Poslední epizoda 3. série The Grand Tour je skutečně výjimečná. A teď nemyslíme jen obsah. Znamená totiž poslední díl formátu, který Clarkson a Hammond budovali dlouhých 17 let, než se k nim o rok později přidal i James May. Formát, ve kterém se slavná trojice pravidelně setkávala se svými fanoušky, měřila čas aut na trati a probírala novinky ze světa, však definitivně končí. A tak došlo i na slzy.
Jeremy Clarkson je pro většinu z šprýmařem, který dokáže svým inteligentním humorem vybruslit z každé situace. Během posledního dílu The Grand Tour se však ani on neubránil emocím a se slzami v očích oznámil konec. Nejen konec třetí série, ale také konec stanu, publika, testovací dráhy a tří moderátorů v nepříliš stylovém oblečení.
Po 17 letech, tedy v případě Jamese Maye jen 16 (protože vždycky dorazí pozdě), nastal čas posunout se někam dál. Učinit změnu. Když to trojice moderátorů postupně oznamovala, na všech byl vidět smutek. Aby však rozptýlili chmury, připravili si alespoň montáž úchvatných záběrů jak z éry Amazonu a Grand Tour, tak z éry BBC a Top Gearu.
Součástí poslední epizody je tak i epický sestřih naprosto úchvatných scén z dlouhých 17 (May by řekl 16) let jejich úžasné práce, kterou se zájmem sledoval celý svět a která jim přinesla slávu, popularitu i zápis do Guinnessovy knihy rekordů pro nejsledovanější pořad.
Po skončení sestřihu bylo celé jeviště v slzách a moderátoři začali vzpomínat na momenty, které jim utkvěly v paměti. Ať už se jednalo o Camaro s krávou na střeše, pokusy o zničení Toyoty Hilux, africký Opel Oliver, sjíždění sjezdovky ve starých Jaguárech, překonávání pouště v písečných buginách, různé nehody, zranění, atd. Poté spolu s publikem vzpomínaly na další zajímavé momenty, jako byl let ve Spitfirech, ničení karavanů, a podobné šílenosti, kterých bylo během let plno.
Nakonec se z publika ozvalo „Nepřestávejte. Nepřestávejte a pokračujte," načež se Clarkson konečně rozpovídal o tom, co bude následovat. Grand Tour totiž nekončí, končí pouze formát, jaký doteď Clarkson a spol. budovali a propagovali. Končí publikum a končí dráha. Jak ovšem dodal James May, Amazon Grand Tour miluje a Grand Tour miluje Amazon, takže jejich spolupráce bude pokračovat.
A v jakém formátu? To už si ostatně můžete poslechnout i v cca minutovém klipu, který The Grand Tour zveřejnil na svém YouTube kanálu. Naši oblíbení moderátoři se nově budou soustředit hlavně na speciály, které jsme ostatně všichni milovali ze všeho nejvíc. Pro nás, kteří mohli show sledovat jen z obrazovek, se tak vlastně moc nemění. Největší změna a snad zklamání je to hlavně pro hlavní postavy této show.
Stále však zbývá mnoho míst, kam se ještě slavní trojice nepodívala. Mnoho lidí, které ještě Clarkson neurazil. A mnoho aut, které ještě Hammond nestihl nabourat. Starý Grand Tour je tedy mrtev, ať žije nový Grand Tour. A mimochodem - pokud byste někdo sháněli skutečně velký stan, Clarkson má prý jeden na prodej.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.