Poslední epizoda 3. série The Grand Tour je skutečně výjimečná. A teď nemyslíme jen obsah. Znamená totiž poslední díl formátu, který Clarkson a Hammond budovali dlouhých 17 let, než se k nim o rok později přidal i James May. Formát, ve kterém se slavná trojice pravidelně setkávala se svými fanoušky, měřila čas aut na trati a probírala novinky ze světa, však definitivně končí. A tak došlo i na slzy.
Jeremy Clarkson je pro většinu z šprýmařem, který dokáže svým inteligentním humorem vybruslit z každé situace. Během posledního dílu The Grand Tour se však ani on neubránil emocím a se slzami v očích oznámil konec. Nejen konec třetí série, ale také konec stanu, publika, testovací dráhy a tří moderátorů v nepříliš stylovém oblečení.
Po 17 letech, tedy v případě Jamese Maye jen 16 (protože vždycky dorazí pozdě), nastal čas posunout se někam dál. Učinit změnu. Když to trojice moderátorů postupně oznamovala, na všech byl vidět smutek. Aby však rozptýlili chmury, připravili si alespoň montáž úchvatných záběrů jak z éry Amazonu a Grand Tour, tak z éry BBC a Top Gearu.
Součástí poslední epizody je tak i epický sestřih naprosto úchvatných scén z dlouhých 17 (May by řekl 16) let jejich úžasné práce, kterou se zájmem sledoval celý svět a která jim přinesla slávu, popularitu i zápis do Guinnessovy knihy rekordů pro nejsledovanější pořad.
Po skončení sestřihu bylo celé jeviště v slzách a moderátoři začali vzpomínat na momenty, které jim utkvěly v paměti. Ať už se jednalo o Camaro s krávou na střeše, pokusy o zničení Toyoty Hilux, africký Opel Oliver, sjíždění sjezdovky ve starých Jaguárech, překonávání pouště v písečných buginách, různé nehody, zranění, atd. Poté spolu s publikem vzpomínaly na další zajímavé momenty, jako byl let ve Spitfirech, ničení karavanů, a podobné šílenosti, kterých bylo během let plno.
Nakonec se z publika ozvalo „Nepřestávejte. Nepřestávejte a pokračujte," načež se Clarkson konečně rozpovídal o tom, co bude následovat. Grand Tour totiž nekončí, končí pouze formát, jaký doteď Clarkson a spol. budovali a propagovali. Končí publikum a končí dráha. Jak ovšem dodal James May, Amazon Grand Tour miluje a Grand Tour miluje Amazon, takže jejich spolupráce bude pokračovat.
A v jakém formátu? To už si ostatně můžete poslechnout i v cca minutovém klipu, který The Grand Tour zveřejnil na svém YouTube kanálu. Naši oblíbení moderátoři se nově budou soustředit hlavně na speciály, které jsme ostatně všichni milovali ze všeho nejvíc. Pro nás, kteří mohli show sledovat jen z obrazovek, se tak vlastně moc nemění. Největší změna a snad zklamání je to hlavně pro hlavní postavy této show.
Stále však zbývá mnoho míst, kam se ještě slavní trojice nepodívala. Mnoho lidí, které ještě Clarkson neurazil. A mnoho aut, které ještě Hammond nestihl nabourat. Starý Grand Tour je tedy mrtev, ať žije nový Grand Tour. A mimochodem - pokud byste někdo sháněli skutečně velký stan, Clarkson má prý jeden na prodej.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.