Když před cca dvěma týdny oznámila Tesla svůj úmysl uzavřít většinu svých showroomů, dokonale tím zaskočila veřejnost i své zaměstnance. Poměrně zásadní rozhodnutí však nemělo dlouhého trvání, neboť po včerejším prohlášení je zase všechno jinak. Část dealerství sice zůstává, ovšem na úkor cen nabízených elektromobilů.
Původní plán, podle kterého chtěla automobilka zrušit většinu svých dealerství a přejít pouze na on-line prodej, měl automobilce ušetřit 6 % výdajů a umožnit tak uvedení na trh nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, aniž by na jejím prodeji výrobce prodělával.
Podle posledního vyjádření už ale tyhle plány neplatí. Nově má Tesla v plánu pečlivě rozhodovat o osudu každého jednotlivého dealerství a nechat jich otevřeno podstatně více, než s kolika se původně počítalo. To je samozřejmě dobrá zpráva pro zaměstnance Tesly, nicméně je otázkou, kolik dealerství si Tesla vlastně nechá a jak dlouho zůstanou otevřené.
Jak Tesla dále specifikovala, pod jejím bedlivým dozorem je v současnosti cca 20 % dealerství, u kterých se bude během několika následujících měsíců měřit jejich efektivita. V závislosti na jejich úspěšnosti se pak rozhodne, zda zůstane dealerství otevřené, nebo se zruší.
Otevřena by však měla zůstat dealerství na tzv. „high visible locations," tedy populárních a dobře známých místech, kde budou složit jako celkem drahá reklama. Aby však Tesla náklady na provoz těchto dealerství snížila, rozhodla se alespoň omezit jejich personál.
Díky všem těmto krokům a změnám by nakonec mohla zůstat otevřená cca polovina všech současných dealerství. I tak ovšem bude probíhat nákup vozidel pouze on-line. Zaměstnanci dealerství budou pomáhat zákazníkům s jejich objednávkou, případně jim umožní absolvovat testovací jízdu. Ve skladech dealerství pak bude nanejvýš jen pár vozidel a to pro ty největší nedočkavce, kteří by chtěli s vozem okamžitě odjet.
Ovšem zatímco zaměstnanci Tesly se mohou radovat, zákazníci už tak šťastní asi nebudou. Aby Tesla vykompenzovala náklady spojené s provozem svých dealerství, rozhodla se zdražit většinu nabízených modelů v průměru o 3 % - tedy s výjimkou nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů. Model S, X a dražší varianty Modelu 3 se však zákazníkům počínaje příštím týdnem prodraží.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?