Škoda se chlubí rekordními výsledky, do roku 2022 plánuje 30 nových modelů

Ilustrační foto (Škoda Kamiq) | foto: Škoda Auto

S celkem 1 253 700 vozy dodanými zákazníkům dosáhla Škoda Auto v roce 2018 opět rekordního výsledku. V porovnání s předchozím rokem tak automobilka zvýšila celosvětové dodávky zákazníkům o 4,4 %. O 4,4 % vzrostly i tržby a s hodnotou 17,3 miliardy eur dosáhly nejlepšího výsledku v dosavadní historii podniku (2017: 16,6 miliardy eur).

I přes náročné rámcové tržní podmínky byl v roce 2018 i nadále na vysoké
úrovni jak provozní výsledek ve výši 1,4 miliardy eur (2017: 1,6 miliardy eur), tak i rentabilita tržeb (ROS), která dosáhla 8,0 %. Rentabilita investic (ROI) ve výši 26,3 % je navíc v rámci odvětví špičkovou hodnotou. V roce 2018 investovala společnost Škoda Auto výrazně do budoucnosti podniku a zvýšila hmotné investice o více než 22 %. Ty směřovaly do nových produktů, pohonných a bateriových technologií a do dalšího rozvoje výrobních závodů. Více než 500 milionů eur investovala společnost Škoda Auto přímo do zařízení a závodů v České republice. Výdaje na výzkum a vývoj v uplynulém roce meziročně vzrostly o 46,8 %.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier zdůrazňuje: „Úspěch společnosti Škoda Auto v roce 2018 je výsledkem výborného týmového výkonu. Za něj bych chtěl všem škodovákům poděkovat. V uplynulém roce jsme s 1 253 700 vozy dodanými zákazníkům po celém světě opět vytvořili historický rekord. Naše produktová ofenzíva se úspěšně rozvíjí, modely se těší velmi dobrému přijetí od zákazníků. Zároveň byl rok 2018 pro společnost Škoda Auto rokem velkých výzev. V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen. Navíc vedl přechod na nový měřicí cyklus WLTP a obchodní spor mezi USA a Čínou na některých trzích ke znejistění a zdrženlivosti zákazníků. V celoročním výsledku se také odráží negativní efekty směnných kurzů, vysoké investice do technologií budoucnosti i nárůst personálních nákladů." 

„Těmto výzvám jsme se aktivně postavili prostřednictvím rozsáhlého interního Performance programu a budeme v tomto kurzu dále důsledně pokračovat, neboť také rok 2019 bude rokem náročným. Vedle i nadále obtížných rámcových podmínek globální ekonomiky nabírá proces transformace automobilového průmyslu také pro společnost Škoda Auto zřetelně na intenzitě. Pomocí naší Strategie 2025 jsme však vytvořili ty správné podmínky. Finanční investice v nadcházejících letech zajistí trvale udržitelnou budoucnost našeho podniku a České republiky jako centra automobilové výroby.“

Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí Klaus-Dieter Schürmann doplňuje: „Díky našemu aktivnímu řízení cen a odbytu i díky důslednému managementu nákladů je Škoda Auto i v neklidných vodách úspěšným podnikem, který trvale hospodaří se ziskem. I v roce 2019 počítáme zejména na některých klíčových trzích se silným protivětrem. Abychom těmto negativním vlivům aktivně a cíleně čelili, zavedla společnost Škoda Auto už v prvním pololetí roku 2018 rozsáhlý Performance program, který bude při jeho plném účinku od roku 2020 přinášet ročně úsporu ve výši 500 milionů eur. Současně budeme i v příštích letech masivně investovat do elektrifikace naší modelové palety, nových řešení mobility a další internacionalizace našeho podniku. Tím značku Škoda připravíme na budoucnost.“

Škoda Auto intenzivně pokračuje ve vývoji a uvádění nových produktů a modelových řad. Za tímto účelem automobilka v roce 2018 investovala více než 500 milionů eur přímo do svých českých výrobních závodů, a to například do nové lakovny v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nebo do výkonnějších datových center. Automobilka navíc zahájila největší investiční program v historii podniku. V příštích čtyřech letech budou do elektromobility a nových řešení mobility směřovat dvě miliardy eur. Se vstupem do elektromobility představuje rok 2019 důležitý milník ve 124leté historii podniku. Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, víc než deset z nich částečně nebo plně elektrifikovaných.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy