Nejvýstřednější supersport současnosti dostal zelenou, Apollo zahájilo výrobu Intensa Emozione

Apollo Intensa Emozione | foto: Apollo Automobil

Každý rok se objeví řada ambiciozních společností, které chtějí vyrábět výstřední a samozřejmě extrémně výkonné supersporty. Většina těchto projektů však nakonec končí v propadlišti dějin a to nanejvýš s jedním prototypem. To však zřejmě nebude případ výstředního supersportu Intensa Emozione od společnosti Apollo Automobili, která oznámila začátek jeho produkce.

Jak totiž informoval web Carscoops, společnost Intensa Emozione oznámila ukončení vývojového procesu a zahájení omezené produkce. Ta bude omezena na pouhých 10 kusů, přičemž cena každého startuje na sumě 2.71 milionu dolarů. Tedy necelých 61,5 milionu korun. Pokud však člověk nahlédne pod karbonovou karoserii, rychle zjistí, že tahle cena dává smysl.

Automobilka Apollo totiž na vývoji vozu nešetřila a spojila se s mistry v oboru. Například zcela nové karbonové šasi pomáhaly vyvíjet společnost jako HWA AG nebo Capricorn Group. OBě přitom mají bohaté zkušenosti jak s vývojem exkluzivních supersportů, tak se stavbou závodních vozů.

Kromě šasi s karbonovým monokokem navíc Intensa Emozione dostala i pomocný rám nebo deformační prvky vyrobené z lehkých ale pevných materiálů používaných v motorsportu. Díky tomu tento silniční vůz dokonce splňuje i náročné bezpečnostní požadavky FIA LMP2 určené pro závodní speciály. Není se však příliš čemu divit, neboť společnost Capricorn Group stavěla šasi i pro Porsche 919 Hybrid, které vyhrálo v Le-Mans.

Na vývoji se výraznou měrou podílela i společnost HWA AG, která se proslavila především díky speciálu Mercedes-Benz CLK GTR. Podle informací Carscoops hrála společnost zásadní roli například při vývoji speciálních výklopných dveří, nebo při vývoji karbon-kevlarové palivové nádrže, která je integrována přímo do šasi.

V oblasti bezpečnosti je vítaným prvkem i integrovaný systém protipožární ochrany, který by měl po manuální aktivaci ochránit kabinu i motorový prostor před plameny. Oproti původnímu konceptu, který byl představen již v roce 2017, měla společnost zapracovat i na aerodynamice. Potěší však zachovaný výfuk se třemi koncovkami, který vydává úžasné zvuky.

zdroj: youtube.com

O pohon se stará 6.3 litrový atmosferický motor Ferrari F12, který nabízí výkon přes 770 koní a točivý moment 760 Nm. Podle některých dřívějších prohlášení společnosti by však mělo být možné motor naladit až na více než 1 000 koňských sil. O zastavení se standardně starají karbon-keramické brzdiče Brembo, pro řidiče toužící po častých výletech na okruh jsou však připraveny i klasické ocelové brzdy AP Racing.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy