Hyundai i30 N s pohonem všech kol? Prý už se pracuje na prototypu

Hyundai i30 N | foto: Hyundai

Hyundai i30 N je bezesporu jedním z nejlepších hot-hatchů, jaký trh v současnosti nabízí. Stále se však nejde několik drobností, které by mohly jeho schopnosti posunout ještě o kus dál. A jednou z těch drobností je i pohon všech kol, o kterém už se v minulosti několikrát mluvilo. Podle nejnovějších zpráv už se ale nejedná jen o spekulaci

O možném vzniku Hyundai i30 N s pohonem všech kol už se spekulovalo mnohokrát, nicméně až nyní se k nám konečně dostávají informace přímo od zdroje. Guido Schenken, PR manažer australského zastoupení Hyundai, totiž v rozhovoru pro australský magazín Cars Guide uvedl, že prototyp i30 N je již ve vývoji, probíhají různá testování a automobilka skutečně zvažuje produkci.

Schenken navíc dodal, že možný vznik modelu s pohonem všech kol byl součástí strategie automobilky již od chvíle, kdy koncept i30 N začal vznikat. Ostatně i Albert Biermann, šéf divize N, již dříve uvedl, že mají v plánu nabídnout sportovní vozy s pohonem všech kol. A jak se zdá, i30 N by mohl být tím vůbec prvním.

Geoff Fear, konzultant blízce spolupracující s Hyundai Australia na lokálních úpravách podvozku a programech motorsportu (pod záštitou N Performance), navíc pro Cars Guide uvedl, že zadní náprava a odpružení modelu Kona s pohonem všech kol je plně kompatibilní s modelem i30. Doslova uvedl, že „Oba vozy stojí na stejné platformě a zadní část Kony přesně pasuje."

To znamená hned dvě zajímavé věci. Zaprvé by to mohlo usnadnit samotnou konverzi modelu i30 N pro pohon všech kol, a zadruhé bychom se časem mohli dočkat ostrého crossoveru Kona N. Ten by ostatně dával smysl i jako zajímavá konkurence pro nový Volkswagen T-Roc R.

Jako prvního ostrého modelu s pohonem všech kol se však nejspíš dočkáme Hyundai i30 N, které by se mohlo postavit proti Volkswagenu Golf R. Ten má sice nepatrně vyšší výkon, nicméně my nepochybujeme, že by si s tím Biermannův tým nedokázal poradit.

Web Motor1 navíc dodává, že v Hyundai si možná také pohrávají s myšlenkou na model i30 N osazený dvouspojkovou převodovkou DCT. Poslední spekulace se sice objevily již v únoru minulého roku, podle nich však bylo možné, že Nko se dvěma pedály by se mohlo v nabídce objevit koncem roku 2019.

Jak se tedy zdá, Hyundai zřejmě nechce usnout na vavřínech a již tak dost zdařilý vůz by se mohl dočkat mnoha dalších zajímavých úprav. A na ty my se tedy rozhodně těšíme.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy