škoda měla orientovat na východoevropské trhy, kdežto Seat má vyrábět "více emocionální auta".
Představa je taková, že Škoda bude dělat auta konkurující vozům, jakými jsou například Hyundai nebo Dacia. Všichni víme, že právě to Škoda vždycky uměla a nabízela "hodně muziky za málo peněz". V portfoliu Seatu by měly být sportovně a luxusně laděné vozy po vzoru SUV Cupra Tavascan představeném na Frankfurtském autosaloně. Údajné plány VW jsou prezentovat Seat jako přímého konkurenta Alfy Romeo.
Takovýchto zpráv od různých činitelů koncernu VW zde bylo již mnoho. O tom, že Škoda svými skvělými prodeji ubírá zákazníky jiným koncernovým vozům, především Golfu a Passatu (a proto by měly být některé modely z Mladé Boleslavi zrušeny či omezeny) jsme již slyšeli ... Všechny tyto zvěsti se nakonec ukázaly jako liché. Nám nezbývá než si počkat, jak to dopadne tentokrát. Ale osobně bych neviděl jako pravděpodobné, že se ze Škody stane levná značka. Spíš bych uvěřil tomu, že Seat se přeorientuje na sportovně laděné vozy, což je záměr VW již řadu let. Jenže cestou krapet ztratili směr...
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.