Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. května 2019, 10:08 Google+

Je všeobecně známo, že akumulátory s postupem času degradují a ztrácí svou kapacitu. A zatímco v případě chytré elektroniky obvykle stačí výměna za pár stovek, v případě elektromobilů se bavíme o investicích v řádu desítek až stovek tisíc. Automobilka Volkswagen však slibuje, že baterie v jejích elektromobilech vydrží totéž, což samotný vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen I.D. Roomzz | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Frank Blome, šéf oddělení Volkswagen „Center of Excellence for Battery Cells," v rozhovoru na firemním webu prozradil několik zajímavostí o elektrické budoucnosti značky. Ty se přitom netýkaly jen samotných elektromobilů, ale také jejich baterií a budoucnosti jejich technologií.

Pro nás jsou však nejzajímavější informace technického charakteru, neboť chystaná fotila elektromobilů Volkswagen je velkým krokem do neznáma - především pro zákazníky. Blome však veřejnost uklidňuje, že se není čeho bát. Nové elektromobily jsou totiž podle jeho slov de facto postaveny okolo baterií, což technikům dalo mnoho prostoru pro uskladnění energie a umožnilo dosáhnout dojezdu až okolo 550 kilometrů při zachování dostupných cen.

„Bateriové moduly byly dříve umístěny v různých částech automobilu - nyní je ale baterie kompaktně uložena v podvozku mezi nápravami. To znamená, že máme centrální distribuční bod energie. A to je jednou z největších výhod naší nové MEB elektrické platformy," uvedl Blome.

Bát bychom se přitom neměli ani životnosti baterií, neboť cílem techniků bylo nabídnout baterie, které vydrží totéž co automobil. „Garantujeme minimální kapacitu 70 % i po osmi letech nebo ujetí 160 000 kilometrů. Velký vliv na životnost baterie však mohou mít i samotní řidiči." Blome tak připomíná, že bateriím více prospívá třeba tradiční pomalé nabíjení, než rychlonabíjení. Prodloužit životnost baterie může také nabíjení pouze do 80 % kapacity, namísto tradičních 100 %.

Na otázku, zda není poněkud nepraktické nenabíjet elektromobil úplně, má Blome poměrně logické vysvětlení. „Ve většině případů je 80 % více než dost. Mnoho zákazníků totiž jezdí na kratší cesty, jako do práce, nebo na nákupy. A k tomu nepotřebují baterii nabitou na 100 %."

Automobilka tak nejspíš počítá spíše s tím, že lidé budou automobily nabíjet především doma a to jen na takovou kapacitu, která jim bude stačit k běžným úkonům. Stále však budou mít možnost nabít akumulátor na 100 procent, například před cestou na dovolenou. Navíc Volkswagen spolupracuje i s dalšími automobilkami na výstavbě dobíjecích stanic podél evropských dálnic, což by mělo cesty na dovolené ještě více usnadnit a zpříjemnit.

img-responsive

Připravovaná „rodina" elektromobilů Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Blome také promluvil o technologii baterií s pevným elektrolytem, o kterých se často hovoří jako o možné revoluci nejen pro svět elektromobility. Tento typ baterií má totiž větší energetickou hustotu, což zajistí elektromobilům delší dojezd. Navíc jsou však tyto baterie i lehčí, ekonomičtější a rychleji se nabíjí.

Na jejich vývoji pracuje automobilka s technickým partnerem QuantumScape, na velkokapacitní průmyslovou výrobu si však budeme muset ještě pár let počkat. Podle Blomeho by se však mohly začít objevovat někdy mezi lety 2025 až 2030. I v technologii Lithium-Iontových baterií však Blome očekává další technologický pokrok, ačkoliv již nejspíš nebude tak rychlý a přelomový.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Životnost baterií elektromobilů? VW přiznal reálná čísla a co vše je ovlivní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Povinná výbava automobilu se v každém státě liší

Absurdní situace v EU rozčiluje europoslance Zdechovského. Prozradil, jak ji bude řešit

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance fastback, Dr. Jekyll a pan Hyde

Škoda Octavia Scout 4x4

Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla kreativně obchází dotační pravidla, Model 3 s dojezdem 150 km rozzuří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  2. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

  3. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

  4. Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

  5. Test: Hyundai i30 N Performance fastback, Dr. Jekyll a pan Hyde

  6. Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud