Automobilka Volkswagen přivezla na ženevský autosalon celou řadu zajímavostí - počínaje zřejmě poslední naftovou V8 pod kapotou Tuaregu, přes stylovou retro-elektrickou buginu, až po ostré kompaktní SUV T-Roc R. A právě poslední jmenovaný model je prý dokonce lepší, než současná generace Golfu R.
V rozhovoru pro Top Gear to během ženevského autosalonu prozradil Jost Capito, šéf sportovní divize Volkswagen R. „Věřím, že tohle auto dokáže jet lépe než Golf R," pronesl k překvapení redaktorů Capito. Na jednu stranu se to dá celkem chápat - T-Roc je novější a tak může těžit z lepších technologií. Na druhou stranu - stále se jedná o vyšší a těžší vůz, což by mu mělo logicky uškodit. Jenže to Capito příliš nepřipouští.
„Jistě, má vyšší těžiště, jenže to je podle mě jediný rozdíl." V automobilce si totiž dali na naladění podvozku zvláště náležet. Kompletně upravili tuhost celé přední části vozu a vyměnili díly uložení motoru i převodovky za tužší. Auto by tak mělo působit bezprostředněji. „Měli jsme základ z Golfu R, ale všechno jsme upravili."
Všechna drobná vylepšení jsou poučením z Golfu R, jak dodal Capito. Navíc by měl nový T-Roc R nabídnout některé prvky, se kterými se počítalo i pro novou generaci Volkswagenu Golf R. Ta bude vycházet již z osmé generace populárního modelu VW Golf, na jehož oficiální představení ale stále čekáme.
Mimochodem, během rozhovoru padla řeč i na nový Golf R, respektive na starší koncept R400. Automobilka se podle všeho jeho realizací skutečně zabývala, ovšem jak její výzkumy ukázaly, zákazníci o něco podobného nestojí. Podle výzkumu chtějí zákazníci „okolo 300 koní a cenu pod 50 000 euro (cca 1,28 mil. Kč)." Pokud by se tedy automobilka posunula na 400 koní, mohla by tak ztratit až polovinu zákazníků.
I tak by se ale nový Golf R měl stát „klenotem výkonu," dodal Capito. Navíc prozradil, že novinka nebude navzdory některým předchozím očekáváním hybridní. „Hybrid by měl být dostupný a měl by mít ekologické opodstatnění. GTE je alternativou pro zájemce o GTI a tak to i zůstane. Králem výkonu zůstane Golf R a nový Golf 8 R bude fantastický."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.