Pokud si chcete užívat na cestách pohodlí a současně mít svůj vůz plně pod kontrolou, pak je správná pozice za volantem naprosto zásadní. To už si dnes naštěstí uvědomuje stále větší procento řidičů, někteří si však stále nejsou jisti, jak si sedadlo správně nastavit. Právě pro tento typ řidičů je tu však video od automobilky Jaguar, která se rozhodla vše detailně ukázat a vysvětlit.
Mnoho řidičů při nastavování sedačky preferuje pouze vlastní komfort, čímž se však nevědomky připravují o maximální kontrolu nad vozem a ještě si při delších cestách mohou zadělat na problémy. Pokud si tedy chcete užít svou jízdu naplno, doporučujeme shlédnout krátké video z produkce Jaguaru, které vás provede správným nastavením sedačky krok za krokem.
Na videu se navíc podílel i Dr. Steve Iley, hlavní lékař v Jaguar Land Rover, podle jehož slov mohou moderní technologie pomoci lidem od bolestí zad, krku, ramen i nohou, ovšem pouze v případě, že jsou správně využívány. A právě proto je potřeba věnovat správnému nastavení sedačky a správné pozici za volantem potřebný čas.
Hned prvním krokem by mělo být vyprázdnění kapes, neboť objemnější předměty mohou mít výrazný vliv na správnou řidičskou pozici. dnešní automobily už ale naštěstí nabízejí ohromné množství přihrádek a úložných prostor, takže tohle by neměl být problém.
Poté následuje správné usednutí do sedačky, kdy byste měli v sedačce sedět „co nejhlouběji." Zjednodušeně řečeno - natlačte své pozadí co nejdál to půjde. Opěrák si nastavte tak, abyste se zády dotýkaly celé jeho plochy a vaše páteř byla v rovině s pánví. Hlavová opěrka by pak měla být v rovině s vaší hlavou.
Nyní se dostáváme k pedálům a řízení. Vaše nohy by měly být v takové poloze, abyste měli i při plném stlačení pedálů lehce pokrčená kolena. Ruce by měly být při držení volantu prohnuté v loktech a vaše ramena by se při otáčení volantem měla stále dotýkat opěradla sedačky.
Jak tedy vidíte, nastavit si sedadlo pro ideální pozici za volantem není nic těžkého ani zdlouhavého. To platí obzvláště u moderních automobilů, které nabízí nastavení sedačky v několika směrech a navíc i výškově a teleskopicky nastavitelný volant. Pokud je navíc sedadlo vybaveno pamětí, můžete si v případě častého půjčování vozu, třeba v rodině, uložit pozici do paměti a ušetřit si tak čas před každou jízdou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.