Automobilka Volkswagen přivezla na ženevský autosalon celou řadu zajímavostí - počínaje zřejmě poslední naftovou V8 pod kapotou Tuaregu, přes stylovou retro-elektrickou buginu, až po ostré kompaktní SUV T-Roc R. A právě poslední jmenovaný model je prý dokonce lepší, než současná generace Golfu R.
V rozhovoru pro Top Gear to během ženevského autosalonu prozradil Jost Capito, šéf sportovní divize Volkswagen R. „Věřím, že tohle auto dokáže jet lépe než Golf R," pronesl k překvapení redaktorů Capito. Na jednu stranu se to dá celkem chápat - T-Roc je novější a tak může těžit z lepších technologií. Na druhou stranu - stále se jedná o vyšší a těžší vůz, což by mu mělo logicky uškodit. Jenže to Capito příliš nepřipouští.
„Jistě, má vyšší těžiště, jenže to je podle mě jediný rozdíl." V automobilce si totiž dali na naladění podvozku zvláště náležet. Kompletně upravili tuhost celé přední části vozu a vyměnili díly uložení motoru i převodovky za tužší. Auto by tak mělo působit bezprostředněji. „Měli jsme základ z Golfu R, ale všechno jsme upravili."
Všechna drobná vylepšení jsou poučením z Golfu R, jak dodal Capito. Navíc by měl nový T-Roc R nabídnout některé prvky, se kterými se počítalo i pro novou generaci Volkswagenu Golf R. Ta bude vycházet již z osmé generace populárního modelu VW Golf, na jehož oficiální představení ale stále čekáme.
Mimochodem, během rozhovoru padla řeč i na nový Golf R, respektive na starší koncept R400. Automobilka se podle všeho jeho realizací skutečně zabývala, ovšem jak její výzkumy ukázaly, zákazníci o něco podobného nestojí. Podle výzkumu chtějí zákazníci „okolo 300 koní a cenu pod 50 000 euro (cca 1,28 mil. Kč)." Pokud by se tedy automobilka posunula na 400 koní, mohla by tak ztratit až polovinu zákazníků.
I tak by se ale nový Golf R měl stát „klenotem výkonu," dodal Capito. Navíc prozradil, že novinka nebude navzdory některým předchozím očekáváním hybridní. „Hybrid by měl být dostupný a měl by mít ekologické opodstatnění. GTE je alternativou pro zájemce o GTI a tak to i zůstane. Králem výkonu zůstane Golf R a nový Golf 8 R bude fantastický."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.