Automobilka Volkswagen přivezla na ženevský autosalon celou řadu zajímavostí - počínaje zřejmě poslední naftovou V8 pod kapotou Tuaregu, přes stylovou retro-elektrickou buginu, až po ostré kompaktní SUV T-Roc R. A právě poslední jmenovaný model je prý dokonce lepší, než současná generace Golfu R.
V rozhovoru pro Top Gear to během ženevského autosalonu prozradil Jost Capito, šéf sportovní divize Volkswagen R. „Věřím, že tohle auto dokáže jet lépe než Golf R," pronesl k překvapení redaktorů Capito. Na jednu stranu se to dá celkem chápat - T-Roc je novější a tak může těžit z lepších technologií. Na druhou stranu - stále se jedná o vyšší a těžší vůz, což by mu mělo logicky uškodit. Jenže to Capito příliš nepřipouští.
„Jistě, má vyšší těžiště, jenže to je podle mě jediný rozdíl." V automobilce si totiž dali na naladění podvozku zvláště náležet. Kompletně upravili tuhost celé přední části vozu a vyměnili díly uložení motoru i převodovky za tužší. Auto by tak mělo působit bezprostředněji. „Měli jsme základ z Golfu R, ale všechno jsme upravili."
Všechna drobná vylepšení jsou poučením z Golfu R, jak dodal Capito. Navíc by měl nový T-Roc R nabídnout některé prvky, se kterými se počítalo i pro novou generaci Volkswagenu Golf R. Ta bude vycházet již z osmé generace populárního modelu VW Golf, na jehož oficiální představení ale stále čekáme.
Mimochodem, během rozhovoru padla řeč i na nový Golf R, respektive na starší koncept R400. Automobilka se podle všeho jeho realizací skutečně zabývala, ovšem jak její výzkumy ukázaly, zákazníci o něco podobného nestojí. Podle výzkumu chtějí zákazníci „okolo 300 koní a cenu pod 50 000 euro (cca 1,28 mil. Kč)." Pokud by se tedy automobilka posunula na 400 koní, mohla by tak ztratit až polovinu zákazníků.
I tak by se ale nový Golf R měl stát „klenotem výkonu," dodal Capito. Navíc prozradil, že novinka nebude navzdory některým předchozím očekáváním hybridní. „Hybrid by měl být dostupný a měl by mít ekologické opodstatnění. GTE je alternativou pro zájemce o GTI a tak to i zůstane. Králem výkonu zůstane Golf R a nový Golf 8 R bude fantastický."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?