Čínský autosalon Auto Shanghai 2019 se stal místem premiéry vozu, kterým se Lexus vydává na neprobádané území. Model LM je totiž jeho prvním luxusním minivanem, který si však neklade nízké cíle. Nepřehlédnutelný design s tunami chromu totiž doplňuje interiér, který mohou tiše závidět i některé luxusní salonky.
Představení nového prémiového minivanu Lexus pro nás nebylo velkým představením, přesto se jedná o zajímavý model, který nás uhranul zejména svým interiérem. Co se exteriéru týče, potvrdily se dřívější spekulace, že LM bude postaveno na základech Toyoty Alphard. Designéři si však s vozem pohráli a kromě nepřehlédnutelné masky chladiče mu nadělili i stylová kola, jedinečný světelný podpis a také spoustu chromových doplňků, které jasně dávají najevo, do jaké třídy tenhle vůz spadá.
Jak už jsme ale na začátku naznačili, nejzajímavější je zpracování interiéru, který především v prezentované čtyřmístné konfiguraci předčí i nejeden luxusní salonek. Zatímco vpředu sedí váš řidič a možná i člen ochranky, skutečný svět komfortu čeká vzadu, oddělený přepážkou se skleněnou sekcí, kterou můžete snadno zneprůhlednit a vytvořit si tak naprosté soukromí.
Pro dvojici zadních cestujících jsou připravena komfortní sedadla, která kromě bohaté škály nastavení polohy nabízejí i možnost vyhřívání či chlazení. A pokud vás čeká dlouhá cesta, můžete si sedadlo jednoduše položit a komfortně se vyspat. Ostatně použité materiály slibují, že si budete užívat komfort podobný luxusnímu gauči.
Mezi sedadly je pak umístěn ovládací panel, kterým můžete kontrolovat řadu funkcí. Dále se v zadní části nachází třeba 26-palcová televize, retro-stylové analogové hodiny, dvě malé lednice, audio-systém Mark Levinson a mnoho dalších drobností, včetně deštníků umístěných ve dveřích. Podobně jako u vozů Rolls-Royce (nebo Škody).
Lexus však myslel i na zákazníky, který potřebují přepravit více lidí. K dispozici proto bude LM i v konfiguraci pro sedm pasažérů, kdy jsou přední dvě řady po dvou sedadlech a až ve třetí řadě jsou umístěny tři sedačky vedle sebe. Snadno tak můžete cestovat s více lidmi, nebo třeba kolegou.
Cestování s Lexusem LM by mělo být skutečně pohodlné, což mají mimo jiné zaručit tlumiče s hydraulickými dorazy převzaté z modelu ES. Nabídka pohonných jednotek se bude lišit v závislosti na trhu, zákazníci se však mohou těšit jak na 3.5 litrovou variantu LM350, tak na hybridní LM300h s 2.5 litrovým hybridním čtyřválcem. Navíc bude LM dostupné s pohonem pouze předních kol, nebo pohonem 4x4.
Nový model bude dostupný pouze v bílém nebo černém provedení, ceny však automobilka zatím nezveřejnila. Nás to však příliš mrzet nemusí, neboť LM bude nabízené pouze na trhu v Číně a dalších asijských zemích.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?