Pokud právě vybíráte nový automobil, pak jistě oceníte poslední díl Top Gearu, ve kterém se Chris Harris snaží vybrat nejlepší vůz v každém z nejpopulárnějších segmentů. Od městských automobilů, přes malé automobily, kompaktní SUV, hatchbacky, sportovní sedany, velká SUV až po sedany a kombíky z vyšší střední třídy. A během srovnávání si rozhodně nebral servítky - zvláště s vozy z kategorie SUV.
Motoristický pořad Top Gear je pro řadu z nás zejména show, ve které si můžeme prohlédnout vzácné, historické nebo exkluzivní vozy, případně sledovat dobrodružství tří moderátorů, kteří se snaží překonávat nástrahy scénáristů. V poslední epizodě se však Chris Harris vrátil ke kořenům tohoto pořadu a pokusil se nabídnout doporučení při výběru nového vozu v několika kategoriích.
V každé kategorii byly čtyři populární vozy, ke kterým Harris obvykle prohodil pár slov a nakonec vybral ten nejlepší. Pouze jednu kategorii zcela přeskočil, nicméně k tomu se dostaneme až za chvíli.
První kategorií, které se Harris věnoval, byly městské vozy. Ty byly reprezentovány Hyundai i10, Renaultem Twingo, Toyotou Yaris a Volkswagenem Up!. Podle Harrise však není i10 zrovna to nejlepší, co může Hyundai nabídnout, Twingo má zvláštní koncepci a šílené chování kontroly trakce a Yaris působí příliš lacině. Doporučení tedy padlo na Volkswagen.
V kategorii malých automobilů se objevil Volkswagen Polo, Mini Cooper, Opel Corsa a Ford Fiesta. Polo je však podle Harrise poněkud nudné, Mini je podle jeho názoru Němec hrající si na Brita a Corsa je konečně lepší, než bývala - ale stále to nestačí. V tomto segmentu je tak podle Harrise nejlepší volbou Ford Fiesta - jeden z nejprodávanějších automobilů ve Velké Británii.
A pak následoval segment kompaktních SUV, před kterým si Harris rovnou odplivl. Ačkoliv zde byly zastoupeny vozy jako Volkswagen Tiguan, Opel Mokka, Ford Kuga a nebo Nissan Qashqai, žádný si nezasloužil delší komentář. Pro jejich označení použil Harris dokonce vulgární označení, nicméně pro nás stačí, že jsou zkrátka k ničemu. Pokud tedy toužíte po kompaktním SUV, kupte si Volkswagen Golf - je to nejlepší možnost z hatchbacků, crossoverů i kompaktních SUV.
Dostáváme se k manažerským automobilům střední třídy, kde nechybí BMW řady 3, Audi A4, Mercedes-Benz třídy C a Alfa Romeo. Zda Harris cituje rčení, že BMW chcete řídit, v Audi chcete sedět a s Alfou Romeo se chcete odlišit od davu. Podle Harrise však chcete Mercedes třídy C, který je zdařilý po všech směrech a má dobré motory.
Nakonec se dostáváme k segmentu velkých SUV, ze kterých sice Harris není zrovna dvakrát nadšený, nicméně tentokrát už se jim chvíli věnuje. Z nabídky Range Rover Discovery, Volvo XC90, Hyundai Santa-Fe a BMW X5 doporučuje Volvo.
Nakonec ovšem stejně přichází k vozům vyšší střední třídy, kde poukazuje na kombík Volvo V90 a dodává „Tohle je to, co chcete. Zapomeňte na SUV a kupte si klasické kombi." Z možností Volvo V90, Jaguar XF, Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5 ale nakonec v tomto segmentu radí zvolit BMW řady 5.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?