Podle nových zpráv od Automotive News Europe chce koncern Volkswagen jít do budoucna jinou cestou a svým dceřiným automobilkám poskytnout více vlastní identity. Největší změny mají nastat u Seatu a tuzemské Škody auto. Tyto dvě značky momentálně nabízejí velice podobné vozy. U příštích generací by ale mělo být všechno jinak.
Michael Jost z produktové strategie koncernu VW se svěřil Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News Europe, že by se Škoda měla orientovat na východoevropské trhy, kdežto Seat má vyrábět "více emocionální auta".
Představa je taková, že Škoda bude dělat auta konkurující vozům, jakými jsou například Hyundai nebo Dacia. Všichni víme, že právě to Škoda vždycky uměla a nabízela "hodně muziky za málo peněz". V portfoliu Seatu by měly být sportovně a luxusně laděné vozy po vzoru SUV Cupra Tavascan představeném na Frankfurtském autosaloně. Údajné plány VW jsou prezentovat Seat jako přímého konkurenta Alfy Romeo.
Takovýchto zpráv od různých činitelů koncernu VW zde bylo již mnoho. O tom, že Škoda svými skvělými prodeji ubírá zákazníky jiným koncernovým vozům, především Golfu a Passatu (a proto by měly být některé modely z Mladé Boleslavi zrušeny či omezeny) jsme již slyšeli ... Všechny tyto zvěsti se nakonec ukázaly jako liché. Nám nezbývá než si počkat, jak to dopadne tentokrát. Ale osobně bych neviděl jako pravděpodobné, že se ze Škody stane levná značka. Spíš bych uvěřil tomu, že Seat se přeorientuje na sportovně laděné vozy, což je záměr VW již řadu let. Jenže cestou krapet ztratili směr...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.