Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. května 2019, 10:08 Google+

Je všeobecně známo, že akumulátory s postupem času degradují a ztrácí svou kapacitu. A zatímco v případě chytré elektroniky obvykle stačí výměna za pár stovek, v případě elektromobilů se bavíme o investicích v řádu desítek až stovek tisíc. Automobilka Volkswagen však slibuje, že baterie v jejích elektromobilech vydrží totéž, což samotný vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen I.D. Roomzz | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Frank Blome, šéf oddělení Volkswagen „Center of Excellence for Battery Cells," v rozhovoru na firemním webu prozradil několik zajímavostí o elektrické budoucnosti značky. Ty se přitom netýkaly jen samotných elektromobilů, ale také jejich baterií a budoucnosti jejich technologií.

Pro nás jsou však nejzajímavější informace technického charakteru, neboť chystaná fotila elektromobilů Volkswagen je velkým krokem do neznáma - především pro zákazníky. Blome však veřejnost uklidňuje, že se není čeho bát. Nové elektromobily jsou totiž podle jeho slov de facto postaveny okolo baterií, což technikům dalo mnoho prostoru pro uskladnění energie a umožnilo dosáhnout dojezdu až okolo 550 kilometrů při zachování dostupných cen.

„Bateriové moduly byly dříve umístěny v různých částech automobilu - nyní je ale baterie kompaktně uložena v podvozku mezi nápravami. To znamená, že máme centrální distribuční bod energie. A to je jednou z největších výhod naší nové MEB elektrické platformy," uvedl Blome.

Bát bychom se přitom neměli ani životnosti baterií, neboť cílem techniků bylo nabídnout baterie, které vydrží totéž co automobil. „Garantujeme minimální kapacitu 70 % i po osmi letech nebo ujetí 160 000 kilometrů. Velký vliv na životnost baterie však mohou mít i samotní řidiči." Blome tak připomíná, že bateriím více prospívá třeba tradiční pomalé nabíjení, než rychlonabíjení. Prodloužit životnost baterie může také nabíjení pouze do 80 % kapacity, namísto tradičních 100 %.

Na otázku, zda není poněkud nepraktické nenabíjet elektromobil úplně, má Blome poměrně logické vysvětlení. „Ve většině případů je 80 % více než dost. Mnoho zákazníků totiž jezdí na kratší cesty, jako do práce, nebo na nákupy. A k tomu nepotřebují baterii nabitou na 100 %."

Automobilka tak nejspíš počítá spíše s tím, že lidé budou automobily nabíjet především doma a to jen na takovou kapacitu, která jim bude stačit k běžným úkonům. Stále však budou mít možnost nabít akumulátor na 100 procent, například před cestou na dovolenou. Navíc Volkswagen spolupracuje i s dalšími automobilkami na výstavbě dobíjecích stanic podél evropských dálnic, což by mělo cesty na dovolené ještě více usnadnit a zpříjemnit.

img-responsive

Připravovaná „rodina" elektromobilů Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Blome také promluvil o technologii baterií s pevným elektrolytem, o kterých se často hovoří jako o možné revoluci nejen pro svět elektromobility. Tento typ baterií má totiž větší energetickou hustotu, což zajistí elektromobilům delší dojezd. Navíc jsou však tyto baterie i lehčí, ekonomičtější a rychleji se nabíjí.

Na jejich vývoji pracuje automobilka s technickým partnerem QuantumScape, na velkokapacitní průmyslovou výrobu si však budeme muset ještě pár let počkat. Podle Blomeho by se však mohly začít objevovat někdy mezi lety 2025 až 2030. I v technologii Lithium-Iontových baterií však Blome očekává další technologický pokrok, ačkoliv již nejspíš nebude tak rychlý a přelomový.

Vytisknout

Diskuze: Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla kreativně obchází dotační pravidla, Model 3 s dojezdem 150 km rozzuří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud