Zaujal vás tento nadpis? Pak nejspíše toužíte po tom vidět opravdový luxus, a pojmy jako Maybach či Pullman vám nejsou cizí. Ano, když se skloubí výrobce a úpravce luxusních automobilů s tou nejlepší limuzínou, jakou je Mercedes schopen vyrobit, nemůže to dopadnout špatně. Přinášíme vám tedy opravdový unikát, superluxusní automobil pro vyvolenou a velmi bohatou smetánku.
Základem vozu je Mercedes-Benz třídy S, který je dlouhodobě vyráběn v továrně Daimler v sousedním Německu. I když jsou automobily třídy S dlouhodobě považovány za nejinovativnější, nejbezpečnější a nejkomfortnější automobily na světě, někomu to však nemusí stačit a proto se Mercedes pro takové lidi snaží vždy nabídnout něco navíc. Od roku 2002 měla tento úkol značka Maybach, kterou se automobilový koncern Daimler AG pokusil takto oživit. Luxusní limuzíny Maybach se však již nedokázaly přiblížit historickým ekonomickým úspěchům a značka Maybach zůstala čistě otázkou prestiže, což však nestačilo a tak se společnost Daimler AG v roce 2012 rozhodla ukončit použití této značky. Za tu dobu však vzniklo několik opravdových skvostů, které si zaslouží obdiv.
Model Mercedes-Maybach S600 Pullman (popřípadě jeho facelitovaný nástupce s označením S650) je velmi ojedinělý a vzácný. I když je tato státní limuzína navržena především pro nejvyšší panovníky a státníky, automobilka jako taková neomezovala prodej pouze na vybranou "smetánku" a automobil si tak mohl pořídit téměř kdokoliv, kdo byl schopen disponovat dostatečným finančním obnosem. Pokud by vás snad zajímala cena tohoto konkrétního vozu, pak bohužel nejsme schopni odpovědět. Nový model měl sice v základu přijít na nějakých 14 až 15 milionů korun, ale množství úprav dokázalo cenu značně navýšit, klidně až zdvojnásobit.
Že se jedná o vrcholnou variantu prozrazují již nápisy V12 na boku vozidla. Pod kapotou se ukrývá vrcholná varianta v podobě šestilitrového dvanáctiválce se dvěma turbodmychadly, díky kterým motor disponuje výkonem 395 kW (530 k) a točivým momentem 830 Nm, což bude jistě spolehlivě stačit i na automobil s váhou pohybující se kolem 3,5 tuny. Nicméně, o pohonnou jednotku zde vlastně až tolik nejde. Koně pod kapotou bude mít stejně na starosti váš "kočí", majitel takového vozu má své místo vzadu, kde se nachází ta pravá luxusní oáza klidu i pomyslné velící centrum.
Luxusní dvojice sedadel ve směru jízdy je opatřena množstvím ovládacích prvků, které vám (po té, co se s nimi naučíte) dávají netušené možnosti. Světlý interiér, malé polštářky a huňatý koberec, to je pouze začátek vašeho cestovatelského dobrodružství. Z vašeho sedadla můžete vytvořit v automobilu takovou atmosféru, jakou jen budete chtít - záclonky, zástěny, ambientní osvětlení či masáže, automobil udělá cokoliv pro to, abyste se cítili dobře. Můžete odpočívat, sledovat televize, vychutnávat si vychlazené šampaňské, pracovat, řídit svůj podnik a nebo třeba celou zemi. Maybach S600 Pullman je prostě výjimečné auto pro výjimečné lidi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.