Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 14. září 2019, 09:35 Google+

Britský YouTube kanál CarThrottle natáčí neobvyklá videa s novodobou Škodou Octavií 1.9 TDI první generace. Před nedávnem na jednu nádrž podnikli cestu z Londýna do Nürburgringu, kde si obkroužili jedno kolo, a poté dojeli zpět do Londýna. Dnes se ale podíváme na jejich poslední test zaměřený na spotřebu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia

Škoda Octavia | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Českým motoristům netřeba Octavii první generace, nebo její mýty opředený motor VW 1.9 TDI, dlouze představovat. Většina našich čtenářů má zcela jistě nějakou zkušenost buď s Octavií, a nebo právě se zmiňovaným motorem. Já osobně slyšel vyprávění, jak tento motor v Seatu Alhambra, což není zrovna malé auto, nárokoval v průměru pouhých 4,7 l nafty na 100 km.

img-responsive

Škoda Octavia | foto: youtube.com

Přejděme tedy rovnou k průběhu testu. YouTubeři "vysáli" nádrž do poslední kapky a poté nalili přesně odměřený jeden litr motorové nafty. Usedli do vozu a vyrazili. Jejich odhad o předpokládaném dojezdu byl okolo 18-19 km.

Nebudeme vás dlouze napínat. Než Škodovka s našimi YouTubery na palubě naposledy zakuckala a zdechla, najela těžko uvěřitelných 41,5 km. V přepočtu se dostáváme na průměrnou spotřebu fantastických 2,65 l na 100 km (připočíst musíme ještě 100 ml nafty dolitých do nádrže kvůli usazeným nečistotám). Kam se na 20 let starou Škodu, s více než 700 tisíci kilometry v těle, hrabou nejmodernější hybridy.

img-responsive

Škoda Octavia | foto: youtube.com

Při takovéto spotřebě paliva byste za cenu jednoho točeného piva mohli vyrazit z Prahy na horu Říp. A ještě by vám něco zbylo.

V přiloženém videu se na tento netradiční test, který se neobešel zcela bez komplikací, můžete podívat.

Vytisknout

Diskuze: Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Carrera 4 v provedení kupé a kabriolet

Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud