Automobilka Volkswagen přivezla na ženevský autosalon celou řadu zajímavostí - počínaje zřejmě poslední naftovou V8 pod kapotou Tuaregu, přes stylovou retro-elektrickou buginu, až po ostré kompaktní SUV T-Roc R. A právě poslední jmenovaný model je prý dokonce lepší, než současná generace Golfu R.
V rozhovoru pro Top Gear to během ženevského autosalonu prozradil Jost Capito, šéf sportovní divize Volkswagen R. „Věřím, že tohle auto dokáže jet lépe než Golf R," pronesl k překvapení redaktorů Capito. Na jednu stranu se to dá celkem chápat - T-Roc je novější a tak může těžit z lepších technologií. Na druhou stranu - stále se jedná o vyšší a těžší vůz, což by mu mělo logicky uškodit. Jenže to Capito příliš nepřipouští.
„Jistě, má vyšší těžiště, jenže to je podle mě jediný rozdíl." V automobilce si totiž dali na naladění podvozku zvláště náležet. Kompletně upravili tuhost celé přední části vozu a vyměnili díly uložení motoru i převodovky za tužší. Auto by tak mělo působit bezprostředněji. „Měli jsme základ z Golfu R, ale všechno jsme upravili."
Všechna drobná vylepšení jsou poučením z Golfu R, jak dodal Capito. Navíc by měl nový T-Roc R nabídnout některé prvky, se kterými se počítalo i pro novou generaci Volkswagenu Golf R. Ta bude vycházet již z osmé generace populárního modelu VW Golf, na jehož oficiální představení ale stále čekáme.
Mimochodem, během rozhovoru padla řeč i na nový Golf R, respektive na starší koncept R400. Automobilka se podle všeho jeho realizací skutečně zabývala, ovšem jak její výzkumy ukázaly, zákazníci o něco podobného nestojí. Podle výzkumu chtějí zákazníci „okolo 300 koní a cenu pod 50 000 euro (cca 1,28 mil. Kč)." Pokud by se tedy automobilka posunula na 400 koní, mohla by tak ztratit až polovinu zákazníků.
I tak by se ale nový Golf R měl stát „klenotem výkonu," dodal Capito. Navíc prozradil, že novinka nebude navzdory některým předchozím očekáváním hybridní. „Hybrid by měl být dostupný a měl by mít ekologické opodstatnění. GTE je alternativou pro zájemce o GTI a tak to i zůstane. Králem výkonu zůstane Golf R a nový Golf 8 R bude fantastický."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?