Od znovuzrození modelu Porsche 911 Speedster již uplynulo dlouhých devět let, čekání na další generaci je však konec. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku totiž automobilka představila novou generaci Speedsteru, který potěší všechny nadšené řidiče. Pod jeho odlehčenou kapotou se totiž ukrývá plochý 4.0 litrový šestiválec z modelu GT3 o výkonu 508 koní, který je spojen výhradně s manuální převodovkou!
Necelý rok od představení konceptu 911 Speedster jsme se konečně dočkali produkční varianty, která nás rozhodně nezklamala. Ostatně jak by také mohla, když se pod její elegantní karoserií ukrývají základy a upravená technika z modelu GT3.
Pod kapotou se zabydlel 4.0 litrový plochý šestiválec o výkonu 374 kW (508k) s točivým momentem 469 Nm, který se nechá ochotně vytáčet až k hranici 9 000 ot./min.. Díky využití techniky ze závodního modelu GT3 R navíc vůz okamžitě reaguje na každý pohyb plynového pedálu.
Nový Speedster bude dodáván výhradně v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, což jistě potěší každého zapáleného řidiče. A i když by někteří mohli poznamenat, že s automatem by vůz mohl mít lepší dynamiku, Speedster na tom rozhodně není zle. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 309 km/h. Se zastavením pak pomohou standardně dodávané karbon-keramické kompozitní brzdy.
Technici se navíc snažili vůz maximálně odlehčit, takže třeba víko zavazadlového prostoru, přední blatníky a zadní kapotu vyrobili z karbonu. Ve standardu vůz dokonce nenabízí ani klimatizaci, kterou si však mohou zákazníci bez příplatku přiobjednat. Váhu vozu se tak podařilo udržet pod hranicí 1.5 tuny - přesněji na hodnotě 1 465 kg.
Jak už jsme v úvodu naznačili, vůz nesdílí šasi s poslední generací modelu 911, ale s ostrými modely 911 GT3. Oproti nim však dostal Speedster speciálně upravené nastavení zadní natáčecí nápravy a také nové uložení motoru.
Většina majitelů nového Speedsteru si nejspíš bude užívat většinu svých jízd s větrem ve vlasech, pokud by je to však přestalo bavit, mohou sáhnout po plátěné střeše, které se ovládá ručně. Elektrické jsou pouze zámky, které ji zajišťují.
Pohled do interiéru neukazuje žádné výstřelky ani výstřednosti. Potěší sportovně tvarovaná sedadla s kontrastním prošíváním, prošívaný volant i palubní deska. Na několika fotografiích jsou pak vidět i speciální hodinky, které Porsche připravilo speciálně pro budoucí majitele Speedsteru.
Cena nového Porsche 911 Speedster sice ještě nebyla stanovena, i přes plánovanou výrobu 1 948 kusů však nečekejte, že by byla kdovíjak nízká. Objednávky by však automobilka měla začít přijímat zhruba v květnu a doručení prvních vozů se očekává před koncem roku. Někdo tak nejspíš bude mít pořádně veselé vánoce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.