Zaujal vás tento nadpis? Pak nejspíše toužíte po tom vidět opravdový luxus, a pojmy jako Maybach či Pullman vám nejsou cizí. Ano, když se skloubí výrobce a úpravce luxusních automobilů s tou nejlepší limuzínou, jakou je Mercedes schopen vyrobit, nemůže to dopadnout špatně. Přinášíme vám tedy opravdový unikát, superluxusní automobil pro vyvolenou a velmi bohatou smetánku.
Základem vozu je Mercedes-Benz třídy S, který je dlouhodobě vyráběn v továrně Daimler v sousedním Německu. I když jsou automobily třídy S dlouhodobě považovány za nejinovativnější, nejbezpečnější a nejkomfortnější automobily na světě, někomu to však nemusí stačit a proto se Mercedes pro takové lidi snaží vždy nabídnout něco navíc. Od roku 2002 měla tento úkol značka Maybach, kterou se automobilový koncern Daimler AG pokusil takto oživit. Luxusní limuzíny Maybach se však již nedokázaly přiblížit historickým ekonomickým úspěchům a značka Maybach zůstala čistě otázkou prestiže, což však nestačilo a tak se společnost Daimler AG v roce 2012 rozhodla ukončit použití této značky. Za tu dobu však vzniklo několik opravdových skvostů, které si zaslouží obdiv.
Model Mercedes-Maybach S600 Pullman (popřípadě jeho facelitovaný nástupce s označením S650) je velmi ojedinělý a vzácný. I když je tato státní limuzína navržena především pro nejvyšší panovníky a státníky, automobilka jako taková neomezovala prodej pouze na vybranou "smetánku" a automobil si tak mohl pořídit téměř kdokoliv, kdo byl schopen disponovat dostatečným finančním obnosem. Pokud by vás snad zajímala cena tohoto konkrétního vozu, pak bohužel nejsme schopni odpovědět. Nový model měl sice v základu přijít na nějakých 14 až 15 milionů korun, ale množství úprav dokázalo cenu značně navýšit, klidně až zdvojnásobit.
Že se jedná o vrcholnou variantu prozrazují již nápisy V12 na boku vozidla. Pod kapotou se ukrývá vrcholná varianta v podobě šestilitrového dvanáctiválce se dvěma turbodmychadly, díky kterým motor disponuje výkonem 395 kW (530 k) a točivým momentem 830 Nm, což bude jistě spolehlivě stačit i na automobil s váhou pohybující se kolem 3,5 tuny. Nicméně, o pohonnou jednotku zde vlastně až tolik nejde. Koně pod kapotou bude mít stejně na starosti váš "kočí", majitel takového vozu má své místo vzadu, kde se nachází ta pravá luxusní oáza klidu i pomyslné velící centrum.
Luxusní dvojice sedadel ve směru jízdy je opatřena množstvím ovládacích prvků, které vám (po té, co se s nimi naučíte) dávají netušené možnosti. Světlý interiér, malé polštářky a huňatý koberec, to je pouze začátek vašeho cestovatelského dobrodružství. Z vašeho sedadla můžete vytvořit v automobilu takovou atmosféru, jakou jen budete chtít - záclonky, zástěny, ambientní osvětlení či masáže, automobil udělá cokoliv pro to, abyste se cítili dobře. Můžete odpočívat, sledovat televize, vychutnávat si vychlazené šampaňské, pracovat, řídit svůj podnik a nebo třeba celou zemi. Maybach S600 Pullman je prostě výjimečné auto pro výjimečné lidi.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.