Ještě před oficiálním zahájením autosalonu v New Yorku se vědělo, že zde značka Genesis představí svůj nový elektrický koncept. A zatímco většina z nás očekávala přinejmenším luxusní limuzínu, automobilka představila koncept praktického městského elektromobilu s minimalistickým přístupem. Hodlá se snad Genesis vydat zcela novým směrem?
Automobily či koncepty z produkce značky Genesis, prémiové divize automobilky Hyundai, se většinou dají popsat slovy jako opulentní, luxusní nebo výstřední. Koncept Mint, který značky nyní představuje na autosalonu v New Yorku, však z těchto zavedených kolejí zcela vybočuje.
Jedná se totiž o malý městský automobil, který by měl své uplatnění najít především ve městech. Pouze dvousedadlový vůz proto nabízí poměrně kompaktní rozměry, nízkou váhu a hlavně skvělou manévrovatelnost. Podle tiskové zprávy by však vůz měl svému řidiči dopřát i radostný pocit z řízení.
Technickým parametrům se sice tisková zpráva příliš nevěnuje, přesto uvádí odhadovaný dojezd cca 200 mil (cca 320 km) a podporu rychlonabíječek o výkonu až 350 kW. Samotný dojezd patří k průměru a při jízdě po městě a jeho okolí by měl bohatě stačit. Podpora rychlého nabíjení by pak měla zajistit bezstarostné výpravy i za hranice města, kde by mělo být možné si vychutnat onen radostný pocit z řízení.
Mint samozřejmě stále zůstává prémiovým modelem, jak se ostatně na značku Genesis sluší, přesto k luxusu přistupuje minimalisticky. To je nejvíce patrné při pohledu do interiéru, který třeba navzdory trendům postrádá výraznou palubní desku s obřím displejem informačního systému.
Místo toho vsadili designéři na jednoduchý dotykový displej integrovaný do středu oválného volantu, který by měl zobrazovat všechny důležité věci. Po okrajích jednoduchého přístrojového štítu jsou navíc patrná tlačítka, která umožňují rychlý přístup k těm nejdůležitějším funkcím.
Interiér konceptu je čalouněn světlou kůží a díky prosklené střeše do něj proniká mnoho světla, což mu přidává na vzdušnosti a prostornosti. Koncept nabídne prostor pouze pro dvoučlennou posádku, pro kterou je připravena nevšední avšak komfortně vypadající lavice. Trochu však pochybujeme o jejím bočním vedení a schopnosti udržet řidiče na místě při dynamické jízdě.
Pozornost si žádá i zadní část kabiny, která tvoří úložný prostor. Náklad je totiž možné zajistit integrovanými popruhy, které volně navazují na design podlahy. Vůbec nejzajímavější je však přístup k tomuto prostoru, který je řešen pomocí dvou dozadu výklopných panelů karoserie i se sklem. Podle Genesis by toto řešení mělo pomoci s ukládáním věcí na za sedadla i pod jistící síť, nicméně nakládání větších věcí nejspíš nebude úplně nejsnazší.
Celkově vzato se však jedná o velice zajímavý koncept prémiového městského vozu, který rozhodně nevypadá špatně a jeho inovativní přístup k využití místa v interiéru má své kouzlo.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.