Když před cca dvěma týdny oznámila Tesla svůj úmysl uzavřít většinu svých showroomů, dokonale tím zaskočila veřejnost i své zaměstnance. Poměrně zásadní rozhodnutí však nemělo dlouhého trvání, neboť po včerejším prohlášení je zase všechno jinak. Část dealerství sice zůstává, ovšem na úkor cen nabízených elektromobilů.
Původní plán, podle kterého chtěla automobilka zrušit většinu svých dealerství a přejít pouze na on-line prodej, měl automobilce ušetřit 6 % výdajů a umožnit tak uvedení na trh nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, aniž by na jejím prodeji výrobce prodělával.
Podle posledního vyjádření už ale tyhle plány neplatí. Nově má Tesla v plánu pečlivě rozhodovat o osudu každého jednotlivého dealerství a nechat jich otevřeno podstatně více, než s kolika se původně počítalo. To je samozřejmě dobrá zpráva pro zaměstnance Tesly, nicméně je otázkou, kolik dealerství si Tesla vlastně nechá a jak dlouho zůstanou otevřené.
Jak Tesla dále specifikovala, pod jejím bedlivým dozorem je v současnosti cca 20 % dealerství, u kterých se bude během několika následujících měsíců měřit jejich efektivita. V závislosti na jejich úspěšnosti se pak rozhodne, zda zůstane dealerství otevřené, nebo se zruší.
Otevřena by však měla zůstat dealerství na tzv. „high visible locations," tedy populárních a dobře známých místech, kde budou složit jako celkem drahá reklama. Aby však Tesla náklady na provoz těchto dealerství snížila, rozhodla se alespoň omezit jejich personál.
Díky všem těmto krokům a změnám by nakonec mohla zůstat otevřená cca polovina všech současných dealerství. I tak ovšem bude probíhat nákup vozidel pouze on-line. Zaměstnanci dealerství budou pomáhat zákazníkům s jejich objednávkou, případně jim umožní absolvovat testovací jízdu. Ve skladech dealerství pak bude nanejvýš jen pár vozidel a to pro ty největší nedočkavce, kteří by chtěli s vozem okamžitě odjet.
Ovšem zatímco zaměstnanci Tesly se mohou radovat, zákazníci už tak šťastní asi nebudou. Aby Tesla vykompenzovala náklady spojené s provozem svých dealerství, rozhodla se zdražit většinu nabízených modelů v průměru o 3 % - tedy s výjimkou nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů. Model S, X a dražší varianty Modelu 3 se však zákazníkům počínaje příštím týdnem prodraží.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.