Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. května 2019, 10:08 Google+

Je všeobecně známo, že akumulátory s postupem času degradují a ztrácí svou kapacitu. A zatímco v případě chytré elektroniky obvykle stačí výměna za pár stovek, v případě elektromobilů se bavíme o investicích v řádu desítek až stovek tisíc. Automobilka Volkswagen však slibuje, že baterie v jejích elektromobilech vydrží totéž, což samotný vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen I.D. Roomzz | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Frank Blome, šéf oddělení Volkswagen „Center of Excellence for Battery Cells," v rozhovoru na firemním webu prozradil několik zajímavostí o elektrické budoucnosti značky. Ty se přitom netýkaly jen samotných elektromobilů, ale také jejich baterií a budoucnosti jejich technologií.

Pro nás jsou však nejzajímavější informace technického charakteru, neboť chystaná fotila elektromobilů Volkswagen je velkým krokem do neznáma - především pro zákazníky. Blome však veřejnost uklidňuje, že se není čeho bát. Nové elektromobily jsou totiž podle jeho slov de facto postaveny okolo baterií, což technikům dalo mnoho prostoru pro uskladnění energie a umožnilo dosáhnout dojezdu až okolo 550 kilometrů při zachování dostupných cen.

„Bateriové moduly byly dříve umístěny v různých částech automobilu - nyní je ale baterie kompaktně uložena v podvozku mezi nápravami. To znamená, že máme centrální distribuční bod energie. A to je jednou z největších výhod naší nové MEB elektrické platformy," uvedl Blome.

Bát bychom se přitom neměli ani životnosti baterií, neboť cílem techniků bylo nabídnout baterie, které vydrží totéž co automobil. „Garantujeme minimální kapacitu 70 % i po osmi letech nebo ujetí 160 000 kilometrů. Velký vliv na životnost baterie však mohou mít i samotní řidiči." Blome tak připomíná, že bateriím více prospívá třeba tradiční pomalé nabíjení, než rychlonabíjení. Prodloužit životnost baterie může také nabíjení pouze do 80 % kapacity, namísto tradičních 100 %.

Na otázku, zda není poněkud nepraktické nenabíjet elektromobil úplně, má Blome poměrně logické vysvětlení. „Ve většině případů je 80 % více než dost. Mnoho zákazníků totiž jezdí na kratší cesty, jako do práce, nebo na nákupy. A k tomu nepotřebují baterii nabitou na 100 %."

Automobilka tak nejspíš počítá spíše s tím, že lidé budou automobily nabíjet především doma a to jen na takovou kapacitu, která jim bude stačit k běžným úkonům. Stále však budou mít možnost nabít akumulátor na 100 procent, například před cestou na dovolenou. Navíc Volkswagen spolupracuje i s dalšími automobilkami na výstavbě dobíjecích stanic podél evropských dálnic, což by mělo cesty na dovolené ještě více usnadnit a zpříjemnit.

img-responsive

Připravovaná „rodina" elektromobilů Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Blome také promluvil o technologii baterií s pevným elektrolytem, o kterých se často hovoří jako o možné revoluci nejen pro svět elektromobility. Tento typ baterií má totiž větší energetickou hustotu, což zajistí elektromobilům delší dojezd. Navíc jsou však tyto baterie i lehčí, ekonomičtější a rychleji se nabíjí.

Na jejich vývoji pracuje automobilka s technickým partnerem QuantumScape, na velkokapacitní průmyslovou výrobu si však budeme muset ještě pár let počkat. Podle Blomeho by se však mohly začít objevovat někdy mezi lety 2025 až 2030. I v technologii Lithium-Iontových baterií však Blome očekává další technologický pokrok, ačkoliv již nejspíš nebude tak rychlý a přelomový.

Vytisknout

Diskuze: Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

Ilustrační fotografie

Ford hledá nové způsoby, jak usnadnit řízení za tmy

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla kreativně obchází dotační pravidla, Model 3 s dojezdem 150 km rozzuří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

  4. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  5. 880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

  6. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud