Skončí sportovní modely Peugeot tak jak je známe? Šéf automobilky preferuje rychlou elektrifikaci

Peugeot 308 GTi | foto: Peugeot

Nemusíme příliš pátrat, abychom v historii automobilky Peugeot objevili hned několik zdařilých sportovních modelů. S masivním nástupem elektrifikace se však množí otázky, jaký osud vlastně podobné vozy čeká. Některé automobilky se svých sportovních modelů rovnou vzdávají, to však není případ Peugeotu. Jeho šéf ale přesto potvrdil, že sportovní vozy v současné podobě z trhu brzy zmizí. A důvod je naprosto jednoduchý.

Elektrifikace se nevyhýbá ani automobilce Peugeot, která připravuje čistě elektrický model 208 a plug-in hybridní provedení modelů 508 a 3008. Co však čeká výkonné sportovní modely, jako je třeba populární Peugeot 308 GTI? Na tuto otázku odpověděl Jean-Philippe Imparato, šéf značky, v rozhovoru pro AutoNews.

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Peter Sigal, který rozhovor vedl, se zeptal, zda je vedle populární 308 GTI místo i pro výkonný plug-in hybridní model, jakým je v Ženevě představený koncept Peugeot 508 Sport Engineered, který slibuje výkon až 400 koní. Na to Imparato odpověděl následovně: „Vsadím se, že ano, neboť tradiční sportovní modely jako 308 GTi zmizí."

Důvodem je samozřejmě regulace emisí, jak naznačil v pokračování své odpovědi „Platit extra 10 000 Euro (emisní pokuty) za automobil není zrovna etickou cestou k čistším vozidlům. Můžete mít auto, které je zábavné řídit, a které bude současně respektovat přechod k novým energiím, se kterým se vyrovnáváme."

Už před pár dny se přitom objevily informace, podle kterých by automobilka mohla ukončit produkci modelů 308 GT a 308 GTi již letos. A důvodem samozřejmě není nic jiného, než emise CO2. Dá se tedy předpokládat, že pokud se v budoucnosti opět dočkáme podobného hot-hatche, už bude pravděpodobně určitým způsobem elektrifikovaný.

Ostatně i z rozhovoru je poměrně dobře vidět, že Imparato dává přednost čistším a tím pádem i elektrifikovaným alternativám k současným sportovním modelům. I díky tomu se však nejspíš dočkáme produkční varianty konceptu 508 Sport Engineering Concept, který si během své premiéry v Ženevě získal ohromnou pozornost. Plug-in hybridní koncept totiž sliboval akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy. maximální rychlost až 250 km/h a navrch sportovně agresivní design.

Peugeot e-Legend Concept | foto: Peugeot

Během rozhovoru přišla řeč také na koncept e-Legend, kolem kterého se po premiéře také rozpoutala vášnivá diskuze. Futuristické zpracování klasického Peugeotu 504 s elektrickým pohonným systémem se totiž trefilo do vkusu ohromného počtu lidí, což autu dávalo i slušné šance na produkční model. Imparato však ohledně budoucnosti konceptu e-Legend nebyl tak optimistický.

Přiznal sice, že automobilka zaznamenala úžasnou zpětnou vazbu, nicméně o jeho osudu stále není rozhodnuto. Finální verdikt by měl padnout až v příštím roce, nicméně Imparato mu není příliš nakloněn. „Raději bych naše peníze investoval do okamžitého přechodu (na elektromobilitu), než do e-Legend, což by byla investice v hodnotě cca 250 milionů Euro. Najít 20 000 zákazníků pro vůz v hodnotě 80 000 Euro totiž není jednoduché."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy