Pokud si chcete užívat na cestách pohodlí a současně mít svůj vůz plně pod kontrolou, pak je správná pozice za volantem naprosto zásadní. To už si dnes naštěstí uvědomuje stále větší procento řidičů, někteří si však stále nejsou jisti, jak si sedadlo správně nastavit. Právě pro tento typ řidičů je tu však video od automobilky Jaguar, která se rozhodla vše detailně ukázat a vysvětlit.
Mnoho řidičů při nastavování sedačky preferuje pouze vlastní komfort, čímž se však nevědomky připravují o maximální kontrolu nad vozem a ještě si při delších cestách mohou zadělat na problémy. Pokud si tedy chcete užít svou jízdu naplno, doporučujeme shlédnout krátké video z produkce Jaguaru, které vás provede správným nastavením sedačky krok za krokem.
Na videu se navíc podílel i Dr. Steve Iley, hlavní lékař v Jaguar Land Rover, podle jehož slov mohou moderní technologie pomoci lidem od bolestí zad, krku, ramen i nohou, ovšem pouze v případě, že jsou správně využívány. A právě proto je potřeba věnovat správnému nastavení sedačky a správné pozici za volantem potřebný čas.
Hned prvním krokem by mělo být vyprázdnění kapes, neboť objemnější předměty mohou mít výrazný vliv na správnou řidičskou pozici. dnešní automobily už ale naštěstí nabízejí ohromné množství přihrádek a úložných prostor, takže tohle by neměl být problém.
Poté následuje správné usednutí do sedačky, kdy byste měli v sedačce sedět „co nejhlouběji." Zjednodušeně řečeno - natlačte své pozadí co nejdál to půjde. Opěrák si nastavte tak, abyste se zády dotýkaly celé jeho plochy a vaše páteř byla v rovině s pánví. Hlavová opěrka by pak měla být v rovině s vaší hlavou.
Nyní se dostáváme k pedálům a řízení. Vaše nohy by měly být v takové poloze, abyste měli i při plném stlačení pedálů lehce pokrčená kolena. Ruce by měly být při držení volantu prohnuté v loktech a vaše ramena by se při otáčení volantem měla stále dotýkat opěradla sedačky.
Jak tedy vidíte, nastavit si sedadlo pro ideální pozici za volantem není nic těžkého ani zdlouhavého. To platí obzvláště u moderních automobilů, které nabízí nastavení sedačky v několika směrech a navíc i výškově a teleskopicky nastavitelný volant. Pokud je navíc sedadlo vybaveno pamětí, můžete si v případě častého půjčování vozu, třeba v rodině, uložit pozici do paměti a ušetřit si tak čas před každou jízdou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.