Ještě před oficiálním zahájením autosalonu v New Yorku se vědělo, že zde značka Genesis představí svůj nový elektrický koncept. A zatímco většina z nás očekávala přinejmenším luxusní limuzínu, automobilka představila koncept praktického městského elektromobilu s minimalistickým přístupem. Hodlá se snad Genesis vydat zcela novým směrem?
Automobily či koncepty z produkce značky Genesis, prémiové divize automobilky Hyundai, se většinou dají popsat slovy jako opulentní, luxusní nebo výstřední. Koncept Mint, který značky nyní představuje na autosalonu v New Yorku, však z těchto zavedených kolejí zcela vybočuje.
Jedná se totiž o malý městský automobil, který by měl své uplatnění najít především ve městech. Pouze dvousedadlový vůz proto nabízí poměrně kompaktní rozměry, nízkou váhu a hlavně skvělou manévrovatelnost. Podle tiskové zprávy by však vůz měl svému řidiči dopřát i radostný pocit z řízení.
Technickým parametrům se sice tisková zpráva příliš nevěnuje, přesto uvádí odhadovaný dojezd cca 200 mil (cca 320 km) a podporu rychlonabíječek o výkonu až 350 kW. Samotný dojezd patří k průměru a při jízdě po městě a jeho okolí by měl bohatě stačit. Podpora rychlého nabíjení by pak měla zajistit bezstarostné výpravy i za hranice města, kde by mělo být možné si vychutnat onen radostný pocit z řízení.
Mint samozřejmě stále zůstává prémiovým modelem, jak se ostatně na značku Genesis sluší, přesto k luxusu přistupuje minimalisticky. To je nejvíce patrné při pohledu do interiéru, který třeba navzdory trendům postrádá výraznou palubní desku s obřím displejem informačního systému.
Místo toho vsadili designéři na jednoduchý dotykový displej integrovaný do středu oválného volantu, který by měl zobrazovat všechny důležité věci. Po okrajích jednoduchého přístrojového štítu jsou navíc patrná tlačítka, která umožňují rychlý přístup k těm nejdůležitějším funkcím.
Interiér konceptu je čalouněn světlou kůží a díky prosklené střeše do něj proniká mnoho světla, což mu přidává na vzdušnosti a prostornosti. Koncept nabídne prostor pouze pro dvoučlennou posádku, pro kterou je připravena nevšední avšak komfortně vypadající lavice. Trochu však pochybujeme o jejím bočním vedení a schopnosti udržet řidiče na místě při dynamické jízdě.
Pozornost si žádá i zadní část kabiny, která tvoří úložný prostor. Náklad je totiž možné zajistit integrovanými popruhy, které volně navazují na design podlahy. Vůbec nejzajímavější je však přístup k tomuto prostoru, který je řešen pomocí dvou dozadu výklopných panelů karoserie i se sklem. Podle Genesis by toto řešení mělo pomoci s ukládáním věcí na za sedadla i pod jistící síť, nicméně nakládání větších věcí nejspíš nebude úplně nejsnazší.
Celkově vzato se však jedná o velice zajímavý koncept prémiového městského vozu, který rozhodně nevypadá špatně a jeho inovativní přístup k využití místa v interiéru má své kouzlo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.