Původní plán, podle kterého chtěla automobilka zrušit většinu svých dealerství a přejít pouze na on-line prodej, měl automobilce ušetřit 6 % výdajů a umožnit tak uvedení na trh nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, aniž by na jejím prodeji výrobce prodělával.
Podle posledního vyjádření už ale tyhle plány neplatí. Nově má Tesla v plánu pečlivě rozhodovat o osudu každého jednotlivého dealerství a nechat jich otevřeno podstatně více, než s kolika se původně počítalo. To je samozřejmě dobrá zpráva pro zaměstnance Tesly, nicméně je otázkou, kolik dealerství si Tesla vlastně nechá a jak dlouho zůstanou otevřené.
Jak Tesla dále specifikovala, pod jejím bedlivým dozorem je v současnosti cca 20 % dealerství, u kterých se bude během několika následujících měsíců měřit jejich efektivita. V závislosti na jejich úspěšnosti se pak rozhodne, zda zůstane dealerství otevřené, nebo se zruší.
Otevřena by však měla zůstat dealerství na tzv. „high visible locations," tedy populárních a dobře známých místech, kde budou složit jako celkem drahá reklama. Aby však Tesla náklady na provoz těchto dealerství snížila, rozhodla se alespoň omezit jejich personál.
Díky všem těmto krokům a změnám by nakonec mohla zůstat otevřená cca polovina všech současných dealerství. I tak ovšem bude probíhat nákup vozidel pouze on-line. Zaměstnanci dealerství budou pomáhat zákazníkům s jejich objednávkou, případně jim umožní absolvovat testovací jízdu. Ve skladech dealerství pak bude nanejvýš jen pár vozidel a to pro ty největší nedočkavce, kteří by chtěli s vozem okamžitě odjet.
Ovšem zatímco zaměstnanci Tesly se mohou radovat, zákazníci už tak šťastní asi nebudou. Aby Tesla vykompenzovala náklady spojené s provozem svých dealerství, rozhodla se zdražit většinu nabízených modelů v průměru o 3 % - tedy s výjimkou nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů. Model S, X a dražší varianty Modelu 3 se však zákazníkům počínaje příštím týdnem prodraží.