Čínský autosalon Auto Shanghai 2019 se stal místem premiéry vozu, kterým se Lexus vydává na neprobádané území. Model LM je totiž jeho prvním luxusním minivanem, který si však neklade nízké cíle. Nepřehlédnutelný design s tunami chromu totiž doplňuje interiér, který mohou tiše závidět i některé luxusní salonky.
Představení nového prémiového minivanu Lexus pro nás nebylo velkým představením, přesto se jedná o zajímavý model, který nás uhranul zejména svým interiérem. Co se exteriéru týče, potvrdily se dřívější spekulace, že LM bude postaveno na základech Toyoty Alphard. Designéři si však s vozem pohráli a kromě nepřehlédnutelné masky chladiče mu nadělili i stylová kola, jedinečný světelný podpis a také spoustu chromových doplňků, které jasně dávají najevo, do jaké třídy tenhle vůz spadá.
Jak už jsme ale na začátku naznačili, nejzajímavější je zpracování interiéru, který především v prezentované čtyřmístné konfiguraci předčí i nejeden luxusní salonek. Zatímco vpředu sedí váš řidič a možná i člen ochranky, skutečný svět komfortu čeká vzadu, oddělený přepážkou se skleněnou sekcí, kterou můžete snadno zneprůhlednit a vytvořit si tak naprosté soukromí.
Pro dvojici zadních cestujících jsou připravena komfortní sedadla, která kromě bohaté škály nastavení polohy nabízejí i možnost vyhřívání či chlazení. A pokud vás čeká dlouhá cesta, můžete si sedadlo jednoduše položit a komfortně se vyspat. Ostatně použité materiály slibují, že si budete užívat komfort podobný luxusnímu gauči.
Mezi sedadly je pak umístěn ovládací panel, kterým můžete kontrolovat řadu funkcí. Dále se v zadní části nachází třeba 26-palcová televize, retro-stylové analogové hodiny, dvě malé lednice, audio-systém Mark Levinson a mnoho dalších drobností, včetně deštníků umístěných ve dveřích. Podobně jako u vozů Rolls-Royce (nebo Škody).
Lexus však myslel i na zákazníky, který potřebují přepravit více lidí. K dispozici proto bude LM i v konfiguraci pro sedm pasažérů, kdy jsou přední dvě řady po dvou sedadlech a až ve třetí řadě jsou umístěny tři sedačky vedle sebe. Snadno tak můžete cestovat s více lidmi, nebo třeba kolegou.
Cestování s Lexusem LM by mělo být skutečně pohodlné, což mají mimo jiné zaručit tlumiče s hydraulickými dorazy převzaté z modelu ES. Nabídka pohonných jednotek se bude lišit v závislosti na trhu, zákazníci se však mohou těšit jak na 3.5 litrovou variantu LM350, tak na hybridní LM300h s 2.5 litrovým hybridním čtyřválcem. Navíc bude LM dostupné s pohonem pouze předních kol, nebo pohonem 4x4.
Nový model bude dostupný pouze v bílém nebo černém provedení, ceny však automobilka zatím nezveřejnila. Nás to však příliš mrzet nemusí, neboť LM bude nabízené pouze na trhu v Číně a dalších asijských zemích.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.