Čínský autosalon Auto Shanghai 2019 se stal místem premiéry vozu, kterým se Lexus vydává na neprobádané území. Model LM je totiž jeho prvním luxusním minivanem, který si však neklade nízké cíle. Nepřehlédnutelný design s tunami chromu totiž doplňuje interiér, který mohou tiše závidět i některé luxusní salonky.
Představení nového prémiového minivanu Lexus pro nás nebylo velkým představením, přesto se jedná o zajímavý model, který nás uhranul zejména svým interiérem. Co se exteriéru týče, potvrdily se dřívější spekulace, že LM bude postaveno na základech Toyoty Alphard. Designéři si však s vozem pohráli a kromě nepřehlédnutelné masky chladiče mu nadělili i stylová kola, jedinečný světelný podpis a také spoustu chromových doplňků, které jasně dávají najevo, do jaké třídy tenhle vůz spadá.
Jak už jsme ale na začátku naznačili, nejzajímavější je zpracování interiéru, který především v prezentované čtyřmístné konfiguraci předčí i nejeden luxusní salonek. Zatímco vpředu sedí váš řidič a možná i člen ochranky, skutečný svět komfortu čeká vzadu, oddělený přepážkou se skleněnou sekcí, kterou můžete snadno zneprůhlednit a vytvořit si tak naprosté soukromí.
Pro dvojici zadních cestujících jsou připravena komfortní sedadla, která kromě bohaté škály nastavení polohy nabízejí i možnost vyhřívání či chlazení. A pokud vás čeká dlouhá cesta, můžete si sedadlo jednoduše položit a komfortně se vyspat. Ostatně použité materiály slibují, že si budete užívat komfort podobný luxusnímu gauči.
Mezi sedadly je pak umístěn ovládací panel, kterým můžete kontrolovat řadu funkcí. Dále se v zadní části nachází třeba 26-palcová televize, retro-stylové analogové hodiny, dvě malé lednice, audio-systém Mark Levinson a mnoho dalších drobností, včetně deštníků umístěných ve dveřích. Podobně jako u vozů Rolls-Royce (nebo Škody).
Lexus však myslel i na zákazníky, který potřebují přepravit více lidí. K dispozici proto bude LM i v konfiguraci pro sedm pasažérů, kdy jsou přední dvě řady po dvou sedadlech a až ve třetí řadě jsou umístěny tři sedačky vedle sebe. Snadno tak můžete cestovat s více lidmi, nebo třeba kolegou.
Cestování s Lexusem LM by mělo být skutečně pohodlné, což mají mimo jiné zaručit tlumiče s hydraulickými dorazy převzaté z modelu ES. Nabídka pohonných jednotek se bude lišit v závislosti na trhu, zákazníci se však mohou těšit jak na 3.5 litrovou variantu LM350, tak na hybridní LM300h s 2.5 litrovým hybridním čtyřválcem. Navíc bude LM dostupné s pohonem pouze předních kol, nebo pohonem 4x4.
Nový model bude dostupný pouze v bílém nebo černém provedení, ceny však automobilka zatím nezveřejnila. Nás to však příliš mrzet nemusí, neboť LM bude nabízené pouze na trhu v Číně a dalších asijských zemích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?