Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. května 2019, 10:08 Google+

Je všeobecně známo, že akumulátory s postupem času degradují a ztrácí svou kapacitu. A zatímco v případě chytré elektroniky obvykle stačí výměna za pár stovek, v případě elektromobilů se bavíme o investicích v řádu desítek až stovek tisíc. Automobilka Volkswagen však slibuje, že baterie v jejích elektromobilech vydrží totéž, což samotný vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen I.D. Roomzz | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Frank Blome, šéf oddělení Volkswagen „Center of Excellence for Battery Cells," v rozhovoru na firemním webu prozradil několik zajímavostí o elektrické budoucnosti značky. Ty se přitom netýkaly jen samotných elektromobilů, ale také jejich baterií a budoucnosti jejich technologií.

Pro nás jsou však nejzajímavější informace technického charakteru, neboť chystaná fotila elektromobilů Volkswagen je velkým krokem do neznáma - především pro zákazníky. Blome však veřejnost uklidňuje, že se není čeho bát. Nové elektromobily jsou totiž podle jeho slov de facto postaveny okolo baterií, což technikům dalo mnoho prostoru pro uskladnění energie a umožnilo dosáhnout dojezdu až okolo 550 kilometrů při zachování dostupných cen.

„Bateriové moduly byly dříve umístěny v různých částech automobilu - nyní je ale baterie kompaktně uložena v podvozku mezi nápravami. To znamená, že máme centrální distribuční bod energie. A to je jednou z největších výhod naší nové MEB elektrické platformy," uvedl Blome.

Bát bychom se přitom neměli ani životnosti baterií, neboť cílem techniků bylo nabídnout baterie, které vydrží totéž co automobil. „Garantujeme minimální kapacitu 70 % i po osmi letech nebo ujetí 160 000 kilometrů. Velký vliv na životnost baterie však mohou mít i samotní řidiči." Blome tak připomíná, že bateriím více prospívá třeba tradiční pomalé nabíjení, než rychlonabíjení. Prodloužit životnost baterie může také nabíjení pouze do 80 % kapacity, namísto tradičních 100 %.

Na otázku, zda není poněkud nepraktické nenabíjet elektromobil úplně, má Blome poměrně logické vysvětlení. „Ve většině případů je 80 % více než dost. Mnoho zákazníků totiž jezdí na kratší cesty, jako do práce, nebo na nákupy. A k tomu nepotřebují baterii nabitou na 100 %."

Automobilka tak nejspíš počítá spíše s tím, že lidé budou automobily nabíjet především doma a to jen na takovou kapacitu, která jim bude stačit k běžným úkonům. Stále však budou mít možnost nabít akumulátor na 100 procent, například před cestou na dovolenou. Navíc Volkswagen spolupracuje i s dalšími automobilkami na výstavbě dobíjecích stanic podél evropských dálnic, což by mělo cesty na dovolené ještě více usnadnit a zpříjemnit.

img-responsive

Připravovaná „rodina" elektromobilů Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Blome také promluvil o technologii baterií s pevným elektrolytem, o kterých se často hovoří jako o možné revoluci nejen pro svět elektromobility. Tento typ baterií má totiž větší energetickou hustotu, což zajistí elektromobilům delší dojezd. Navíc jsou však tyto baterie i lehčí, ekonomičtější a rychleji se nabíjí.

Na jejich vývoji pracuje automobilka s technickým partnerem QuantumScape, na velkokapacitní průmyslovou výrobu si však budeme muset ještě pár let počkat. Podle Blomeho by se však mohly začít objevovat někdy mezi lety 2025 až 2030. I v technologii Lithium-Iontových baterií však Blome očekává další technologický pokrok, ačkoliv již nejspíš nebude tak rychlý a přelomový.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

24 hodin Le Mans: Porsche 936 a závodní jezdec Jürgen Barth

Le Mans 1977: BEZ ŠIKAN! Dechberoucí záběry a tuhnoucí krev v žilách

Toyota představila modernizovaný Prius Plug-in hybrid

Potřebujete odvézt i tchýni? Levně? Toyota Prius Plug-in Hybrid prošla inovací

BMW ukázalo, čím plánuje ohromit zákazníky u připravovaného revolučního modelu iNEXT

BMW připravuje unikátní volant. Jeho nasazení ale schválně oddaluje

elektrická Cupra

Cupra poodhaluje něco tajemného... První exkluzivní elektrické SUV kupé

Audi SQ7

Nové Audi SQ7 po faceliftu: BYL VŮBEC NUTNÝ?

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M3 šokuje krásou!

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M8 šokuje krásou!

Ilustrační foto

Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+

Lexus a aktivní bezpečnost. Jak je na tom s vývojem?

Chevrolet Corvette C8 2020

Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

Toyota představila elektrický osobní přepravník APM pro olympijské a paralympijské hry v Tokiu 2020

Pro nejlepší sportovce planety větší golfový vozík. Toyota ukázala přepravník APM

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla kreativně obchází dotační pravidla, Model 3 s dojezdem 150 km rozzuří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NOVÝ Volkswagen Passat facelift 2019: Cena, výbava, motory, fotky

  2. Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

  3. Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

  4. PSA se pochlubilo pokrokem. Je však otázkou, kolik řidičů tím potěší

  5. Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Evropě a v Česku?

  6. Děsivá zpráva pro Čechy: Evropská města se „zavírají“!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud