Pokud právě vybíráte nový automobil, pak jistě oceníte poslední díl Top Gearu, ve kterém se Chris Harris snaží vybrat nejlepší vůz v každém z nejpopulárnějších segmentů. Od městských automobilů, přes malé automobily, kompaktní SUV, hatchbacky, sportovní sedany, velká SUV až po sedany a kombíky z vyšší střední třídy. A během srovnávání si rozhodně nebral servítky - zvláště s vozy z kategorie SUV.
Motoristický pořad Top Gear je pro řadu z nás zejména show, ve které si můžeme prohlédnout vzácné, historické nebo exkluzivní vozy, případně sledovat dobrodružství tří moderátorů, kteří se snaží překonávat nástrahy scénáristů. V poslední epizodě se však Chris Harris vrátil ke kořenům tohoto pořadu a pokusil se nabídnout doporučení při výběru nového vozu v několika kategoriích.
V každé kategorii byly čtyři populární vozy, ke kterým Harris obvykle prohodil pár slov a nakonec vybral ten nejlepší. Pouze jednu kategorii zcela přeskočil, nicméně k tomu se dostaneme až za chvíli.
První kategorií, které se Harris věnoval, byly městské vozy. Ty byly reprezentovány Hyundai i10, Renaultem Twingo, Toyotou Yaris a Volkswagenem Up!. Podle Harrise však není i10 zrovna to nejlepší, co může Hyundai nabídnout, Twingo má zvláštní koncepci a šílené chování kontroly trakce a Yaris působí příliš lacině. Doporučení tedy padlo na Volkswagen.
V kategorii malých automobilů se objevil Volkswagen Polo, Mini Cooper, Opel Corsa a Ford Fiesta. Polo je však podle Harrise poněkud nudné, Mini je podle jeho názoru Němec hrající si na Brita a Corsa je konečně lepší, než bývala - ale stále to nestačí. V tomto segmentu je tak podle Harrise nejlepší volbou Ford Fiesta - jeden z nejprodávanějších automobilů ve Velké Británii.
A pak následoval segment kompaktních SUV, před kterým si Harris rovnou odplivl. Ačkoliv zde byly zastoupeny vozy jako Volkswagen Tiguan, Opel Mokka, Ford Kuga a nebo Nissan Qashqai, žádný si nezasloužil delší komentář. Pro jejich označení použil Harris dokonce vulgární označení, nicméně pro nás stačí, že jsou zkrátka k ničemu. Pokud tedy toužíte po kompaktním SUV, kupte si Volkswagen Golf - je to nejlepší možnost z hatchbacků, crossoverů i kompaktních SUV.
Dostáváme se k manažerským automobilům střední třídy, kde nechybí BMW řady 3, Audi A4, Mercedes-Benz třídy C a Alfa Romeo. Zda Harris cituje rčení, že BMW chcete řídit, v Audi chcete sedět a s Alfou Romeo se chcete odlišit od davu. Podle Harrise však chcete Mercedes třídy C, který je zdařilý po všech směrech a má dobré motory.
Nakonec se dostáváme k segmentu velkých SUV, ze kterých sice Harris není zrovna dvakrát nadšený, nicméně tentokrát už se jim chvíli věnuje. Z nabídky Range Rover Discovery, Volvo XC90, Hyundai Santa-Fe a BMW X5 doporučuje Volvo.
Nakonec ovšem stejně přichází k vozům vyšší střední třídy, kde poukazuje na kombík Volvo V90 a dodává „Tohle je to, co chcete. Zapomeňte na SUV a kupte si klasické kombi." Z možností Volvo V90, Jaguar XF, Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5 ale nakonec v tomto segmentu radí zvolit BMW řady 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.