Čínský autosalon Auto Shanghai 2019 se stal místem premiéry vozu, kterým se Lexus vydává na neprobádané území. Model LM je totiž jeho prvním luxusním minivanem, který si však neklade nízké cíle. Nepřehlédnutelný design s tunami chromu totiž doplňuje interiér, který mohou tiše závidět i některé luxusní salonky.
Představení nového prémiového minivanu Lexus pro nás nebylo velkým představením, přesto se jedná o zajímavý model, který nás uhranul zejména svým interiérem. Co se exteriéru týče, potvrdily se dřívější spekulace, že LM bude postaveno na základech Toyoty Alphard. Designéři si však s vozem pohráli a kromě nepřehlédnutelné masky chladiče mu nadělili i stylová kola, jedinečný světelný podpis a také spoustu chromových doplňků, které jasně dávají najevo, do jaké třídy tenhle vůz spadá.
Jak už jsme ale na začátku naznačili, nejzajímavější je zpracování interiéru, který především v prezentované čtyřmístné konfiguraci předčí i nejeden luxusní salonek. Zatímco vpředu sedí váš řidič a možná i člen ochranky, skutečný svět komfortu čeká vzadu, oddělený přepážkou se skleněnou sekcí, kterou můžete snadno zneprůhlednit a vytvořit si tak naprosté soukromí.
Pro dvojici zadních cestujících jsou připravena komfortní sedadla, která kromě bohaté škály nastavení polohy nabízejí i možnost vyhřívání či chlazení. A pokud vás čeká dlouhá cesta, můžete si sedadlo jednoduše položit a komfortně se vyspat. Ostatně použité materiály slibují, že si budete užívat komfort podobný luxusnímu gauči.
Mezi sedadly je pak umístěn ovládací panel, kterým můžete kontrolovat řadu funkcí. Dále se v zadní části nachází třeba 26-palcová televize, retro-stylové analogové hodiny, dvě malé lednice, audio-systém Mark Levinson a mnoho dalších drobností, včetně deštníků umístěných ve dveřích. Podobně jako u vozů Rolls-Royce (nebo Škody).
Lexus však myslel i na zákazníky, který potřebují přepravit více lidí. K dispozici proto bude LM i v konfiguraci pro sedm pasažérů, kdy jsou přední dvě řady po dvou sedadlech a až ve třetí řadě jsou umístěny tři sedačky vedle sebe. Snadno tak můžete cestovat s více lidmi, nebo třeba kolegou.
Cestování s Lexusem LM by mělo být skutečně pohodlné, což mají mimo jiné zaručit tlumiče s hydraulickými dorazy převzaté z modelu ES. Nabídka pohonných jednotek se bude lišit v závislosti na trhu, zákazníci se však mohou těšit jak na 3.5 litrovou variantu LM350, tak na hybridní LM300h s 2.5 litrovým hybridním čtyřválcem. Navíc bude LM dostupné s pohonem pouze předních kol, nebo pohonem 4x4.
Nový model bude dostupný pouze v bílém nebo černém provedení, ceny však automobilka zatím nezveřejnila. Nás to však příliš mrzet nemusí, neboť LM bude nabízené pouze na trhu v Číně a dalších asijských zemích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?