Automobilka Škoda Auto nainstalovala ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nové roboty, které budou zajišťovat výrobu připravovaného elektromobilu. Jeho premiéra je naplánovaná na rok 2020. Firma zároveň pokračuje v budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu ve všech svých závodech.
Infrastrukturu nezbytnou pro výrobu elektromobilů buduje firma ve všech třech svých závodech - v Mladé Boleslavi, Kvasinách na Rychnovsku i Vrchlabí na Trutnovsku. Připraveno je více než 450 nabíjecích bodů, celkem automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním asi 7000 nabíjecích bodů.
Škoda letos v květnu představila své dva první elektrické automobily. Jde o vůz Superb s plug-in hybridním pohonem a automobil Citigo s čistě elektrickým motorem. Elektrifikovaná auta by se na celkovém prodeji značky Škoda měla podílet do roku 2025 asi čtvrtinou. Do konce roku 2022 hodlá Škoda Auto nabízet více než deset modelů částečně nebo plně elektrifikovaných vozů.
Představený elektromobil Citigo je nejmenším vozem značky a představuje první čistě elektrický sériový vůz Škoda, nabízen bude jen v pětidveřové verzi. Vozidlo je vybaveno elektromotorem o výkonu 61 kilowattů, dojezd podle automobilky činí až 265 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka investovala v letošním prvním pololetí 369 milionů eur (asi 9,4 mld. Kč), meziročně o 33,8 procenta více. Peníze šly na výzkum a vývoj, na nové modely, digitalizaci a elektromobilitu. Přesnou výši investice do nových robotů firma neuvedla.
Škoda nové roboty nainstalovala během letní odstávky, kdy například také zmodernizovala a rozšířila kapacity ve svařovně, lakovně a montáži vozů. V Kvasinách na Rychnovsku Škoda v létě instalovala takzvaný ultrakapacitor, který slouží k vyrovnávání výpadků nebo poklesů napětí přicházejících z distribuční sítě. Zařízení využívá firma také v Mladé Boleslavi.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?