Když před cca dvěma týdny oznámila Tesla svůj úmysl uzavřít většinu svých showroomů, dokonale tím zaskočila veřejnost i své zaměstnance. Poměrně zásadní rozhodnutí však nemělo dlouhého trvání, neboť po včerejším prohlášení je zase všechno jinak. Část dealerství sice zůstává, ovšem na úkor cen nabízených elektromobilů.
Původní plán, podle kterého chtěla automobilka zrušit většinu svých dealerství a přejít pouze na on-line prodej, měl automobilce ušetřit 6 % výdajů a umožnit tak uvedení na trh nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, aniž by na jejím prodeji výrobce prodělával.
Podle posledního vyjádření už ale tyhle plány neplatí. Nově má Tesla v plánu pečlivě rozhodovat o osudu každého jednotlivého dealerství a nechat jich otevřeno podstatně více, než s kolika se původně počítalo. To je samozřejmě dobrá zpráva pro zaměstnance Tesly, nicméně je otázkou, kolik dealerství si Tesla vlastně nechá a jak dlouho zůstanou otevřené.
Jak Tesla dále specifikovala, pod jejím bedlivým dozorem je v současnosti cca 20 % dealerství, u kterých se bude během několika následujících měsíců měřit jejich efektivita. V závislosti na jejich úspěšnosti se pak rozhodne, zda zůstane dealerství otevřené, nebo se zruší.
Otevřena by však měla zůstat dealerství na tzv. „high visible locations," tedy populárních a dobře známých místech, kde budou složit jako celkem drahá reklama. Aby však Tesla náklady na provoz těchto dealerství snížila, rozhodla se alespoň omezit jejich personál.
Díky všem těmto krokům a změnám by nakonec mohla zůstat otevřená cca polovina všech současných dealerství. I tak ovšem bude probíhat nákup vozidel pouze on-line. Zaměstnanci dealerství budou pomáhat zákazníkům s jejich objednávkou, případně jim umožní absolvovat testovací jízdu. Ve skladech dealerství pak bude nanejvýš jen pár vozidel a to pro ty největší nedočkavce, kteří by chtěli s vozem okamžitě odjet.
Ovšem zatímco zaměstnanci Tesly se mohou radovat, zákazníci už tak šťastní asi nebudou. Aby Tesla vykompenzovala náklady spojené s provozem svých dealerství, rozhodla se zdražit většinu nabízených modelů v průměru o 3 % - tedy s výjimkou nejlevnější Tesly Model 3 za 35 000 dolarů. Model S, X a dražší varianty Modelu 3 se však zákazníkům počínaje příštím týdnem prodraží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.