Podle nových zpráv od Automotive News Europe chce koncern Volkswagen jít do budoucna jinou cestou a svým dceřiným automobilkám poskytnout více vlastní identity. Největší změny mají nastat u Seatu a tuzemské Škody auto. Tyto dvě značky momentálně nabízejí velice podobné vozy. U příštích generací by ale mělo být všechno jinak.
Michael Jost z produktové strategie koncernu VW se svěřil Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News Europe, že by se Škoda měla orientovat na východoevropské trhy, kdežto Seat má vyrábět "více emocionální auta".
Představa je taková, že Škoda bude dělat auta konkurující vozům, jakými jsou například Hyundai nebo Dacia. Všichni víme, že právě to Škoda vždycky uměla a nabízela "hodně muziky za málo peněz". V portfoliu Seatu by měly být sportovně a luxusně laděné vozy po vzoru SUV Cupra Tavascan představeném na Frankfurtském autosaloně. Údajné plány VW jsou prezentovat Seat jako přímého konkurenta Alfy Romeo.
Takovýchto zpráv od různých činitelů koncernu VW zde bylo již mnoho. O tom, že Škoda svými skvělými prodeji ubírá zákazníky jiným koncernovým vozům, především Golfu a Passatu (a proto by měly být některé modely z Mladé Boleslavi zrušeny či omezeny) jsme již slyšeli ... Všechny tyto zvěsti se nakonec ukázaly jako liché. Nám nezbývá než si počkat, jak to dopadne tentokrát. Ale osobně bych neviděl jako pravděpodobné, že se ze Škody stane levná značka. Spíš bych uvěřil tomu, že Seat se přeorientuje na sportovně laděné vozy, což je záměr VW již řadu let. Jenže cestou krapet ztratili směr...
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?