Zaujal vás tento nadpis? Pak nejspíše toužíte po tom vidět opravdový luxus, a pojmy jako Maybach či Pullman vám nejsou cizí. Ano, když se skloubí výrobce a úpravce luxusních automobilů s tou nejlepší limuzínou, jakou je Mercedes schopen vyrobit, nemůže to dopadnout špatně. Přinášíme vám tedy opravdový unikát, superluxusní automobil pro vyvolenou a velmi bohatou smetánku.
Základem vozu je Mercedes-Benz třídy S, který je dlouhodobě vyráběn v továrně Daimler v sousedním Německu. I když jsou automobily třídy S dlouhodobě považovány za nejinovativnější, nejbezpečnější a nejkomfortnější automobily na světě, někomu to však nemusí stačit a proto se Mercedes pro takové lidi snaží vždy nabídnout něco navíc. Od roku 2002 měla tento úkol značka Maybach, kterou se automobilový koncern Daimler AG pokusil takto oživit. Luxusní limuzíny Maybach se však již nedokázaly přiblížit historickým ekonomickým úspěchům a značka Maybach zůstala čistě otázkou prestiže, což však nestačilo a tak se společnost Daimler AG v roce 2012 rozhodla ukončit použití této značky. Za tu dobu však vzniklo několik opravdových skvostů, které si zaslouží obdiv.
Model Mercedes-Maybach S600 Pullman (popřípadě jeho facelitovaný nástupce s označením S650) je velmi ojedinělý a vzácný. I když je tato státní limuzína navržena především pro nejvyšší panovníky a státníky, automobilka jako taková neomezovala prodej pouze na vybranou "smetánku" a automobil si tak mohl pořídit téměř kdokoliv, kdo byl schopen disponovat dostatečným finančním obnosem. Pokud by vás snad zajímala cena tohoto konkrétního vozu, pak bohužel nejsme schopni odpovědět. Nový model měl sice v základu přijít na nějakých 14 až 15 milionů korun, ale množství úprav dokázalo cenu značně navýšit, klidně až zdvojnásobit.
Že se jedná o vrcholnou variantu prozrazují již nápisy V12 na boku vozidla. Pod kapotou se ukrývá vrcholná varianta v podobě šestilitrového dvanáctiválce se dvěma turbodmychadly, díky kterým motor disponuje výkonem 395 kW (530 k) a točivým momentem 830 Nm, což bude jistě spolehlivě stačit i na automobil s váhou pohybující se kolem 3,5 tuny. Nicméně, o pohonnou jednotku zde vlastně až tolik nejde. Koně pod kapotou bude mít stejně na starosti váš "kočí", majitel takového vozu má své místo vzadu, kde se nachází ta pravá luxusní oáza klidu i pomyslné velící centrum.
Luxusní dvojice sedadel ve směru jízdy je opatřena množstvím ovládacích prvků, které vám (po té, co se s nimi naučíte) dávají netušené možnosti. Světlý interiér, malé polštářky a huňatý koberec, to je pouze začátek vašeho cestovatelského dobrodružství. Z vašeho sedadla můžete vytvořit v automobilu takovou atmosféru, jakou jen budete chtít - záclonky, zástěny, ambientní osvětlení či masáže, automobil udělá cokoliv pro to, abyste se cítili dobře. Můžete odpočívat, sledovat televize, vychutnávat si vychlazené šampaňské, pracovat, řídit svůj podnik a nebo třeba celou zemi. Maybach S600 Pullman je prostě výjimečné auto pro výjimečné lidi.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?