Ještě před oficiálním zahájením autosalonu v New Yorku se vědělo, že zde značka Genesis představí svůj nový elektrický koncept. A zatímco většina z nás očekávala přinejmenším luxusní limuzínu, automobilka představila koncept praktického městského elektromobilu s minimalistickým přístupem. Hodlá se snad Genesis vydat zcela novým směrem?
Automobily či koncepty z produkce značky Genesis, prémiové divize automobilky Hyundai, se většinou dají popsat slovy jako opulentní, luxusní nebo výstřední. Koncept Mint, který značky nyní představuje na autosalonu v New Yorku, však z těchto zavedených kolejí zcela vybočuje.
Jedná se totiž o malý městský automobil, který by měl své uplatnění najít především ve městech. Pouze dvousedadlový vůz proto nabízí poměrně kompaktní rozměry, nízkou váhu a hlavně skvělou manévrovatelnost. Podle tiskové zprávy by však vůz měl svému řidiči dopřát i radostný pocit z řízení.
Technickým parametrům se sice tisková zpráva příliš nevěnuje, přesto uvádí odhadovaný dojezd cca 200 mil (cca 320 km) a podporu rychlonabíječek o výkonu až 350 kW. Samotný dojezd patří k průměru a při jízdě po městě a jeho okolí by měl bohatě stačit. Podpora rychlého nabíjení by pak měla zajistit bezstarostné výpravy i za hranice města, kde by mělo být možné si vychutnat onen radostný pocit z řízení.
Mint samozřejmě stále zůstává prémiovým modelem, jak se ostatně na značku Genesis sluší, přesto k luxusu přistupuje minimalisticky. To je nejvíce patrné při pohledu do interiéru, který třeba navzdory trendům postrádá výraznou palubní desku s obřím displejem informačního systému.
Místo toho vsadili designéři na jednoduchý dotykový displej integrovaný do středu oválného volantu, který by měl zobrazovat všechny důležité věci. Po okrajích jednoduchého přístrojového štítu jsou navíc patrná tlačítka, která umožňují rychlý přístup k těm nejdůležitějším funkcím.
Interiér konceptu je čalouněn světlou kůží a díky prosklené střeše do něj proniká mnoho světla, což mu přidává na vzdušnosti a prostornosti. Koncept nabídne prostor pouze pro dvoučlennou posádku, pro kterou je připravena nevšední avšak komfortně vypadající lavice. Trochu však pochybujeme o jejím bočním vedení a schopnosti udržet řidiče na místě při dynamické jízdě.
Pozornost si žádá i zadní část kabiny, která tvoří úložný prostor. Náklad je totiž možné zajistit integrovanými popruhy, které volně navazují na design podlahy. Vůbec nejzajímavější je však přístup k tomuto prostoru, který je řešen pomocí dvou dozadu výklopných panelů karoserie i se sklem. Podle Genesis by toto řešení mělo pomoci s ukládáním věcí na za sedadla i pod jistící síť, nicméně nakládání větších věcí nejspíš nebude úplně nejsnazší.
Celkově vzato se však jedná o velice zajímavý koncept prémiového městského vozu, který rozhodně nevypadá špatně a jeho inovativní přístup k využití místa v interiéru má své kouzlo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.