Od znovuzrození modelu Porsche 911 Speedster již uplynulo dlouhých devět let, čekání na další generaci je však konec. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku totiž automobilka představila novou generaci Speedsteru, který potěší všechny nadšené řidiče. Pod jeho odlehčenou kapotou se totiž ukrývá plochý 4.0 litrový šestiválec z modelu GT3 o výkonu 508 koní, který je spojen výhradně s manuální převodovkou!
Necelý rok od představení konceptu 911 Speedster jsme se konečně dočkali produkční varianty, která nás rozhodně nezklamala. Ostatně jak by také mohla, když se pod její elegantní karoserií ukrývají základy a upravená technika z modelu GT3.
Pod kapotou se zabydlel 4.0 litrový plochý šestiválec o výkonu 374 kW (508k) s točivým momentem 469 Nm, který se nechá ochotně vytáčet až k hranici 9 000 ot./min.. Díky využití techniky ze závodního modelu GT3 R navíc vůz okamžitě reaguje na každý pohyb plynového pedálu.
Nový Speedster bude dodáván výhradně v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, což jistě potěší každého zapáleného řidiče. A i když by někteří mohli poznamenat, že s automatem by vůz mohl mít lepší dynamiku, Speedster na tom rozhodně není zle. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 309 km/h. Se zastavením pak pomohou standardně dodávané karbon-keramické kompozitní brzdy.
Technici se navíc snažili vůz maximálně odlehčit, takže třeba víko zavazadlového prostoru, přední blatníky a zadní kapotu vyrobili z karbonu. Ve standardu vůz dokonce nenabízí ani klimatizaci, kterou si však mohou zákazníci bez příplatku přiobjednat. Váhu vozu se tak podařilo udržet pod hranicí 1.5 tuny - přesněji na hodnotě 1 465 kg.
Jak už jsme v úvodu naznačili, vůz nesdílí šasi s poslední generací modelu 911, ale s ostrými modely 911 GT3. Oproti nim však dostal Speedster speciálně upravené nastavení zadní natáčecí nápravy a také nové uložení motoru.
Většina majitelů nového Speedsteru si nejspíš bude užívat většinu svých jízd s větrem ve vlasech, pokud by je to však přestalo bavit, mohou sáhnout po plátěné střeše, které se ovládá ručně. Elektrické jsou pouze zámky, které ji zajišťují.
Pohled do interiéru neukazuje žádné výstřelky ani výstřednosti. Potěší sportovně tvarovaná sedadla s kontrastním prošíváním, prošívaný volant i palubní deska. Na několika fotografiích jsou pak vidět i speciální hodinky, které Porsche připravilo speciálně pro budoucí majitele Speedsteru.
Cena nového Porsche 911 Speedster sice ještě nebyla stanovena, i přes plánovanou výrobu 1 948 kusů však nečekejte, že by byla kdovíjak nízká. Objednávky by však automobilka měla začít přijímat zhruba v květnu a doručení prvních vozů se očekává před koncem roku. Někdo tak nejspíš bude mít pořádně veselé vánoce.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?