Pokud si chcete užívat na cestách pohodlí a současně mít svůj vůz plně pod kontrolou, pak je správná pozice za volantem naprosto zásadní. To už si dnes naštěstí uvědomuje stále větší procento řidičů, někteří si však stále nejsou jisti, jak si sedadlo správně nastavit. Právě pro tento typ řidičů je tu však video od automobilky Jaguar, která se rozhodla vše detailně ukázat a vysvětlit.
Mnoho řidičů při nastavování sedačky preferuje pouze vlastní komfort, čímž se však nevědomky připravují o maximální kontrolu nad vozem a ještě si při delších cestách mohou zadělat na problémy. Pokud si tedy chcete užít svou jízdu naplno, doporučujeme shlédnout krátké video z produkce Jaguaru, které vás provede správným nastavením sedačky krok za krokem.
Na videu se navíc podílel i Dr. Steve Iley, hlavní lékař v Jaguar Land Rover, podle jehož slov mohou moderní technologie pomoci lidem od bolestí zad, krku, ramen i nohou, ovšem pouze v případě, že jsou správně využívány. A právě proto je potřeba věnovat správnému nastavení sedačky a správné pozici za volantem potřebný čas.
Hned prvním krokem by mělo být vyprázdnění kapes, neboť objemnější předměty mohou mít výrazný vliv na správnou řidičskou pozici. dnešní automobily už ale naštěstí nabízejí ohromné množství přihrádek a úložných prostor, takže tohle by neměl být problém.
Poté následuje správné usednutí do sedačky, kdy byste měli v sedačce sedět „co nejhlouběji." Zjednodušeně řečeno - natlačte své pozadí co nejdál to půjde. Opěrák si nastavte tak, abyste se zády dotýkaly celé jeho plochy a vaše páteř byla v rovině s pánví. Hlavová opěrka by pak měla být v rovině s vaší hlavou.
Nyní se dostáváme k pedálům a řízení. Vaše nohy by měly být v takové poloze, abyste měli i při plném stlačení pedálů lehce pokrčená kolena. Ruce by měly být při držení volantu prohnuté v loktech a vaše ramena by se při otáčení volantem měla stále dotýkat opěradla sedačky.
Jak tedy vidíte, nastavit si sedadlo pro ideální pozici za volantem není nic těžkého ani zdlouhavého. To platí obzvláště u moderních automobilů, které nabízí nastavení sedačky v několika směrech a navíc i výškově a teleskopicky nastavitelný volant. Pokud je navíc sedadlo vybaveno pamětí, můžete si v případě častého půjčování vozu, třeba v rodině, uložit pozici do paměti a ušetřit si tak čas před každou jízdou.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.