Od znovuzrození modelu Porsche 911 Speedster již uplynulo dlouhých devět let, čekání na další generaci je však konec. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku totiž automobilka představila novou generaci Speedsteru, který potěší všechny nadšené řidiče. Pod jeho odlehčenou kapotou se totiž ukrývá plochý 4.0 litrový šestiválec z modelu GT3 o výkonu 508 koní, který je spojen výhradně s manuální převodovkou!
Necelý rok od představení konceptu 911 Speedster jsme se konečně dočkali produkční varianty, která nás rozhodně nezklamala. Ostatně jak by také mohla, když se pod její elegantní karoserií ukrývají základy a upravená technika z modelu GT3.
Pod kapotou se zabydlel 4.0 litrový plochý šestiválec o výkonu 374 kW (508k) s točivým momentem 469 Nm, který se nechá ochotně vytáčet až k hranici 9 000 ot./min.. Díky využití techniky ze závodního modelu GT3 R navíc vůz okamžitě reaguje na každý pohyb plynového pedálu.
Nový Speedster bude dodáván výhradně v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, což jistě potěší každého zapáleného řidiče. A i když by někteří mohli poznamenat, že s automatem by vůz mohl mít lepší dynamiku, Speedster na tom rozhodně není zle. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 309 km/h. Se zastavením pak pomohou standardně dodávané karbon-keramické kompozitní brzdy.
Technici se navíc snažili vůz maximálně odlehčit, takže třeba víko zavazadlového prostoru, přední blatníky a zadní kapotu vyrobili z karbonu. Ve standardu vůz dokonce nenabízí ani klimatizaci, kterou si však mohou zákazníci bez příplatku přiobjednat. Váhu vozu se tak podařilo udržet pod hranicí 1.5 tuny - přesněji na hodnotě 1 465 kg.
Jak už jsme v úvodu naznačili, vůz nesdílí šasi s poslední generací modelu 911, ale s ostrými modely 911 GT3. Oproti nim však dostal Speedster speciálně upravené nastavení zadní natáčecí nápravy a také nové uložení motoru.
Většina majitelů nového Speedsteru si nejspíš bude užívat většinu svých jízd s větrem ve vlasech, pokud by je to však přestalo bavit, mohou sáhnout po plátěné střeše, které se ovládá ručně. Elektrické jsou pouze zámky, které ji zajišťují.
Pohled do interiéru neukazuje žádné výstřelky ani výstřednosti. Potěší sportovně tvarovaná sedadla s kontrastním prošíváním, prošívaný volant i palubní deska. Na několika fotografiích jsou pak vidět i speciální hodinky, které Porsche připravilo speciálně pro budoucí majitele Speedsteru.
Cena nového Porsche 911 Speedster sice ještě nebyla stanovena, i přes plánovanou výrobu 1 948 kusů však nečekejte, že by byla kdovíjak nízká. Objednávky by však automobilka měla začít přijímat zhruba v květnu a doručení prvních vozů se očekává před koncem roku. Někdo tak nejspíš bude mít pořádně veselé vánoce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?