Pokud si chcete užívat na cestách pohodlí a současně mít svůj vůz plně pod kontrolou, pak je správná pozice za volantem naprosto zásadní. To už si dnes naštěstí uvědomuje stále větší procento řidičů, někteří si však stále nejsou jisti, jak si sedadlo správně nastavit. Právě pro tento typ řidičů je tu však video od automobilky Jaguar, která se rozhodla vše detailně ukázat a vysvětlit.
Mnoho řidičů při nastavování sedačky preferuje pouze vlastní komfort, čímž se však nevědomky připravují o maximální kontrolu nad vozem a ještě si při delších cestách mohou zadělat na problémy. Pokud si tedy chcete užít svou jízdu naplno, doporučujeme shlédnout krátké video z produkce Jaguaru, které vás provede správným nastavením sedačky krok za krokem.
Na videu se navíc podílel i Dr. Steve Iley, hlavní lékař v Jaguar Land Rover, podle jehož slov mohou moderní technologie pomoci lidem od bolestí zad, krku, ramen i nohou, ovšem pouze v případě, že jsou správně využívány. A právě proto je potřeba věnovat správnému nastavení sedačky a správné pozici za volantem potřebný čas.
Hned prvním krokem by mělo být vyprázdnění kapes, neboť objemnější předměty mohou mít výrazný vliv na správnou řidičskou pozici. dnešní automobily už ale naštěstí nabízejí ohromné množství přihrádek a úložných prostor, takže tohle by neměl být problém.
Poté následuje správné usednutí do sedačky, kdy byste měli v sedačce sedět „co nejhlouběji." Zjednodušeně řečeno - natlačte své pozadí co nejdál to půjde. Opěrák si nastavte tak, abyste se zády dotýkaly celé jeho plochy a vaše páteř byla v rovině s pánví. Hlavová opěrka by pak měla být v rovině s vaší hlavou.
Nyní se dostáváme k pedálům a řízení. Vaše nohy by měly být v takové poloze, abyste měli i při plném stlačení pedálů lehce pokrčená kolena. Ruce by měly být při držení volantu prohnuté v loktech a vaše ramena by se při otáčení volantem měla stále dotýkat opěradla sedačky.
Jak tedy vidíte, nastavit si sedadlo pro ideální pozici za volantem není nic těžkého ani zdlouhavého. To platí obzvláště u moderních automobilů, které nabízí nastavení sedačky v několika směrech a navíc i výškově a teleskopicky nastavitelný volant. Pokud je navíc sedadlo vybaveno pamětí, můžete si v případě častého půjčování vozu, třeba v rodině, uložit pozici do paměti a ušetřit si tak čas před každou jízdou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?