T-Roc R je lepší než ikona Golf R? Šéf sportovní divize VW vysvětlil své šokující tvrzení

Volkswagen T-Roc R
Volkswagen T-Roc R, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. března 2019 11:15
Sdílej:

Automobilka Volkswagen přivezla na ženevský autosalon celou řadu zajímavostí - počínaje zřejmě poslední naftovou V8 pod kapotou Tuaregu, přes stylovou retro-elektrickou buginu, až po ostré kompaktní SUV T-Roc R. A právě poslední jmenovaný model je prý dokonce lepší, než současná generace Golfu R.

V rozhovoru pro Top Gear to během ženevského autosalonu prozradil Jost Capito, šéf sportovní divize Volkswagen R. „Věřím, že tohle auto dokáže jet lépe než Golf R," pronesl k překvapení redaktorů Capito. Na jednu stranu se to dá celkem chápat - T-Roc je novější a tak může těžit z lepších technologií. Na druhou stranu - stále se jedná o vyšší a těžší vůz, což by mu mělo logicky uškodit. Jenže to Capito příliš nepřipouští.

„Jistě, má vyšší těžiště, jenže to je podle mě jediný rozdíl." V automobilce si totiž dali na naladění podvozku zvláště náležet. Kompletně upravili tuhost celé přední části vozu a vyměnili díly uložení motoru i převodovky za tužší. Auto by tak mělo působit bezprostředněji. „Měli jsme základ z Golfu R, ale všechno jsme upravili."

Všechna drobná vylepšení jsou poučením z Golfu R, jak dodal Capito. Navíc by měl nový T-Roc R nabídnout některé prvky, se kterými se počítalo i pro novou generaci Volkswagenu Golf R. Ta bude vycházet již z osmé generace populárního modelu VW Golf, na jehož oficiální představení ale stále čekáme.

Mimochodem, během rozhovoru padla řeč i na nový Golf R, respektive na starší koncept R400. Automobilka se podle všeho jeho realizací skutečně zabývala, ovšem jak její výzkumy ukázaly, zákazníci o něco podobného nestojí. Podle výzkumu chtějí zákazníci „okolo 300 koní a cenu pod 50 000 euro (cca 1,28 mil. Kč)." Pokud by se tedy automobilka posunula na 400 koní, mohla by tak ztratit až polovinu zákazníků.

I tak by se ale nový Golf R měl stát „klenotem výkonu," dodal Capito. Navíc prozradil, že novinka nebude navzdory některým předchozím očekáváním hybridní. „Hybrid by měl být dostupný a měl by mít ekologické opodstatnění. GTE je alternativou pro zájemce o GTI a tak to i zůstane. Králem výkonu zůstane Golf R a nový Golf 8 R bude fantastický."

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.