ŘSD nadělilo řidičům novoroční dárek, po D1 u Humpolce už se jezdí na Prahu v obou pruzích

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Ředitelství silnic a dálnic odstranilo všechna mobilní svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 v zúženém úseku ve směru na Prahu. Provoz je tam obnoven v obou jízdních pruzích. Provoz ve směru na Brno v obou pruzích chce ŘSD spustit dnes večer. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, informace o provozu zveřejnila i policie na twitteru.

Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.

"Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry," uvedla policie na twitteru.

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Obousměrně průjezdné by měly být oba směry nejpozději 7. ledna ráno. Nyní odstraňují silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno. "Se svodidly budeme hotoví do 12:00, spíš dřív, pak skočíme na vodorovné dopravní značení. Kdyby to šlo hodně dobře, tak jsme večer hotoví a budeme to pouštět (směrem na Brno) v obou pruzích," řekl Rýdl. Při pondělní ranní špičce už by měl být celý úsek průjezdný v obou směrech ve dvou pruzích.

Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.

V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.

Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy