Grand Tour končí, ať žije Grand Tour! Clarkson neuhlídal emoce a prozradil, co bude dál

Záběry z posledního dílu 3. série Grand Tour (TV pořad Amazonu)
Záběry z posledního dílu 3. série Grand Tour (TV pořad Amazonu), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. dubna 2019 13:27
Sdílej:

Poslední epizoda 3. série The Grand Tour je skutečně výjimečná. A teď nemyslíme jen obsah. Znamená totiž poslední díl formátu, který Clarkson a Hammond budovali dlouhých 17 let, než se k nim o rok později přidal i James May. Formát, ve kterém se slavná trojice pravidelně setkávala se svými fanoušky, měřila čas aut na trati a probírala novinky ze světa, však definitivně končí. A tak došlo i na slzy.

Jeremy Clarkson je pro většinu z šprýmařem, který dokáže svým inteligentním humorem vybruslit z každé situace. Během posledního dílu The Grand Tour se však ani on neubránil emocím a se slzami v očích oznámil konec. Nejen konec třetí série, ale také konec stanu, publika, testovací dráhy a tří moderátorů v nepříliš stylovém oblečení.

Po 17 letech, tedy v případě Jamese Maye jen 16 (protože vždycky dorazí pozdě), nastal čas posunout se někam dál. Učinit změnu. Když to trojice moderátorů postupně oznamovala, na všech byl vidět smutek. Aby však rozptýlili chmury, připravili si alespoň montáž úchvatných záběrů jak z éry Amazonu a Grand Tour, tak z éry BBC a Top Gearu.

Součástí poslední epizody je tak i epický sestřih naprosto úchvatných scén z dlouhých 17 (May by řekl 16) let jejich úžasné práce, kterou se zájmem sledoval celý svět a která jim přinesla slávu, popularitu i zápis do Guinnessovy knihy rekordů pro nejsledovanější pořad.

Po skončení sestřihu bylo celé jeviště v slzách a moderátoři začali vzpomínat na momenty, které jim utkvěly v paměti. Ať už se jednalo o Camaro s krávou na střeše, pokusy o zničení Toyoty Hilux, africký Opel Oliver, sjíždění sjezdovky ve starých Jaguárech, překonávání pouště v písečných buginách, různé nehody, zranění, atd. Poté spolu s publikem vzpomínaly na další zajímavé momenty, jako byl let ve Spitfirech, ničení karavanů, a podobné šílenosti, kterých bylo během let plno.

Nakonec se z publika ozvalo „Nepřestávejte. Nepřestávejte a pokračujte," načež se Clarkson konečně rozpovídal o tom, co bude následovat. Grand Tour totiž nekončí, končí pouze formát, jaký doteď Clarkson a spol. budovali a propagovali. Končí publikum a končí dráha. Jak ovšem dodal James May, Amazon Grand Tour miluje a Grand Tour miluje Amazon, takže jejich spolupráce bude pokračovat.

A v jakém formátu? To už si ostatně můžete poslechnout i v cca minutovém klipu, který The Grand Tour zveřejnil na svém YouTube kanálu. Naši oblíbení moderátoři se nově budou soustředit hlavně na speciály, které jsme ostatně všichni milovali ze všeho nejvíc. Pro nás, kteří mohli show sledovat jen z obrazovek, se tak vlastně moc nemění. Největší změna a snad zklamání je to hlavně pro hlavní postavy této show.

Stále však zbývá mnoho míst, kam se ještě slavní trojice nepodívala. Mnoho lidí, které ještě Clarkson neurazil. A mnoho aut, které ještě Hammond nestihl nabourat. Starý Grand Tour je tedy mrtev, ať žije nový Grand Tour. A mimochodem - pokud byste někdo sháněli skutečně velký stan, Clarkson má prý jeden na prodej.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.