To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition | foto: Mitsubishi Motors

Japonská automobilka Mitsubishi si během uplynulých let prošla celkem zásadní transformací, během které z její nabídky zmizely všechny sportovní modely a jejich místo postupně nahrazují SUV a crossovery. Ptáte se proč? Nejen na tuto otázku odpověděl Rob Lindley, šéf britského zastoupení Mitsubishi, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro web CarThrottle.

Dnešní pohled na nabídku Mitsubishi se nese zejména ve znamení SUV a crossoverů, pokud bychom se však podívali do minulosti, nalezli bychom úchvatnou sbírku sportovních modelů jako byl Lancer Evolution, 3000GT, Galant VR4 nebo Elipse.

Zejména poslední jmenovaný model však vzbuzuje lehkou kontroverzi, neboť jeho jméno se stalo součástí jednoho z poslední představených crossoverů: Eclipse Cross. Navíc se stále častěji objevují zprávy, že podobně by mohl dopadnout i legendární model Evolution. A proč? Protože se jedná o novou strategii značky.

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Mitsubishi Motors

„Mitsubishi se nyní zaměřuje na SUV, crossovery, pohon všech kol a alternativní paliva, jak uvedl Lindley. Připomněl ale i minulost, kdy Mitsubishi různě střídalo svou pozici značky a na trh chrlilo různorodé modely - od malého Space Star, až po sportovní modely jako bylo Evo. Značka zkrátka „neměla žádné jasné zaměření," dodal Lindley.

Sázka na SUV a crossovery je pak v dnešní době sázkou na jistotu, jak ukazují statistiky z celého světa. Dokonce ani modely jako Eclipse Cross nebudou brzy tak extravagantní, jak se nám zprvu u Mitsubishi zdálo. Vždyť i Ford plánuje stavbu crossoveru, který by měl částečně vycházet z Mustangu.

Ford ovšem patří mezi největší automobilky světa a Mustang bude bezpochyby dál nabízet i jako klasický sporťák. A i když třeba Toyota nedávno oživila ikonickou Supru a proslýchá se o další generaci „ToyBaru BRZ/GT86", u Mitsubishi se s návratem ke sportovním tradicím rozhodně počítat nedá.

„Jako společnost, která ročně prodá 1.2 milionu automobilů po celém světě, nejsme v globálním měřítku příliš velký podnik. Pokud bychom se snažili být v různých segmentech a sledovat trendy, jako jsou třeba sportovní vozy, bylo by náročné být ekonomicky životaschopní," uvedl Lindley.

A i když si Mitsubishi získalo velkou část fanoušků díky sportovně orientovaným vozům, podle slov Lindleyho se zdá, že se automobilka jejich ztráty příliš nebojí. „Mít jakoukoliv základnu fanoušků, kteří následují značku, je vždy obrovský bonus, neboť tento typ zákazníků řídí i jiné vozy. Mohou milovat historická Eva a sportovní vozy, přesto je ale velká šance, že budou mít v garáži i jiný typ automobilu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy