Ještě před oficiálním zahájením autosalonu v New Yorku se vědělo, že zde značka Genesis představí svůj nový elektrický koncept. A zatímco většina z nás očekávala přinejmenším luxusní limuzínu, automobilka představila koncept praktického městského elektromobilu s minimalistickým přístupem. Hodlá se snad Genesis vydat zcela novým směrem?
Automobily či koncepty z produkce značky Genesis, prémiové divize automobilky Hyundai, se většinou dají popsat slovy jako opulentní, luxusní nebo výstřední. Koncept Mint, který značky nyní představuje na autosalonu v New Yorku, však z těchto zavedených kolejí zcela vybočuje.
Jedná se totiž o malý městský automobil, který by měl své uplatnění najít především ve městech. Pouze dvousedadlový vůz proto nabízí poměrně kompaktní rozměry, nízkou váhu a hlavně skvělou manévrovatelnost. Podle tiskové zprávy by však vůz měl svému řidiči dopřát i radostný pocit z řízení.
Technickým parametrům se sice tisková zpráva příliš nevěnuje, přesto uvádí odhadovaný dojezd cca 200 mil (cca 320 km) a podporu rychlonabíječek o výkonu až 350 kW. Samotný dojezd patří k průměru a při jízdě po městě a jeho okolí by měl bohatě stačit. Podpora rychlého nabíjení by pak měla zajistit bezstarostné výpravy i za hranice města, kde by mělo být možné si vychutnat onen radostný pocit z řízení.
Mint samozřejmě stále zůstává prémiovým modelem, jak se ostatně na značku Genesis sluší, přesto k luxusu přistupuje minimalisticky. To je nejvíce patrné při pohledu do interiéru, který třeba navzdory trendům postrádá výraznou palubní desku s obřím displejem informačního systému.
Místo toho vsadili designéři na jednoduchý dotykový displej integrovaný do středu oválného volantu, který by měl zobrazovat všechny důležité věci. Po okrajích jednoduchého přístrojového štítu jsou navíc patrná tlačítka, která umožňují rychlý přístup k těm nejdůležitějším funkcím.
Interiér konceptu je čalouněn světlou kůží a díky prosklené střeše do něj proniká mnoho světla, což mu přidává na vzdušnosti a prostornosti. Koncept nabídne prostor pouze pro dvoučlennou posádku, pro kterou je připravena nevšední avšak komfortně vypadající lavice. Trochu však pochybujeme o jejím bočním vedení a schopnosti udržet řidiče na místě při dynamické jízdě.
Pozornost si žádá i zadní část kabiny, která tvoří úložný prostor. Náklad je totiž možné zajistit integrovanými popruhy, které volně navazují na design podlahy. Vůbec nejzajímavější je však přístup k tomuto prostoru, který je řešen pomocí dvou dozadu výklopných panelů karoserie i se sklem. Podle Genesis by toto řešení mělo pomoci s ukládáním věcí na za sedadla i pod jistící síť, nicméně nakládání větších věcí nejspíš nebude úplně nejsnazší.
Celkově vzato se však jedná o velice zajímavý koncept prémiového městského vozu, který rozhodně nevypadá špatně a jeho inovativní přístup k využití místa v interiéru má své kouzlo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.