Poslední epizoda 3. série The Grand Tour je skutečně výjimečná. A teď nemyslíme jen obsah. Znamená totiž poslední díl formátu, který Clarkson a Hammond budovali dlouhých 17 let, než se k nim o rok později přidal i James May. Formát, ve kterém se slavná trojice pravidelně setkávala se svými fanoušky, měřila čas aut na trati a probírala novinky ze světa, však definitivně končí. A tak došlo i na slzy.
Jeremy Clarkson je pro většinu z šprýmařem, který dokáže svým inteligentním humorem vybruslit z každé situace. Během posledního dílu The Grand Tour se však ani on neubránil emocím a se slzami v očích oznámil konec. Nejen konec třetí série, ale také konec stanu, publika, testovací dráhy a tří moderátorů v nepříliš stylovém oblečení.
Po 17 letech, tedy v případě Jamese Maye jen 16 (protože vždycky dorazí pozdě), nastal čas posunout se někam dál. Učinit změnu. Když to trojice moderátorů postupně oznamovala, na všech byl vidět smutek. Aby však rozptýlili chmury, připravili si alespoň montáž úchvatných záběrů jak z éry Amazonu a Grand Tour, tak z éry BBC a Top Gearu.
Součástí poslední epizody je tak i epický sestřih naprosto úchvatných scén z dlouhých 17 (May by řekl 16) let jejich úžasné práce, kterou se zájmem sledoval celý svět a která jim přinesla slávu, popularitu i zápis do Guinnessovy knihy rekordů pro nejsledovanější pořad.
Po skončení sestřihu bylo celé jeviště v slzách a moderátoři začali vzpomínat na momenty, které jim utkvěly v paměti. Ať už se jednalo o Camaro s krávou na střeše, pokusy o zničení Toyoty Hilux, africký Opel Oliver, sjíždění sjezdovky ve starých Jaguárech, překonávání pouště v písečných buginách, různé nehody, zranění, atd. Poté spolu s publikem vzpomínaly na další zajímavé momenty, jako byl let ve Spitfirech, ničení karavanů, a podobné šílenosti, kterých bylo během let plno.
Nakonec se z publika ozvalo „Nepřestávejte. Nepřestávejte a pokračujte," načež se Clarkson konečně rozpovídal o tom, co bude následovat. Grand Tour totiž nekončí, končí pouze formát, jaký doteď Clarkson a spol. budovali a propagovali. Končí publikum a končí dráha. Jak ovšem dodal James May, Amazon Grand Tour miluje a Grand Tour miluje Amazon, takže jejich spolupráce bude pokračovat.
A v jakém formátu? To už si ostatně můžete poslechnout i v cca minutovém klipu, který The Grand Tour zveřejnil na svém YouTube kanálu. Naši oblíbení moderátoři se nově budou soustředit hlavně na speciály, které jsme ostatně všichni milovali ze všeho nejvíc. Pro nás, kteří mohli show sledovat jen z obrazovek, se tak vlastně moc nemění. Největší změna a snad zklamání je to hlavně pro hlavní postavy této show.
Stále však zbývá mnoho míst, kam se ještě slavní trojice nepodívala. Mnoho lidí, které ještě Clarkson neurazil. A mnoho aut, které ještě Hammond nestihl nabourat. Starý Grand Tour je tedy mrtev, ať žije nový Grand Tour. A mimochodem - pokud byste někdo sháněli skutečně velký stan, Clarkson má prý jeden na prodej.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.