Čínský autosalon Auto Shanghai 2019 se stal místem premiéry vozu, kterým se Lexus vydává na neprobádané území. Model LM je totiž jeho prvním luxusním minivanem, který si však neklade nízké cíle. Nepřehlédnutelný design s tunami chromu totiž doplňuje interiér, který mohou tiše závidět i některé luxusní salonky.
Představení nového prémiového minivanu Lexus pro nás nebylo velkým představením, přesto se jedná o zajímavý model, který nás uhranul zejména svým interiérem. Co se exteriéru týče, potvrdily se dřívější spekulace, že LM bude postaveno na základech Toyoty Alphard. Designéři si však s vozem pohráli a kromě nepřehlédnutelné masky chladiče mu nadělili i stylová kola, jedinečný světelný podpis a také spoustu chromových doplňků, které jasně dávají najevo, do jaké třídy tenhle vůz spadá.
Jak už jsme ale na začátku naznačili, nejzajímavější je zpracování interiéru, který především v prezentované čtyřmístné konfiguraci předčí i nejeden luxusní salonek. Zatímco vpředu sedí váš řidič a možná i člen ochranky, skutečný svět komfortu čeká vzadu, oddělený přepážkou se skleněnou sekcí, kterou můžete snadno zneprůhlednit a vytvořit si tak naprosté soukromí.
Pro dvojici zadních cestujících jsou připravena komfortní sedadla, která kromě bohaté škály nastavení polohy nabízejí i možnost vyhřívání či chlazení. A pokud vás čeká dlouhá cesta, můžete si sedadlo jednoduše položit a komfortně se vyspat. Ostatně použité materiály slibují, že si budete užívat komfort podobný luxusnímu gauči.
Mezi sedadly je pak umístěn ovládací panel, kterým můžete kontrolovat řadu funkcí. Dále se v zadní části nachází třeba 26-palcová televize, retro-stylové analogové hodiny, dvě malé lednice, audio-systém Mark Levinson a mnoho dalších drobností, včetně deštníků umístěných ve dveřích. Podobně jako u vozů Rolls-Royce (nebo Škody).
Lexus však myslel i na zákazníky, který potřebují přepravit více lidí. K dispozici proto bude LM i v konfiguraci pro sedm pasažérů, kdy jsou přední dvě řady po dvou sedadlech a až ve třetí řadě jsou umístěny tři sedačky vedle sebe. Snadno tak můžete cestovat s více lidmi, nebo třeba kolegou.
Cestování s Lexusem LM by mělo být skutečně pohodlné, což mají mimo jiné zaručit tlumiče s hydraulickými dorazy převzaté z modelu ES. Nabídka pohonných jednotek se bude lišit v závislosti na trhu, zákazníci se však mohou těšit jak na 3.5 litrovou variantu LM350, tak na hybridní LM300h s 2.5 litrovým hybridním čtyřválcem. Navíc bude LM dostupné s pohonem pouze předních kol, nebo pohonem 4x4.
Nový model bude dostupný pouze v bílém nebo černém provedení, ceny však automobilka zatím nezveřejnila. Nás to však příliš mrzet nemusí, neboť LM bude nabízené pouze na trhu v Číně a dalších asijských zemích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?