Od znovuzrození modelu Porsche 911 Speedster již uplynulo dlouhých devět let, čekání na další generaci je však konec. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku totiž automobilka představila novou generaci Speedsteru, který potěší všechny nadšené řidiče. Pod jeho odlehčenou kapotou se totiž ukrývá plochý 4.0 litrový šestiválec z modelu GT3 o výkonu 508 koní, který je spojen výhradně s manuální převodovkou!
Necelý rok od představení konceptu 911 Speedster jsme se konečně dočkali produkční varianty, která nás rozhodně nezklamala. Ostatně jak by také mohla, když se pod její elegantní karoserií ukrývají základy a upravená technika z modelu GT3.
Pod kapotou se zabydlel 4.0 litrový plochý šestiválec o výkonu 374 kW (508k) s točivým momentem 469 Nm, který se nechá ochotně vytáčet až k hranici 9 000 ot./min.. Díky využití techniky ze závodního modelu GT3 R navíc vůz okamžitě reaguje na každý pohyb plynového pedálu.
Nový Speedster bude dodáván výhradně v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, což jistě potěší každého zapáleného řidiče. A i když by někteří mohli poznamenat, že s automatem by vůz mohl mít lepší dynamiku, Speedster na tom rozhodně není zle. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 309 km/h. Se zastavením pak pomohou standardně dodávané karbon-keramické kompozitní brzdy.
Technici se navíc snažili vůz maximálně odlehčit, takže třeba víko zavazadlového prostoru, přední blatníky a zadní kapotu vyrobili z karbonu. Ve standardu vůz dokonce nenabízí ani klimatizaci, kterou si však mohou zákazníci bez příplatku přiobjednat. Váhu vozu se tak podařilo udržet pod hranicí 1.5 tuny - přesněji na hodnotě 1 465 kg.
Jak už jsme v úvodu naznačili, vůz nesdílí šasi s poslední generací modelu 911, ale s ostrými modely 911 GT3. Oproti nim však dostal Speedster speciálně upravené nastavení zadní natáčecí nápravy a také nové uložení motoru.
Většina majitelů nového Speedsteru si nejspíš bude užívat většinu svých jízd s větrem ve vlasech, pokud by je to však přestalo bavit, mohou sáhnout po plátěné střeše, které se ovládá ručně. Elektrické jsou pouze zámky, které ji zajišťují.
Pohled do interiéru neukazuje žádné výstřelky ani výstřednosti. Potěší sportovně tvarovaná sedadla s kontrastním prošíváním, prošívaný volant i palubní deska. Na několika fotografiích jsou pak vidět i speciální hodinky, které Porsche připravilo speciálně pro budoucí majitele Speedsteru.
Cena nového Porsche 911 Speedster sice ještě nebyla stanovena, i přes plánovanou výrobu 1 948 kusů však nečekejte, že by byla kdovíjak nízká. Objednávky by však automobilka měla začít přijímat zhruba v květnu a doručení prvních vozů se očekává před koncem roku. Někdo tak nejspíš bude mít pořádně veselé vánoce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.