Britský YouTube kanál CarThrottle natáčí neobvyklá videa s novodobou Škodou Octavií 1.9 TDI první generace. Před nedávnem na jednu nádrž podnikli cestu z Londýna do Nürburgringu, kde si obkroužili jedno kolo, a poté dojeli zpět do Londýna. Dnes se ale podíváme na jejich poslední test zaměřený na spotřebu.
Českým motoristům netřeba Octavii první generace, nebo její mýty opředený motor VW 1.9 TDI, dlouze představovat. Většina našich čtenářů má zcela jistě nějakou zkušenost buď s Octavií, a nebo právě se zmiňovaným motorem. Já osobně slyšel vyprávění, jak tento motor v Seatu Alhambra, což není zrovna malé auto, nárokoval v průměru pouhých 4,7 l nafty na 100 km.
Přejděme tedy rovnou k průběhu testu. YouTubeři "vysáli" nádrž do poslední kapky a poté nalili přesně odměřený jeden litr motorové nafty. Usedli do vozu a vyrazili. Jejich odhad o předpokládaném dojezdu byl okolo 18-19 km.
Nebudeme vás dlouze napínat. Než Škodovka s našimi YouTubery na palubě naposledy zakuckala a zdechla, najela těžko uvěřitelných 41,5 km. V přepočtu se dostáváme na průměrnou spotřebu fantastických 2,65 l na 100 km (připočíst musíme ještě 100 ml nafty dolitých do nádrže kvůli usazeným nečistotám). Kam se na 20 let starou Škodu, s více než 700 tisíci kilometry v těle, hrabou nejmodernější hybridy.
Při takovéto spotřebě paliva byste za cenu jednoho točeného piva mohli vyrazit z Prahy na horu Říp. A ještě by vám něco zbylo.
V přiloženém videu se na tento netradiční test, který se neobešel zcela bez komplikací, můžete podívat.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.